REGIONTOUR s historickým úspěchem
27. 11. 2005
Cestování a veletrhy GO a REGIONTOUR patří neodmyslitelně k sobě. Hned na začátku nového roku, od 12. do 15. ledna 2006, budou mít návštěvníci brněnského výstaviště možnost seznámit se s nabídkou turistických možností v regionech, cestovních kanceláří, agentur a zahraničních turistických centrál. Velkou pozornost budí přípravy 15. ročníku veletrhu REGIONTOUR. Ten se totiž bude moci pochlubit historicky největší obsazenou výstavní plochou, nově v pavilonu V.
Cílem účasti na veletrhu REGIONTOUR
je především přilákat do regionu co nejvíce návštěvníků.
V expozicích proto budou představeny nejvýznamnější historické a
kulturní památky, přírodní rezervace, sportovní zařízení, tradiční
řemesla, folklor apod. Poprvé se zde budou prezentovat také cestovní
kanceláře a agentury se zaměřením na domácí cestovní ruch. Představí
se například Tourtrend, v jehož široké nabídce objektů doslova ze všech
koutů republiky jsou vedle oblíbených chat a chalup k dispozici také
rekreační apartmány a penziony. Prezentovat se bude také cestovní
kancelář Régio, jejíž specializací jsou pobyty na chatách a chalupách, a
CK Hoška tour, která pořádá především turistické zájezdy.
Do pavilonů A1 a A2
zamíří zájemci o nabídku cestovních kanceláří, agentur a
zahraničních centrál cestovního ruchu. Návštěvníci se mohou těšit na
početnější zastoupení vystavovatelů ze Slovenska a Rakouska. Dále se
budou prezentovat země jako Nizozemsko, Chorvatsko, Egypt, Indie, Itálie,
Tunis a Řecko. V hale A2 naleznou také speciální expozici e-tr@vel zóna
vyhrazenou cestovatelské nabídce na internetu nebo výstavy fotografií
cestovatele Jiřího Kolbaby a sdružení Camera incognita. Veletrh GO obsazuje
rovněž část volných ploch, kde nebude chybět například předvádění
stále populárnějších karavanů a obytných automobilů.
MEETING POINT
Obchodní charakter veletrhů GO a REGIONTOUR bude stejně jako v minulých
třech ročnících posílen dvoudenní akcí MEETING POINT –
kontraktačními jednáními se zahraničními touroperátory. Hlavním cílem
je intenzivní propagace České republiky a zejména jednotlivých regionů
v zahraničí, následně pak další růst incomingové turistiky.
MEETING POINT se koná s oficiální podporou Ministerstva pro místní rozvoj
ČR a agentury CzechTourism. Během dvoudenního pobytu v doprovodu
tlumočníků a asistentů touroperátory čeká prohlídka expozic veletrhů a
desítky jednání s českými subjekty incomingové turistiky. Zahraniční
účastníci minulých ročníků oceňovali především precizní organizaci,
servis a přesný časový harmonogram schůzek.
Propagace regionální turistiky
v České republice je hlavní myšlenkou soutěže GRAND PRIX REGIONTOUR.
Soutěž velmi úzce souvisí s workshopem MEETING POINT – touroperátorům
je při jednáních třeba předložit celkově zpracovaný produkt, který má
přesně vymezený program, poskytované služby a také cenu. Záměrem
organizátorů třetího ročníku soutěže je tedy iniciovat tvorbu nových
turistických produktů a ve spolupráci s odbornými institucemi ocenit ty
nejzdařilejší.
Doprovodné programy
Brněnské veletrhy cestovního ruchu nepřitahují jen příznivce
organizované turistiky, ale jsou také oblíbeným dostaveníčkem
individuálních cestovatelů, milovníků adrenalinových sportů a dalších
dobrodruhů. Nejpádnějším důkazem je doprovodný festival cestovatelských
filmů, fotografií a publikací GO KAMERA, na který se do Kongresového centra
na brněnském výstavišti každoročně sjíždí několik tisíc posluchačů
z celé České republiky. Také letošní devátý ročník bude seriálem
poutavých přednášek, projekcí a besed se zajímavými osobnostmi.
Praktické informace pro návštěvníky
12. – 13.1.2006 dny pro odborníky
14. – 15.1.2006 dny pro veřejnost
Otevírací doba:
10.00 – 18.00 hod.
v neděli jen do 16.00 hod.