I dí mi můj vůdce Všudybud: „Nu, tu máš, poutníče, milý ten svět, na nějžs se podívati žádostiv byl. Proto sem tě nejprve na tuto vysokost uvedl, aby sobě naň z cela nejprv pohleděl a jeho spořádání vyrozuměl. Tato východní brána jest Brána života, skrze níž všickni, kdo se na svět dostávají k bydlení, procházejí. Tato pak druhá bližší brána jest Brána rozchodu, z níž jedenkaždý, jak komu los padne, k tomu neb jinému povolání se obrací."I dí mi můj vůdce Všudybud: "Nu, tu máš, poutníče, milý ten svět, na nějžs se podívati žádostiv byl. Proto sem tě nejprve na tuto vysokost uvedl, aby sobě naň z cela nejprv pohleděl a jeho spořádání vyrozuměl. Tato východní brána jest Brána života, skrze níž všickni, kdo se na svět dostávají k bydlení, procházejí. Tato pak druhá bližší brána jest Brána rozchodu, z níž jedenkaždý, jak komu los padne, k tomu neb jinému povolání se obrací.“
Proto sem tě nejprve na tuto vysokost uvedl, aby sobě naň z cela nejprv pohleděl
10. 07. 2004
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1624
Expanze obchodu je do
značné míry o létání. Obchod je hlavním hybačem dějin a letecká
doprava (tak jako kdysi námořní) obchodu. Ostatně, právě nenáš obchod
byl ten, kdo nejhlasitěji tleskal Československu vyklízejícímu nejen atlasy
světa, ale i svá tradiční odbytiště jiným, zřejmě humánnějším,
zbrojařským uskupením, a nejen jim. Rovněž evropská integrace je
především o obchodu. Obchod, a zejména velký obchod je o získávání
perspektivních trhů. A Česko je velmi perspektivní, což dokládá nejen
každoroční schodek jeho platební bilance a rostoucí zadluženost státu,
ale i trvale růstová dynamika leteckého byznysu z/do Prahy a dalších
mezinárodních letišť v Česku.
nakladatel Všudybylu