EuroAgentur Hotels & Travel, a. s., je největší českou hotelovou společností. Provozuje 45 hotelů a 16 gastronomických zařízení. Její hotely a restaurace najdeme v Praze, Karlových Varech, v Lánech, v Hradci Králové, Jihlavě, Frýdku-Místku, na Šumavě, v Krkonoších a na dalších místech Česka. Tři hotely má i na Slovensku: v Bratislavě, Trenčianských Teplicích a ve Vysokých Tatrách. Její součástí je incomingová agentura, která v roce 2011 do Česka přivezla přes 350 tisíc turistů. Kongresové oddělení EuroAgentur Hotels & Travel zabezpečuje kompletní služby pro kongresy, konference a incentivní akce. Špičkový cateringový EuroAgentur Culinary Team má bohaté zkušenosti se zabezpečením prestižních akcí jak ve vlastních, tak v externích zařízeních, jako je například Španělský sál Pražského hradu. VIP catering zajišťoval na letní olympiádě v Pekingu, na Českých dnech v Číně a Dnech české kuchyně v Paříži, Limě či Taškentu. Jeho mistři kuchaři Českou republiku reprezentují na tuzemských i zahraničních veletrzích. EuroAgentur Hotels & Travel investuje do vzdělávání a profesního růstu svých zaměstnanců. Je nositelkou značky Czech Made udělované Sdružením pro cenu České republiky za jakost, která jí jako jedinému subjektu v oblasti cestovního ruchu byla udělena několikrát za sebou. V soutěži Czech Hotel Awards v roce 2012 získala ocenění ve třech kategoriích. EuroAgentur Embassy Prague Hotel**** byl vyhlášen nejlepším spa & wellness hotelem a získal i ocenění Hotel roku 2012 v kategorii čtyřhvězdičkových hotelů v Praze 1. V kategorii nejlepší kongresový hotel v kraji Vysočina proměnil svou nominaci EuroAgentur Hotel Jihlava**** a v Plzeňském kraji ocenění převzal EuroAgentur Hotel U Zeleného stromu***+.
Rok 2012 se jeví ještě lepší
31. 12. 2012
S předsedou představenstva akciové společnosti EuroAgentur
Hotels & Travel panem Josefem Bárou se potkáváme 29. října 2012,
krátce před výroční konferencí Asociace hotelů a restaurací
ČR.
Pane předsedo, váš královéhradecký hotel Tereziánský dvůr je
místem konání letošní výroční konference Asociace hotelů a restaurací
ČR. Proč jste se ucházeli o právo být jejími hostiteli?
Výraznou roli v tom sehrál patriotismus našich královéhradeckých
zaměstnanců. Pokud jde o mne, jsem členem Rady Asociace hotelů a
restaurací ČR, a její výroční konference se zatím nekonala v žádném
z hotelů našeho řetězce. I proto jsem iniciativu zaměstnanců podpořil.
Tereziánský dvůr je překrásný hotel. Těší nás, že jej budeme moci
představit i tímto způsobem.
Jaký byl pro EuroAgentur Hotels & Travel loňský
rok?
Rozhodně lepší než rok 2010. A rok 2012 se jeví ještě lepší.
Příliv většího počtu turistů do Česka je znát. Hotely jsou obsazeny
výrazně víc než v předchozích letech. U nás převažuje ruská
klientela. Rusové chtějí cestovat a poznávat. Je znát, že česká státní
administrativa zvýšila v Ruské federaci kapacitu svých konzulárních
pracovišť. Ostatně, pokud příjezdy ruským turistům nekomplikují země
jako Finsko, Itálie, Německo, proč by mělo Česko?
Možná proto, že zprostředkování vysoce deficitních
vstupních víz může být hodně výnosný byznys.
Ale jen pro několik vyvolených. Ne pro český incoming, respektive pro
české národní hospodářství. Určitě je v celospolečenském zájmu,
abychom na touze ruských turistů navštěvovat naši republiku a nakupovat tu
vydělávali všichni.
Rok 2013 je na spadnutí a podnikatelé stále neví, jaká bude
DPH.
To je velký problém. Náš hotelový řetězec se zveřejněním cen dlouho
otálel. Očekávali jsme, že sněmovnou projede návrh na patnáctiprocentní
DPH. Teď, na konci října, je to stále „ve hvězdách“. Ve smlouvách
sice máme zakotveno, že můžeme měnit ceny, avšak cestovní kanceláře
pobyty v Česku na příští rok už dávno prodávají a těžko mohou na
změnu reagovat. Jsem toho názoru, že pravidla má vláda nastavovat včas.
A to i pro oblast podnikání.
EuroAgentur Hotels & Travel roste. I v letošním roce jste
otevřeli další hotely.
A máme akvizice i na příští rok. Díky tomu, že už třetím rokem máme
ruské akcionáře, máme i jistou podporu na východních trzích, takže
budeme expandovat i tam. V roce 2014 EuroAgentur Hotels & Travel zřejmě
bude mít hotel už i na východ od Slovenska. Sílu naší značky
využívají formou franšízy nebo na základě smluv o řízení také
další hotely. Smlouvy o řízení jsou ideálním systémem řízení hotelu:
majiteli zajistíme kontrolu nad veškerými procesy při zachování
dosavadního provozu a zároveň pomůžeme docílit primárního snížení
nákladů, zvýšení výnosu na jeden pokoj (REVPar) a samozřejmě zisku.
Jedná o ideální způsob, jak se spojit se silným partnerem a jeho
značkou.
Mimochodem, koncem listopadu budeme na veletrhu v Barceloně, kde budeme
zajišťovat i catering. Těžištěm veletržní účasti už dnes tolik není
uzavírání zásadních obchodů. Je ale třeba, aby zejména na těch
stěžejních byla EuroAgentur Hotels & Travel viděna. Letos jsme
absolvovali dvakrát Moskvu, jednou Frankfurt, Londýn a teď se chytáme do
Barcelony.