Menu

EuroAgentur Hotels & Travel, a. s., je největší českou hotelovou společností. Provozuje 45 hotelů a 16 gastronomických zařízení. Její hotely a restaurace najdeme v Praze, Karlových Varech, v Lánech, v Hradci Králové, Jihlavě, Frýdku-Místku, na Šumavě, v Krkonoších a na dalších místech Česka. Tři hotely má i na Slovensku: v Bratislavě, Trenčianských Teplicích a ve Vysokých Tatrách. Její součástí je incomingová agentura, která v roce 2011 do Česka přivezla přes 350 tisíc turistů. Kongresové oddělení EuroAgentur Hotels & Travel zabezpečuje kompletní služby pro kongresy, konference a incentivní akce. Špičkový cateringový EuroAgentur Culinary Team má bohaté zkušenosti se zabezpečením prestižních akcí jak ve vlastních, tak v externích zařízeních, jako je například Španělský sál Pražského hradu. VIP catering zajišťoval na letní olympiádě v Pekingu, na Českých dnech v Číně a Dnech české kuchyně v Paříži, Limě či Taškentu. Jeho mistři kuchaři Českou republiku reprezentují na tuzemských i zahraničních veletrzích. EuroAgentur Hotels & Travel investuje do vzdělávání a profesního růstu svých zaměstnanců. Je nositelkou značky Czech Made udělované Sdružením pro cenu České republiky za jakost, která jí jako jedinému subjektu v oblasti cestovního ruchu byla udělena několikrát za sebou. V soutěži Czech Hotel Awards v roce 2012 získala ocenění ve třech kategoriích. EuroAgentur Embassy Prague Hotel**** byl vyhlášen nejlepším spa & wellness hotelem a získal i ocenění Hotel roku 2012 v kategorii čtyřhvězdičkových hotelů v Praze 1. V kategorii nejlepší kongresový hotel v kraji Vysočina proměnil svou nominaci EuroAgentur Hotel Jihlava**** a v Plzeňském kraji ocenění převzal EuroAgentur Hotel U Zeleného stromu***+.

Rok 2012 se jeví ještě lepší

31. 12. 2012

S předsedou představenstva akciové společnosti EuroAgentur Hotels & Travel panem Josefem Bárou se potkáváme 29. října 2012, krátce před výroční konferencí Asociace hotelů a restaurací ČR.
Pane předsedo, váš královéhradecký hotel Tereziánský dvůr je místem konání letošní výroční konference Asociace hotelů a restaurací ČR. Proč jste se ucházeli o právo být jejími hostiteli?
Výraznou roli v tom sehrál patriotismus našich královéhradeckých zaměstnanců. Pokud jde o mne, jsem členem Rady Asociace hotelů a restaurací ČR, a její výroční konference se zatím nekonala v žádném z hotelů našeho řetězce. I proto jsem iniciativu zaměstnanců podpořil. Tereziánský dvůr je překrásný hotel. Těší nás, že jej budeme moci představit i tímto způsobem.

Jaký byl pro EuroAgentur Hotels & Travel loňský rok?
Rozhodně lepší než rok 2010. A rok 2012 se jeví ještě lepší. Příliv většího počtu turistů do Česka je znát. Hotely jsou obsazeny výrazně víc než v předchozích letech. U nás převažuje ruská klientela. Rusové chtějí cestovat a poznávat. Je znát, že česká státní administrativa zvýšila v Ruské federaci kapacitu svých konzulárních pracovišť. Ostatně, pokud příjezdy ruským turistům nekomplikují země jako Finsko, Itálie, Německo, proč by mělo Česko?

Možná proto, že zprostředkování vysoce deficitních vstupních víz může být hodně výnosný byznys.
Ale jen pro několik vyvolených. Ne pro český incoming, respektive pro české národní hospodářství. Určitě je v celospolečenském zájmu, abychom na touze ruských turistů navštěvovat naši republiku a nakupovat tu vydělávali všichni.

Rok 2013 je na spadnutí a podnikatelé stále neví, jaká bude DPH.
To je velký problém. Náš hotelový řetězec se zveřejněním cen dlouho otálel. Očekávali jsme, že sněmovnou projede návrh na patnáctiprocentní DPH. Teď, na konci října, je to stále „ve hvězdách“. Ve smlouvách sice máme zakotveno, že můžeme měnit ceny, avšak cestovní kanceláře pobyty v Česku na příští rok už dávno prodávají a těžko mohou na změnu reagovat. Jsem toho názoru, že pravidla má vláda nastavovat včas. A to i pro oblast podnikání.

EuroAgentur Hotels & Travel roste. I v letošním roce jste otevřeli další hotely.
A máme akvizice i na příští rok. Díky tomu, že už třetím rokem máme ruské akcionáře, máme i jistou podporu na východních trzích, takže budeme expandovat i tam. V roce 2014 EuroAgentur Hotels & Travel zřejmě bude mít hotel už i na východ od Slovenska. Sílu naší značky využívají formou franšízy nebo na základě smluv o řízení také další hotely. Smlouvy o řízení jsou ideálním systémem řízení hotelu: majiteli zajistíme kontrolu nad veškerými procesy při zachování dosavadního provozu a zároveň pomůžeme docílit primárního snížení nákladů, zvýšení výnosu na jeden pokoj (REVPar) a samozřejmě zisku. Jedná o ideální způsob, jak se spojit se silným partnerem a jeho značkou.
Mimochodem, koncem listopadu budeme na veletrhu v Barceloně, kde budeme zajišťovat i catering. Těžištěm veletržní účasti už dnes tolik není uzavírání zásadních obchodů. Je ale třeba, aby zejména na těch stěžejních byla EuroAgentur Hotels & Travel viděna. Letos jsme absolvovali dvakrát Moskvu, jednou Frankfurt, Londýn a teď se chytáme do Barcelony.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001