Sanssouci & Švýcarský dvůr hledá obchodního a marketingového manažera
24. 11. 2006
Náš rozhovor s ředitelem Lázeňského komplexu Sanssouci &
Švýcarský dvůr panem Robertem Jahnem se odehrával v Karlových Varech, a
tudíž v Plzeňské diecézi, s jejímž biskupem monsignorem Františkem
Radkovským v tomto vydání Všudybylu rovněž rozprávím. Pane řediteli,
v rozhovoru s plzeňským biskupem jsem konstatoval, že katolickou církev
považuji za jednu z nejlépe fungujících organizací na světě.
Protože jsem měl možnost číst panem biskupem autorizovaný text interview,
rád bych reagoval na jím s nadsázkou roztomile interpretovanou citaci:
„O tom, že církev není jenom lidského, ale božského původu, svědčí
to, že ji křesťané doposud nezlikvidovali,“ přípodotkem, že české
léčebné lázeňství je určitě původu lidského. Ale cosi božského
v něm také musí být. Nejen proto, že člověk léčí a příroda
uzdravuje. Nebýt toho, státní úředníci ruku v ruce s těmi, kteří
chtějí více léčit než uzdravovat, by totiž léčebné lázeňství už
dávno vymístili mimo systém zdravotní péče hrazené z veřejných zdrojů
prostřednictvím zdravotních pojišťoven. Pro akciovou společnost Imperial
Karlovy Vary je léčebné lázeňství tím nejstěžejnějším produktem.
Vynakládá proto veliké úsilí a finanční prostředky na to, aby se
posouvalo kupředu a neustrnulo. Nicméně, určitě bychom si přáli, aby se
české léčebné lázeňství vrátilo do starých časů, co se poptávky
týče. Např. do éry první republiky a opět se zařadilo mezi priority
obyvatel Česka.
Zázrakem vesmíru je organizace. Vesmír funguje proto, protože je
v něm řád. Tento princip se ale týká i našich malých vesmírů.
Fungují nám, protože se fatálně nezpěčujeme fyzikálním, přírodním a
sociálním zákonům. To, že úspěšně funguje stát nebo např. vaše
lázeňská společnost, je tedy rovněž o tom, dávat věcem a procesům
řád. Nicméně, jak naznačil monsignor Radkovský, lidé do tohoto řádu
vnáší chaos. To, že se akciové společnosti Imperial Karlovy Vary a vámi
řízenému Lázeňskému komplexu Sanssouci & Švýcarský dvůr daří, je
tedy určitě o schopnosti vedení společnosti obklopovat se kvalitními
lidmi.
Je naprosto samozřejmé, že se nemůžeme spoléhat ani na boží pomoc, ani
na pomoc nikoho dalšího. Vzhledem k tomu, že akcionáři Imperial Karlovy
Vary a.s. investují do lázeňství, a my všichni, co zde pracujeme,
z léčebného lázeňství žijeme, hledáme další příbuzné produkty.
Společnost Imperial Karlovy Vary se tak velmi angažuje na poli kongresové
turistiky a firemních akcí. Např. tady, v Lázeňském hotelu Sanssouci,
který byl v roce 2005 po rekonstrukci znovuotevřen jako
čtyřhvězdičkový, bylo pro to jak po technické stránce, tak i v další
vybavenosti a celkovém komfortu vytvořeno perfektní zázemí. Samostatně
nabízíme i manažerské programy – víkendové i dlouhodobější, které
do jisté míry směřují k wellness a jejichž prvky obohacují i pracovní
části firemních a kongresových akcí. K tomu všemu si vychováváme
kvalitní personál, který dokáže pokrýt veškeré věci s tím
spojené.
Než (dejme tomu) lázeňský komplex může poskytovat služby, musí
vymyslet produkt, oslovit obchodní partnery, např. incomingové agentury a
klientskou veřejnost. To vše je parketa pro kreativního obchodního a
marketingového manažera.
Obchodní manažer v podmínkách Lázeňského komplexu Sanssouci &
Švýcarský dvůr má za úkol vytvářet produkty. Tzn. zpracování produktu
po stránce marketingu a účinné využívání spektra marketingových
nástrojů. Pokud je produkt hotový, tak jej zpropagovat, ať prostřednictvím
médií nebo na veletrzích, které umožňují přímý kontakt se zákazníky
a obchodními partnery. Jeho stěžejním posláním pak je spoluvytvářet
obchodní politiku firmy s cílem vytěžovat kapacity lázeňského komplexu
tak, aby pro všechny členy týmu, který čítá přes dvě stě
zaměstnanců, zajistil práci. Tj., aby byl náš lázeňský komplex
naplněn hosty.
Váš více než dvěstěčlenný tým by se měl v brzké době
rozrůst právě o manažera obchodu a marketingu Lázeňského komplexu
Sanssouci & Švýcarský dvůr. Jaké jsou na toto místo požadavky, co se
týče praxe a vzdělání, popř. jazykových schopností?
Ano, skutečně jsme se náš tým rozhodli rozšířit. Hlavně proto, že
svým hostům chceme nabídnout více možností, větší pestrost
léčebných, léčebně relaxačních, kongresových, incentivních a
firemních programů. Rádi bychom na trh průběžně přicházeli
s novinkami. K tomu je zapotřebí vyhledávat a vytvářet nové produkty. Co
se jazykových požadavků týče, ty vyplývají z charakteru destinace
Karlovy Vary. V dnešní době tu převládá německy a rusky hovořící
klientela. Takže jedním z předpokladů je velmi dobrá znalost těchto dvou
jazyků a samozřejmě angličtiny, která je v hotelovém provozu standardem.
Dalším požadavkem je alespoň pětiletá praxe v oboru, protože
potřebujeme člověka, který nastoupí do naší firmy, během relativně
krátké doby se obeznámí s provozem a produkty a bude je nabízet a
prodávat, aniž by se toto řemeslo musel učit. V neposlední řadě musí
mít schopnost vést tým, protože chceme vybudovat dobře fungující
obchodní oddělení. V první fázi zvažujeme toto personální obsazení:
manažer plus tři pracovníci. A v neposlední řadě je naším požadavkem
vstřícnost a komunikativnost k ostatním manažerům v Lázeňském komplexu
Sanssouci & Švýcarský dvůr. Ať je to F&B manager, houskeeping,
technický tým atd., protože s nimi bude úzce spolupracovat. Společnost
Imperial Karlovy Vary v posledních letech velice investovala nejen do
rekonstrukcí a své reorganizace, ale i do zaměstnanců. Dbá o jejich
profesní růst, vytváří pro ně podmínky, aby se ve svých oborech stále
zdokonalovali, ať formou účastí v profesních soutěžích, školení nebo
na odborných školách. Imperial organizuje řadu jazykových kurzů, aby naši
lidé dokázali komunikovat na světové úrovni se všemi hosty, kteří
k nám zavítají.
Hlavním tématem tohoto vydání Všudybylu je gastronomie. Takže co
gastronomie a lázeňství?
To je takový „tvrdý oříšek“. Řada potenciálních hostů, kteří
vědí, že jsme lázeňský komplex, má do jisté míry obavy, jestli se
dobře najedí, protože si lázně spojují s léčebnými dietami. My se ale
snažíme, aby gastronomie našich stravovacích středisek byla na vysoké
úrovni, a daří se nám to. Dokazujeme, že i dietní strava je v podání
našich šéfkuchařů atraktivní chuťově i svou úpravou. V tomto si
určitě nezadáme s ostatními renomovanými čtyřhvězdičkovými
restauračními zařízeními. Ať je to česká, světová nebo jiná kuchyně.
Ohlasy na naši kuchyni jsou velice dobré, právě proto, že umíme
zatraktivnit i tu pro někoho nepříjemnou dietní stravu tak, aby dobře
vypadala a chutnala.