Menu

Cíle Centra kongresové techniky ProMoPro:

ProMoPro se špičkovou technikou, která právě ve světě nastupuje

18. 05. 2006

Věříme v motto: „Nic není neuskutečnitelné.“

S majitelem Centra kongresové techniky ProMoPro panem Jaroslavem Veselým jsme se domluvili, že si v souvislosti s hlavním tématem Všudybylu budeme povídat o tom, co je u nich nového.
Letos jsme se rozhodli zase „do toho trochu šlápnout“. Porozhlédli jsme se po světě, co je kde nového a začali objednávat. Novinek proto bude během krátké doby v naší firmě spousta. Pokud začneme u těch nejdražších a nejdůležitějších, tak jsme u firmy Barco objednali dvě LED světelné stěny. První je BARCO B-10, což je kompaktní „outdoor“ řešení velkoplošné obrazovky o rozměrech 3584 mm x 2688 mm s univerzálním využitím. Stěna je v mobilním přívěsu, má hydraulické vysouvání a její instalace zabere jednomu člověku cca 15 minut. Stěna je otočná kolem vertikální osy v rozsahu 360° a v místě bez zdroje elektrické energie je napájena vlastním dieselelektrickým agregátem. Lze s ní např. dojet doprostřed louky, pouštět tam filmy, reklamní spoty apod. Doufáme, že právě tato mobilita zaujme firmy, jako je
T-Mobile, Eurotel apod. Druhá LED stěna je ještě dražší. Je to BARCO I Light 6 o rozměrech 2,6 × 3,8 m. Je složena z tříbarevných diod, jež mají rozteč pouhých 6 mm. Standardní světelné LED stěny mívají rozteč diod kolem 18 mm až 20 mm. I Lite 6 má proto nebývale ostrý a výkonný obraz. Tato stěna je pouze na vnitřní použití. Má tu výhodu, že od ní lidé mohou stát pouze tři metry a vidí krásný obraz. U jiných obdobně velkých LED světelných stěn je nutný odstup 10 až 12 metrů. Pořídili jsme také nejmodernější „hejbací světla“, protože čím dá tím častěji děláme firemní akce, kde zákazníci chtějí, aby sál, kostel, zámek atd. byl pěkně a zajímavě nasvícen. Doplnili jsme zvukařskou techniku, mimo jiné o mixážní pult, který, když jsem viděl, tak jsem říkal: „Tak ten už se nám do auta nevejde.“

…podobně památnou větu prý v květnu 1945 (na každé ruce šestery náramkové hodinky) pronesl jakýsi maršál před pražským Staroměstským orlojem. Ale vy jste si ten „mixák“ koupili a zaplatili…
Technici tvrdí, že o něj bude velký zájem. No, tak ho mají. U firmy BARCO máme objednány ještě nějaké datové mixážní pulty, které bychom měli dostat v době, kdy ve Všudybylu vyjde toto interview. Budeme první ve střední Evropě, kdo je má. Počítám, že je užijeme pro firmy, jako je Microsoft, Oracle či Komerční banka, tedy firmy, které rády dělají komponované pořady. Datové mixážní pulty nám umožní promítat několik obrazů současně a na pozadí spojit téměř cokoliv. Nebude to klasická kongresová projekce, bude to show. Tím jsme se kreativně vyčerpali, takže počítáme s tím, že budeme mít zase na rok klid.

V době mezi loňským a tímto interview jste kapitálově expandovali v rámci Evropské unie a otevřeli novou vlastní firmu na Slovensku.
Zkoušíme to. Bratislava je perspektivním hlavním městem velice perspektivního státu Evropské unie. Navíc z Bratislavy je to blízko do Budapešti a kousek do Vídně. Budapešť se výrazně angažuje v kongresové turistice a Vídeň pak je hlavním městem země předsedající Evropské unii, takže tam je dost zakázek. Počítáme proto, že bychom mohli z Bratislavy expandovat dál a i v samotné Bratislavě máme mnoho klientů. Děláme tu např. už druhé kolo „Vyvolených“, kde prakticky bez přerušení od loňského září fungují naše dvě světelné stěny.

Nejen jako byznys, ale ani pro image to vůbec není špatné…
Bratislava je dobrá! Povídali jsme si tam s jedním Američanem a já ho „špičkoval“: „Tady to asi máte těžké. Tady jsou všichni bratranci a sestřenice a do toho proniknout, to se téměř nedá…“ A on mi v obdobném duchu odpověděl: „Kdepak, pane Veselý, já mám s Bratislavou jinou zkušenost. Já jsem totiž zjistil, že tady jsou všichni spolužáci, protože s kým si povídám a potřebuji, aby mne dal s někým dalším dohromady, ten mi řekne: ,Joj, to nie je problém. S tým som chodil do školy.'“

Jaký byl pro ProMoPro rok 2005? Předpokládám, jak vás za ta léta znám, že průměrný. Sice horší, než bude letošní rok 2006, ale zato lepší, než byl rok 2004.
Z hlediska firmy ProMoPro opravdu průměrný. Vezměte si, že máme dvaatřicet stálých zaměstnanců. A přesto, že loni byla řada velkých kongresů, u kterých jsme byli, musím konstatovat, že pouze velké kongresy nás neuživí. Bereme to tak, že nejdřív firma musí vydělat na platy zaměstnanců a pokud něco zbude, můžeme investovat do techniky. Nejen špičková technika, ale především schopnosti, kvalita a nasazení jsou klíčem k úspěchu. My to nebereme, jestli je to lepší nebo horší rok. Kongresy a další zakázky jdou ve vlnách. Máte jeden rok, který je, co se kongresů týče, hodně silný, další rok už tomu tak být nemusí. A tak to doháníme firemními a dalšími akcemi. Nespoléháme na to, že daný rok bude sám od sebe (jak jste prohlásil) „průměrný“. Tím, že jsme členy celosvětové Congress Rental Network, děláme spoustu byznysu ve světě. Teď budeme posílat čtrnáct tlumočnických kabin do Barcelony, což je velká zakázka, protože v našich českých podmínkách uplatníme maximálně pět kabin. Víc jedině když je tu akce typu Summitu NATO nebo Mezinárodního měnového fondu.Výhodou je, že jsme uvedeni v databázi Evropské unie jako firma, která poskytuje tlumočení dle norem ISO. Znamená to, že kdokoliv si klikne, že by chtěl něco takového dělat ve střední Evropě, tak mu adresář vygeneruje ProMoPro. Proto jsme oslovováni i v rámci výběrových řízení. Teď jsme jedno vyhráli na tlumočení do Vídně. Následně čtrnáct dní na to je budeme dělat v Budapešti. Máme rozjednáno, že bychom komisím a výborům Evropské unie měli dodávat tlumočníky pro Česko, Slovensko a snad i Maďarsko. Čili se to snažíme rozjíždět na všechny strany… Prostě podnikáme.

Z výčtu zakázek a klientů (jak např. na www.e-vsudybyl.cz ilustruje článek: „George Bush s mikrofonem ProMoPro“) by se mohlo zdát, že už žijete v jiných sférách…
No, podnikáme patnáct let. Pro nás je to takový zaběhnutý rituál. Prostě se jede, shání se zákazníci, dostáváme zakázky, snažíme se, aby byli klienti spokojení. Staráme se o to, abychom měli aktuálně nejlepší techniku a kvalifikované techniky. Máte-li moderní techniku, máte zpravidla i zahraniční zákazníky. Je to takový koloběh. Obrovskou výhodou je, že jsme soukromou firmou a charakterem rodinnou. Ve výkonném vedení firmy jsem já a je tam manželka – ekonomická ředitelka. A navíc, má žena je strašně činorodá. Máme to rozděleno tak, že já jsem vizionář, starám se o to, jak by naše firma měla vypadat, co by měla koupit. A pak už jen, kde je jaký golfový turnaj. Zbytek vím, že perfektně zařídí moje manželka. Ta pečuje o to, aby lidé měli práci, aby byly peníze a abych moc neutratil.

Jen neříkejte. Paní Veselá už také hraje golf.
Pravdou je, co se golfu týče, že jsme byli jako dvojice dlouho „na štíru“. Na dovolené jsem obvykle hrál a moje paní čekala, až se vrátím. Pokud jsem se zapovídal v klubovně, tak jsem občas přišel až večer. Jednou loni se namíchla a začala hrát také. Minulou dovolenou jsme už oba trávili na golfovém hřišti.

Jak to bude v příštích letech s půjčovnami a půjčováním kongresové techniky? Nedomnívám se, že by pro hoteliéry, ba ani pro provozovatele kongresových center a školících středisek, bylo rentabilní mít všechnu techniku vlastní. Fajnovým a často klíčovým klientům totiž kongresová technika rychle zastarává nejen fyzicky, ale především morálně.
Pro hotely a kongresová centra je velice obtížné se srovnávat se zavedenou půjčovnou. My, kteří máme kolem dvou a půl tisíce zakázek za rok po celé Evropě a naše technika má dobré vytížení, jsme v podstatně jiné situaci. Hotel, který by se snažil mít široké spektrum špičkové kongresové techniky, když si porovná, za kolik tu kterou věc pořídí a kolikrát ji uplatní, zjistí, že se mu to nevyplatí. Než se mu totiž vložená investice vrátí, už je dávno něco nového. Nám se to také občas stane. Tedy to, že koupíme nové zařízení, které během roku morálně zastará. Ale i s touto eventualitou při nákupu nové techniky kalkulujeme. Navíc u hotelů, kongresových a školicích středisek bývá nerentabilní, aby zajišťovaly akce mimo svůj objekt. Musely by totiž jezdit a zřejmě si na to i najmout další lidi, což reprezentuje vícenáklady. A aby aktuálně špičkovou techniku uplatnili v rámci vlastního objektu, tak tolik zakázek pravděpodobně mít nebudou. Proto zpravidla volí základní ozvučení a projekci. Špičkovou kongresovou techniku, která ve světě právě nastupuje, si berou od specializovaných půjčoven a firem, jako jsme my.

Jak můžete pomoci českým firmám, které chtějí, a to i prostřednictvím perfektně technicky zajištěných prezentací, udělat dojem a uspět na zahraničních trzích? Např. i v tak vzdálených, jako je Indie nebo Čína?
Děláme i pro firmy, které takto jezdí ven. Pokud se jedná o komornější prezentace, půjčí si od nás plazmovou obrazovku a notebook a jedou. Ale i u těchto „drobností“, když vezmete náklady na dopravu, je pro ně rozumnější, pokud si to půjčí venku. My jim v tom pomáháme. Tím, že je ProMoPro součástí světové kongresové sítě a má spojení s podobnými firmami po celém světě, jsme schopni jim říci: "Ano, jedete do Japonska, do Indie, obraťte se tam a tam na firmu tu a tu. Ta vám dá za slušnou cenu zařízení, které bychom tam zbytečně vozili. To samé pro ně dokážeme udělat i při jejich cestách do Švédska, Ameriky, do Brazílie aj. Pokud to není Německo, Maďarsko, Polsko, je rozumnější si kongresovou techniku půjčit na místě.

www.promopro.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001