Menu

AEROMEC, spol. s r. o., Uherské Hradiště, poskytuje služby v oblasti všeobecného letectví (General Aviation). Na Letišti Kunovice provozuje školicí středisko s letovým simulátorem Piper Meridian. Provádí výcvik pilotů, zajišťuje provoz letounů a vrtulníků, pronajímá letadla, létá v rámci Evropy na kratší i delší vzdálenosti. Nabízí poradenství a pomoc s výběrem, dovozem a registrací letadel. Provádí letecké práce.
Dík bezpečnosti, časové úspoře a pohodlí jsou letadla společnosti využívána k zahraničním i tuzemským obchodním i volnočasovým cestám. Firma AEROMEC také pronajímá místa k parkování letadel v hangárech na letišti v Kunovicích, jejichž součástí jsou vybavené dílny, skladovací prostory a administrativní zázemí.

První simulátor letounu Piper Meridianv Evropě

29. 11. 2016

S leteckým inženýrem, majitelem a jednatelem úspěšných firem ALTECH a AEROMEC působících na Uherskohradišťsku Antonínem Machalou jsem náš druhý rozhovor pro letošní šesté vydání Všudybylu začal konstatováním:
Pane inženýre, loni jste zmínil, že vaše firma vlastní tři letadla
(viz www.e-Vsudybyl.cz, článek „Kompletní řešení bezbariérového přístupu“).
Protože jsem odchovanec Letu Kunovice, letectví jsme tu zůstali věrní. Ostatně jedním z výrobků firmy ALTECH je zdvihací plošina Ikaros pro mobilní letištní schody, které se nastavují podle výšky letadla. Plošina Ikaros tak pomáhá imobilním osobám při nástupu/výstupu z letadla.
Firmy AEROMEC i ALTECH často využívají naše letadla ke služebním cestám. Výhodou takového cestování za obchodními partnery, nejčastěji do Rakouska nebo Německa (létáme např. i na veletrhy do Hannoveru či Düsseldorfu), je, že vzdálenost, kterou bychom jeli deset a více hodin automobilem, se dá letadlem překlenout za dvě hodiny. V jednom dni tak lze absolvovat všechno, co by pozemní přepravou trvalo podstatně déle. Navíc, po vstupu Česka do Schengenského prostoru se individuální letecká přeprava zjednodušila. Sice to ještě není jako v USA, ale na Slovensko lze létat zcela volně, bez letového plánu. Dřív byla každá hranice problém. Přiblížit se k ní, pokud to nebylo naplánované, se považovalo za její narušení. Už i ostatní státy EU spějí k obdobnému propojení, jako má Česko se Slovenskem.

Vaše aktivity, pokud jde o letectví, jsou soustředěny na letišti v Kunovicích.
Ano, v Kunovicích máme hangáry a školicí středisko zaměřené na výcvik pilotů letounů typu Piper Meridian. Jedná se o turbínové letadlo, takže jeho piloti musejí absolvovat typovou zkoušku pro tento typ letadla a každý rok je nutné přezkoušení obnovovat. Součástí školicího střediska je první simulátor v Evropě pro letadla typu Piper Meridian, využívaný především pro typový a prodlužovací výcvik. Zařízení umožňuje simulovat drtivou většinu situací, které by mohly nastat během startu, v průběhu letu i při přistání – námrazu, poruchy avioniky, motoru, protiprovoz. Letiště Kunovice je také domovskou základnou pro letadla, která využíváme k přepravě osob. Tento způsob výrazně vyniká při cestách do destinací, které nejsou z Česka obsluhovány pravidelnými přímými linkami, například italská Ancona či polská Toruň. Cesta linkovými lety s mnoha přestupy by trvala stejně dlouho jako jízda automobilem. Naše letadla tak umožňují fantastické zkrácení přepravních časů. Dokonce když k jednání v našich společnostech potřebujeme naše významné partnery, firemní pilot pro ně zaletí a po jednání je dopraví nazpět.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

festival krumlov 34
laco deczi
klaster pivo