Menu

• vývoj napovídá, že 11. září nebude mít na prodej zájezdů v letošním roce žádný katastrofální vliv • Exim Tours každoročně posiluje své pozice u provizních prodejců • v loňském roce sto deset tisíc klientů z pěti zemí • konkurenceschopnost je o kvalitě produktu, o vstupních a prodejních cenách • vzhledem k růstu reálných mezd bude stoupat počet lidí, kteří budou na dovolenou upřednostňovat leteckou dopravu • přípravy na letní sezonu se mohou jevit, jako že se počet obyvatel během zimy ztrojnásobí •

Rok 2001 nejlepší sezónou

26. 12. 2001

Jaký byl loňský rok pro vaši cestovní kancelář?
Rok 2001 byl vůbec jednou z nejlepších sezon od roku 1992, kdy jsme činnost cestovní kanceláře Exim Tours zahájili. Exim Tours se přestěhoval do vlastního nového objektu na Prahu 4 do ulice Na Dvorcích. Domnívám se, že nejenom pro Exim, ale i pro většinu ostatních cestovních kanceláří byl rok 2001 vynikající. Bohužel jeho závěr pokazil incident v USA. Celkové výsledky cestovních kanceláří však tato událost poznamenala pouze dílčím způsobem už proto, že se udála koncem letní sezony. Současný vývoj napovídá, že nebude mít na letošní rok žádný katastrofální vliv.

Od svého vzniku Exim Tours každoročně posiluje své pozice u provizních prodejců a jejich prostřednictvím i na českém trhu leteckými zahraničními zájezdy.
Obdobný trend byl zachován i loni, kdy naši provizní prodejci navýšili finanční objem prodaných zájezdů Exim Toursu o dvacet procent oproti roku 2000. Naši obchodní zástupci realizují přes devadesát procent všech prodejů. V současné době s novým sídlem firmy je jim k dispozici dispečink vybavený nejmodernější technologií a nový rezervační systém na bázi internetového propojení. Naším cílem je, aby každý z nich měl možnost díky on-line propojení znát aktuální stav rezervací a naplněnosti zájezdů. Svoji pozici vůči svým prodejcům, deklarovanou sloganem: „Exim Tours – váš spolehlivý partner“, jsme se rozhodli potvrdit i novou právní formou podnikatelského subjektu tak, aby cestovní kancelář Exim Tours odpovídala dimenzím, kterých nabyla především díky úspěšné spolupráci právě s nimi. V současné době pracujeme na transformaci na akciovou společnost.

Základem úspěšného podnikání je stabilita. Nebýt závislí pouze na jednom trhu či na jedné činnosti. Stejným vlastníkům české firmy Exim Tours patří i obdobné cestovní kanceláře na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a v Rumunsku.
V loňském roce 2001 naše zájezdy ve všech pěti zemích dohromady volilo cca sto deset tisíc klientů. To je pro touroperátorskou činnost výhodná výchozí pozice. Nejen v České republice, ale i v ostatních zemích je to o cenách. O prodejních cenách zájezdů, o výši provizí pro provizní prodejce a pochopitelně o nákupních cenách ubytovacích, stravovacích a dopravních služeb. O pozicích při obchodním vyjednávání s pojišťovnami apod. Každý obchodník ví, jak podstatný rozdíl je v tom, jestli se nakupuje v malém nebo ve velkém. A je jedno co. Konkurenceschopnost je o kvalitě produktu, o vstupních a prodejních cenách. Pochopitelně je to též o motivaci obchodních zástupců, o jejich přesvědčení, které přenášejí na zákazníky, že prodávají kvalitní produkt seriózní cestovní kanceláře. Takový produkt se pak jakoby prodává sám. Lidé jej chtějí, protože jim byl doporučen. Téměř každý se rád podělí o své pozitivní dojmy z dovolené. Ovšem, o negativní intenzivněji.

Jaké budou v letošním roce převládat trendy u prodeje zájezdů?
Navzdory tomu, co se stalo jedenáctého září, lidé, kteří na dovolenou létali, budou létat i nadále. Vzhledem k trendům a k růstu reálných mezd obyvatel České republiky bude stoupat počet lidí, kteří budou v souvislosti se svými dovolenými preferovat leteckou dopravu. Pochopitelně stále bude dost a dost těch, kteří budou upřednostňovat individuální dopravu vlastním vozem či volit autobusovou nebo železniční dopravu. I zde bude docházet k nárůstu zájmu odrážejícím mírně pozitivní ekonomické trendy českých domácností. Letní dovolená u moře je totiž u českých občanů jednou z nejvyšších priorit. Dovolím si odhadovat, že ze všech občanů evropských zemí jsou právě čeští občané ochotni vydat největší podíl peněz v poměru ke svým celkovým příjmům.

Co popřejete čtenářům Všudybylu do nového roku?
Hodně úspěchů, štěstí a zdraví. Rád bych popřál i zdravý podnikatelský úsudek kolegům touroperátorům. Žádná vnější katastrofa českému trhu se zahraničními zájezdy nemůže ublížit tolik, jako naše vlastní chyby, zejména přecenění možností českého trhu.

www.eximtours.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001