Menu

Regent slaví dvanácté narozeniny

07. 09. 2002

Hotel Villa Regent, Anglická 116,


s romantickou architekturou a rodinnou atmosférou leží v lázeňském parku naproti Casinu Bellevue. Nabízí standard tříhvězdičkové kategorie s 18 dvoulůžkovými pokoji a 1 jednolůžkovým. V hotelu je k dispozici restaurace s barem, letní terasa a vlastní parkoviště. Hostům zajišťuje kulturní program, léčebné procedury, turistické vycházky, pitné léčebné kúry, golf, tenis, plavecký bazén, výlety do okolí, vyhlídkové lety.

Lázeňský hotel Flora, Nehrova 128,
byl otevřen v roce 1881. Patřil rodině Václava Skalníka – zakladatele lázeňských parků. Má výbornou polohu v centru lázeňské čtvrti, padesát metrů od kolonády. Nabízí tříhvězdičkový standard – 69 moderně zařízených dvoulůžkových pokojů, dvě restaurace a v šestém patře prosklenou vyhlídkovou vinárnu a kavárnu s otevřenou terasou a nádherným panoramatickým pohledem na město. Přímo v budově je léčebné oddělení. 

Lázeňský hotel Silva, Chopinova 498,
v historizujícím secesním stylu, leží přímo v lázeňském parku Lesního pramene, na okraji hlubokého „Slavkovského lesa“ („silva“ latinsky les). Nabízí čtyřhvězdičkový komfort v 31 dvoulůžkových, 6 jednolůžkových pokojích a 1 apartmá. Jeho restaurant o kapacitě 72 míst po celý den nabízí speciality české a mezinárodní kuchyně. Uvítat hosty je připravena příjemná kavárna. Přímo v hotelu je léčebné a rehabilitační oddělení. 

Hotel Sonáta, Plzeňská 97,
se nachází naproti centrálnímu parkovišti, 1 km od centra města. Tříhvězdičkový hotel má 39 dvoulůžkových pokojů, některé s možností přistýlky, letní terasu a vlastní parkoviště. Jeho restaurace nabízí speciality české i mezinárodní kuchyně. Recepce hotelu zajišťuje léčebné pobyty, kulturní programy, prohlídky města, výlety do okolí, vyhlídkové lety, golf, tenis, plavecký bazén. 

• stát by udělal nejlépe, kdyby zhodnocoval to, čím odnepaměti disponuje • největším bohatstvím České republiky je Česká republika • lidé v Mariánských Lázních, Karlových Varech i na řadě dalších míst si začali uvědomovat, že cestovní ruch je živí • Regent je specializovaný na incoming do západočeských lázní, zajišťuje léčebné a turistické pobyty ve všech kategoriích ubytování, hudební a sportovní programy, průvodce, výlety do blízkého i vzdálenějšího okolí • Regent Hotels, dceřiná společnost cestovní agentury Regent, je spoluvlastníkem a provozovatelem čtyř lázeňských a turistických hotelů převážně v centru Mariánských Lázní, pro další realizuje samostatnou obchodní politiku • věřím, že tržní síly pomohou, aby Mariánské Lázně opět dominantně, a to i za přispění komunálních politiků, těžily ze svého charakteru a jedinečných dispozic • 

Nejen v předchozím Všudybylu jsme hovořili o místě navštěvovaném světoznámými vynálezci, umělci, spisovateli, vladaři, politiky, jako byli Mark Twain, Thomas Alva Edison, anglický král, řecký král, perský šach, atd. atd., o Mariánských Lázních. Čím to, že si záhy po svém založení získaly takový věhlas? A čím to, že po pádu totality námi volení vladaři a jimi jmenovaní správci takovéto devizy České republiky když ne přímo sabotují, pak velmi často ignorují? S jednatelem Cestovní agentury Regent a společnosti Regent Hotels Ing. Milošem Veselým hovoříme v době, která pro český export, a tedy i incomingový cestovní ruch, není vstřícná, už proto, že česká koruna posiluje.
Propad z 35 Kč za euro na méně než 30 Kč byl opravdu veliký. Ne sice, že by to přímo ohrozilo zdejší stávající subjekty cestovního ruchu, ale jejich rozvoj. První, co každý za takovéto situace udělá, je, že omezí investice do obnovy či vylepšování prostředí a služeb. To není pro lázeňskou destinaci dobré. Naštěstí uplynulých pět let Mariánské Lázně poznamenalo v kladném smyslu. Rostlo vytížení i příjmy a ruku v ruce s nimi i investice podnikatelských subjektů do infrastruktury cestovního ruchu.

Mnohá městská zastupitelstva i vláda České republiky dělají přemnohé, aby přilákaly zahraniční investory. Dávají jim daňové prázdniny atp. Aby ale díky aktivitám cestovního ruchu zhodnocovaly svůj největší kapitál – vlastní existenci České republiky, do toho mají daleko. Co na tom, že jedno euro vložené do propagace země, coby turistické destinace, má zhruba dvěstěnásobnou návratnost. Stále u nás převládá mínění odvozené od přinejmenším okleštěného chápání cestovního ruchu, a to, že „cestovní ruch si pomůže sám“. Přitom právě výkonnost aktivního cestovního ruchu je nesmírně citlivá na to, jak je daný stát vnímán v zahraničí, a tedy i na to, co stát dělá pro to, aby nebyl přehlížen.
To, že si nějaké odvětví či obor pomůže sám či samo, by bylo dobré, kdyby platilo pro všechna odvětví a obory. Kdyby stát nepomáhal vůbec nikomu. Ani cestovnímu ruchu ve smyslu, že někde nějaké prostředky vybere nebo si půjčí a pak je někomu prostřednictvím své administrativy a úřednických kritérií rozdělí. Kdyby každému dal stejnou možnost, aby podnikal a aby se ukázal. Nelíbí se mi, že finanční prostředky, které jsou generované cestovním ruchem, mizí v hutích, strojírnách a dalších vládou podporovaných projektech. Úplně nejvíce mi vadí, že jsou dávány k dispozici gigantickým zahraničním společnostem, které tak získávají výhody, o nichž se českým podnikatelským subjektům může jen zdát. Stát by udělal nejlépe, kdyby méně bral a méně rozděloval. A kdyby se staral sám o sebe. Mám tím na mysli zhodnocoval to, čím odnepaměti disponuje. Totiž, co se týče propagace České republiky, je to ze strany státu zřejmě nejsnazší a nejlevnější způsob (a netýká se to pouze cestovního ruchu) jak přijít k investicím, dobré zaměstnanosti a exportním příjmům.

Stát, který jen letos avizuje ke 160 miliardám rozpočtového schodku, je ale slepý a hluchý k tomu, že tyto peníze zde jsou a že je stačí jen zvednout. Politici říkají, že po tom není společenská poptávka. Po čem? Aby cestovní ruch vydělával. Je prý pouze po tom, aby nevadil. Abychom v pořádku odjeli na dovolené do zahraničí a bezpečně se z nich vrátili.
Díkybohu si místní lidé tady v Mariánských Lázních, ale i v Karlových Varech a věřím, že i na řadě dalších míst, začali uvědomovat, že je cestovní ruch živí. Že záleží na tom, zda-li host přijede, jestli je spokojený, zda se mu u nás bude líbit, protože přiváží výplatu nejen pro ně, ale i pro toho posledního pomocníka v kuchyni. Společně s nimi si to uvědomují stavební a další a další firmy, které díky penězům z cestovního ruchu investovaným do cestovního ruchu opakovaně či dokonce dlouhodobě přicházejí k zakázkám. Bohužel, není tak tomu vždycky u těch, kteří mají řídit chod věcí veřejných. U řady městských zastupitelů je pozice cestovního ruchu a lázeňství stále neadekvátní významu, které pro Mariánské Lázně mají. I to se ale mění. I oni si pomalinku začínají připouštět souvislosti, tj. že právě inkaso z cestovního ruchu jim umožní setrvat v pozicích profesionálních politiků i po další volební období. Že jsme lázeňským městem, které má předpoklady úspěšně prosperovat díky aktivnímu cestovnímu ruchu, jako tomu bylo v jeho počátcích. V úvodu říkáte, že se do Mariánských Lázní záhy po jejich vzniku začala sjíždět světová elita, že si rychle vydobyly světový věhlas. Vydobyly, protože na to měly, protože chtěly a protože i eventuální řetězení šťastných náhod (jinak totiž není možné vysvětlit to, že Mariánské Lázně opakovaně navštěvovala plejáda světově uznávaných osobností) přeje připraveným.

Takoví, naštěstí, dodnes v Mariánských Lázních působí. Bezesporu, i podle dobrozdání řady zdejších hoteliérů, mezi ně patří vaše společnost Regent, která se letos v září v plném zdraví dožívá dvanácti let. Jaký je na to recept?
Nepatříme mezi firmy, které si zakládali bývalí zaměstnanci cestovních kanceláří. Začínali jsme ve skromných podmínkách. V době, kdy byl problém sehnat první fax či kontakty. Začal jsem objíždět Německo, Švýcarsko, Rakousko a téměř celou Evropu s obchodními nabídkami a postupně se nám dařilo získávat klienty, pro něž jsme byli určitou jistotou na svým způsobem rozbouřeném trhu. Věděli, že co si u nás objednají a co jim potvrdíme, že dostanou v dobré kvalitě a s patřičnou péčí. Věděli, že v nás mají partnera, který je nenechá ve štychu. Cestovní ruch je oblastí, kde kdykoliv může do hry vstoupit faktor, který nelze předvídat. Často se musí něco operativně řešit. To jsme od začátku dokázali. Získali jsme si tím důvěru partnerů, jejichž okruh se, zejména díky jimi předávaným referencím, rozrůstal.
A co se týče naší dvanáctileté existence? V Mariánských Lázních se za tu dobu objevilo mnoho firem, které přišly, začaly vítězit a odešly. Pak jsou tu takové jako my, které jdou pozvolnou cestou tvrdé práce, krok za krokem. Ty si bez velikého vystrkování nosu směrem nahoru vybudovaly pozice, jež přináší poměrně velkou jistotu jejich zaměstnancům i partnerům.

S cestovní kanceláří jsme, vy i já, začínali zhruba ve stejné době. Zatímco já od ní zběhl a živím se podnikáním v oblasti propojování lidí, cestovní agentura Regent je nejen úspěšnou incomingovou agenturou, ale i vlastníkem hotelového řetězce.
Sice malého, ale máme z něho radost. Od začátku devadesátých let jsem mohl sledovat, jak se u nás aktivní cestovní ruch vyvíjí. Složitost docílit, aby hotely a lázeňské domy, kam jsme hosty umísťovali, se k nim chovaly jako ke svým hostům. Zpravidla nám z nich zavolali: „Máte tady hosty a něco chtějí…“ Ne, že jsou to jejich hosté. Když u nich bydleli klienti, pro něž to objednala německá kancelář přímo, to pak byli jejich hosté. Pokud tam ale bydleli tací, které dovezl Regent, jako by to jejich hosté nebyli. Takových momentů byla spousta. Kvalita služeb se nám ne vždycky líbila. Hledali jsme proto možnosti, jak zabezpečit, aby byla podle našich představ. Logickým vyústěním bylo rozhodnutí disponovat vlastní ubytovací kapacitou. S tím, jak se nám začalo ekonomicky dařit, jsme ji začali nakupovat. Dnes máme přes tři sta lůžek vlastních a spoustu dlouhodobě pronajatých. Ukazuje se to jako správná cesta. Neabsolvovali jsme ji jenom my. Firem s obdobným vývojem je v Česku více.

Asi se budu opakovat. Mariánské Lázně jsou fantastickým místem pro trávení příjemných okamžiků. Navíc mi už čtvrt století umožňují po zdravotní stránce plnohodnotně žít. Po rozpačitém až beznadějném období začátkem devadesátých let opět krásní. Jsem např. rád, že tolik let chátrající hotel Esplanade se se svými pěti hvězdami opět stává součástí stále kvalitnější mariánskolázeňské hotelové sféry. Že si zdejší lidé (nejen podnikatelé) vzdor „komunálním pragmatikům“, pro něž je bližší košile než kabát, uvědomují, že v zachování lázeňského charakteru místa je perspektiva existence nejen jich samotných, ale i jejich pravnuků.
Věřím, že tržní síly pomohou, aby Mariánské Lázně opět dominantně, a to i za přispění komunálních politiků, těžily ze svého charakteru. Že brzy dojde k daleko markantnějšímu zlepšení městské, zejména lázeňské infrastruktury, stavu parků, komunikací, ale i ubytovacích kapacit. K budování hotelů, jako je dnes Esplanade, který je pro město přínosem už tím, že je určitým symbolem, že i v našem městě máme pětihvězdičkový hotel s nádhernou polohou a architekturou. Tak to cítíme my, ostatní hoteliéři, že je to něco, co má pro nás všechny v Mariánských Lázních synergický efekt.





Cestovní Agentura Regent

Regent Hotels s.r.o.

Nehrova 27

353 01 Mariánské Lázně

tel.: 0165/ 620 235–6

fax: 0165/ 624 175, 624 607

e-mail:

caregent@marienbad.com




www.marienbad.com/ckregent

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001