Skrz "českou bránu", nejlepším rozhodnutím
31. 10. 2004
Generálního ředitele Corinthia Towers Hotelu pana Christiana Grage
jsem se zeptal, jak vnímá postavení hotelnictví v České republice?
Hotelový průmysl v České republice roste a má potenciál růst ve všech
kategoriích i v budoucnu. V Praze je stále prostor pro čtyř- a
pětihvězdičkový hotelový segment.
Jaké jsou podle vás
z hlediska hotelového byznysu největší přednosti Prahy a České
republiky?
Velikou předností Prahy je poloha v rámci Evropy. Praha je město, které
nabízí řadu možností pro návštěvníky nejen po stránce historické a
kulturní, ale i díky vysoké úrovni služeb. Je atraktivní i jako
kongresová destinace, a to nejen kvůli poloze. Česká republika jako taková
je nádherná země, která dosud nemá plně rozvinut turistický ruch
v regionech. Ty turisté teprve objevují. Výbornou reputaci má např.
české léčebné lázeňství, zastoupené ve většině regionů. Jako
další přednost, která je však dlouhodobějšího charakteru, vnímám
příslušnost České republiky k Evropské unii. Tato výhoda bude ještě
více zřejmá ve chvíli, kdy se Česko stane součástí schengenského
prostoru. Myslím, že i zavedení eura usnadní plánování návštěvy
Česka zejména „spontánním“ víkendovým turistům.
Na jakou klientelu se váš hotel orientuje nejvíce?
Většina klientů k nám přichází z evropských zemí. Dominují Britové,
Němci a Italové. Jsme rádi, že se potvrdily naše předpoklady o zvýšení
zájmu o Prahu z asijských zemí. Návštěvnost těchto náročných hostů
se rapidně zvyšuje.
Základem hotelnictví je pohostinnost. Co si pod tímto pojmem
představujete?
Pro hoteliéra je pohostinnost nejdůležitějším atributem. A co si pod tím
slovem představuji? „Winning attitude“, který mají nejen hoteliéři, ale
i zaměstnanci. To znamená například uvítat hosta osobně. V Corinthia
Towers Hotelu je to přístup zahrnující: „warmth, colour and vitality“.
Na hotelnictví jako oboru je zajímavé to, že ho nelze přesně zařadit. Je
to obor, který se neustále mění a vyvíjí. Je ovlivňován rozličnými
kulturními, geografickými a demografickými podmínkami. V České republice
je hotelový průmysl hodně modelován zahraniční praxí a poznatky. Ty jsou
v české praxi velmi často uplatňovány díky manažerům, jež působili
venku, a kteří je předávají týmům, jež řídí.
Proč máte rád Českou republiku?
Chcete po mně vyznání? Mít rád, to je totiž především o citovém
vztahu, byť o vztahu k zemi. Takové věci, proč že máme rádi to či ono,
se obtížně vysvětlují. Každopádně proto, že si to Česká republika
zaslouží. Máte-li někoho rád, je to mj. známka toho, že vám neustále
poskytuje prostor objevovat. A taková je vaše země. I když jsme v Praze
s rodinou již čtvrtým rokem, pořád mne překvapuje nepřeberným
bohatstvím svých dimenzí. Poté, co jsme strávili několik let na Blízkém
východě a v Asii, byl návrat do Evropy skrze „českou bránu“ tím
nejlepším rozhodnutím.