Cíle Centra kongresové techniky ProMoPro:
ProMoPro se špičkovou technikou, která právě ve světě nastupuje
18. 05. 2006
- poskytování komplexních služeb na poli pronájmu kongresové a konferenční techniky;
- nabídka špičkové techniky a novinek v oblasti obrazu, tlumočení, zvuku a osvětlení;
- profesionální přístup techniků a manažerů za každé situace;
- každý další zadaný požadavek je pro nás výzvou.
Věříme v motto: „Nic není neuskutečnitelné.“
S majitelem Centra kongresové techniky ProMoPro panem Jaroslavem
Veselým jsme se domluvili, že si v souvislosti s hlavním tématem
Všudybylu budeme povídat o tom, co je u nich nového.
Letos jsme se rozhodli zase „do toho trochu šlápnout“. Porozhlédli jsme
se po světě, co je kde nového a začali objednávat. Novinek proto bude
během krátké doby v naší firmě spousta. Pokud začneme u těch
nejdražších a nejdůležitějších, tak jsme u firmy Barco objednali dvě
LED světelné stěny. První je BARCO B-10, což je kompaktní „outdoor“
řešení velkoplošné obrazovky o rozměrech 3584 mm x 2688 mm
s univerzálním využitím. Stěna je v mobilním přívěsu, má
hydraulické vysouvání a její instalace zabere jednomu člověku cca
15 minut. Stěna je otočná kolem vertikální osy v rozsahu 360° a
v místě bez zdroje elektrické energie je napájena vlastním
dieselelektrickým agregátem. Lze s ní např. dojet doprostřed louky,
pouštět tam filmy, reklamní spoty apod. Doufáme, že právě tato mobilita
zaujme firmy, jako je
T-Mobile, Eurotel apod. Druhá LED stěna je ještě dražší. Je to BARCO
I Light 6 o rozměrech 2,6 × 3,8 m. Je složena z tříbarevných diod,
jež mají rozteč pouhých 6 mm. Standardní světelné LED stěny mívají
rozteč diod kolem 18 mm až 20 mm. I Lite 6 má proto nebývale ostrý a
výkonný obraz. Tato stěna je pouze na vnitřní použití. Má tu výhodu,
že od ní lidé mohou stát pouze tři metry a vidí krásný obraz. U jiných
obdobně velkých LED světelných stěn je nutný odstup 10 až 12 metrů.
Pořídili jsme také nejmodernější „hejbací světla“, protože čím
dá tím častěji děláme firemní akce, kde zákazníci chtějí, aby sál,
kostel, zámek atd. byl pěkně a zajímavě nasvícen. Doplnili jsme
zvukařskou techniku, mimo jiné o mixážní pult, který, když jsem viděl,
tak jsem říkal: „Tak ten už se nám do auta nevejde.“
…podobně památnou větu prý v květnu 1945 (na každé ruce
šestery náramkové hodinky) pronesl jakýsi maršál před pražským
Staroměstským orlojem. Ale vy jste si ten „mixák“ koupili a
zaplatili…
Technici tvrdí, že o něj bude velký zájem. No, tak ho mají. U firmy
BARCO máme objednány ještě nějaké datové mixážní pulty, které bychom
měli dostat v době, kdy ve Všudybylu vyjde toto interview. Budeme první ve
střední Evropě, kdo je má. Počítám, že je užijeme pro firmy, jako je
Microsoft, Oracle či Komerční banka, tedy firmy, které rády dělají
komponované pořady. Datové mixážní pulty nám umožní promítat několik
obrazů současně a na pozadí spojit téměř cokoliv. Nebude to klasická
kongresová projekce, bude to show. Tím jsme se kreativně vyčerpali, takže
počítáme s tím, že budeme mít zase na rok klid.
V době mezi loňským a tímto interview jste kapitálově
expandovali v rámci Evropské unie a otevřeli novou vlastní firmu na
Slovensku.
Zkoušíme to. Bratislava je perspektivním hlavním městem velice
perspektivního státu Evropské unie. Navíc z Bratislavy je to blízko do
Budapešti a kousek do Vídně. Budapešť se výrazně angažuje v kongresové
turistice a Vídeň pak je hlavním městem země předsedající Evropské
unii, takže tam je dost zakázek. Počítáme proto, že bychom mohli
z Bratislavy expandovat dál a i v samotné Bratislavě máme mnoho klientů.
Děláme tu např. už druhé kolo „Vyvolených“, kde prakticky bez
přerušení od loňského září fungují naše dvě světelné stěny.
Nejen jako byznys, ale ani pro image to vůbec není
špatné…
Bratislava je dobrá! Povídali jsme si tam s jedním Američanem a já ho
„špičkoval“: „Tady to asi máte těžké. Tady jsou všichni bratranci a
sestřenice a do toho proniknout, to se téměř nedá…“ A on mi
v obdobném duchu odpověděl: „Kdepak, pane Veselý, já mám s Bratislavou
jinou zkušenost. Já jsem totiž zjistil, že tady jsou všichni spolužáci,
protože s kým si povídám a potřebuji, aby mne dal s někým dalším
dohromady, ten mi řekne: ,Joj, to nie je problém. S tým som chodil do
školy.'“
Jaký byl pro ProMoPro rok 2005? Předpokládám, jak vás za ta léta
znám, že průměrný. Sice horší, než bude letošní rok 2006, ale zato
lepší, než byl rok 2004.
Z hlediska firmy ProMoPro opravdu průměrný. Vezměte si, že máme
dvaatřicet stálých zaměstnanců. A přesto, že loni byla řada velkých
kongresů, u kterých jsme byli, musím konstatovat, že pouze velké kongresy
nás neuživí. Bereme to tak, že nejdřív firma musí vydělat na platy
zaměstnanců a pokud něco zbude, můžeme investovat do techniky. Nejen
špičková technika, ale především schopnosti, kvalita a nasazení jsou
klíčem k úspěchu. My to nebereme, jestli je to lepší nebo horší rok.
Kongresy a další zakázky jdou ve vlnách. Máte jeden rok, který je, co se
kongresů týče, hodně silný, další rok už tomu tak být nemusí. A tak
to doháníme firemními a dalšími akcemi. Nespoléháme na to, že daný rok
bude sám od sebe (jak jste prohlásil) „průměrný“. Tím, že jsme členy
celosvětové Congress Rental Network, děláme spoustu byznysu ve světě. Teď
budeme posílat čtrnáct tlumočnických kabin do Barcelony, což je velká
zakázka, protože v našich českých podmínkách uplatníme maximálně pět
kabin. Víc jedině když je tu akce typu Summitu NATO nebo Mezinárodního
měnového fondu.Výhodou je, že jsme uvedeni v databázi Evropské unie jako
firma, která poskytuje tlumočení dle norem ISO. Znamená to, že kdokoliv si
klikne, že by chtěl něco takového dělat ve střední Evropě, tak mu
adresář vygeneruje ProMoPro. Proto jsme oslovováni i v rámci výběrových
řízení. Teď jsme jedno vyhráli na tlumočení do Vídně. Následně
čtrnáct dní na to je budeme dělat v Budapešti. Máme rozjednáno, že
bychom komisím a výborům Evropské unie měli dodávat tlumočníky pro
Česko, Slovensko a snad i Maďarsko. Čili se to snažíme rozjíždět na
všechny strany… Prostě podnikáme.
Z výčtu zakázek a klientů (jak např. na www.e-vsudybyl.cz ilustruje článek:
„George Bush s mikrofonem ProMoPro“) by se mohlo zdát, že už žijete
v jiných sférách…
No, podnikáme patnáct let. Pro nás je to takový zaběhnutý rituál. Prostě
se jede, shání se zákazníci, dostáváme zakázky, snažíme se, aby byli
klienti spokojení. Staráme se o to, abychom měli aktuálně nejlepší
techniku a kvalifikované techniky. Máte-li moderní techniku, máte zpravidla
i zahraniční zákazníky. Je to takový koloběh. Obrovskou výhodou je, že
jsme soukromou firmou a charakterem rodinnou. Ve výkonném vedení firmy jsem
já a je tam manželka – ekonomická ředitelka. A navíc, má žena je
strašně činorodá. Máme to rozděleno tak, že já jsem vizionář, starám
se o to, jak by naše firma měla vypadat, co by měla koupit. A pak už jen,
kde je jaký golfový turnaj. Zbytek vím, že perfektně zařídí moje
manželka. Ta pečuje o to, aby lidé měli práci, aby byly peníze a abych
moc neutratil.
Jen neříkejte. Paní Veselá už také hraje golf.
Pravdou je, co se golfu týče, že jsme byli jako dvojice dlouho „na
štíru“. Na dovolené jsem obvykle hrál a moje paní čekala, až se
vrátím. Pokud jsem se zapovídal v klubovně, tak jsem občas přišel až
večer. Jednou loni se namíchla a začala hrát také. Minulou dovolenou jsme
už oba trávili na golfovém hřišti.
Jak to bude v příštích letech s půjčovnami a půjčováním
kongresové techniky? Nedomnívám se, že by pro hoteliéry, ba ani pro
provozovatele kongresových center a školících středisek, bylo rentabilní
mít všechnu techniku vlastní. Fajnovým a často klíčovým klientům totiž
kongresová technika rychle zastarává nejen fyzicky, ale především
morálně.
Pro hotely a kongresová centra je velice obtížné se srovnávat se zavedenou
půjčovnou. My, kteří máme kolem dvou a půl tisíce zakázek za rok po
celé Evropě a naše technika má dobré vytížení, jsme v podstatně jiné
situaci. Hotel, který by se snažil mít široké spektrum špičkové
kongresové techniky, když si porovná, za kolik tu kterou věc pořídí a
kolikrát ji uplatní, zjistí, že se mu to nevyplatí. Než se mu totiž
vložená investice vrátí, už je dávno něco nového. Nám se to také
občas stane. Tedy to, že koupíme nové zařízení, které během roku
morálně zastará. Ale i s touto eventualitou při nákupu nové techniky
kalkulujeme. Navíc u hotelů, kongresových a školicích středisek bývá
nerentabilní, aby zajišťovaly akce mimo svůj objekt. Musely by totiž jezdit
a zřejmě si na to i najmout další lidi, což reprezentuje vícenáklady.
A aby aktuálně špičkovou techniku uplatnili v rámci vlastního objektu,
tak tolik zakázek pravděpodobně mít nebudou. Proto zpravidla volí
základní ozvučení a projekci. Špičkovou kongresovou techniku, která ve
světě právě nastupuje, si berou od specializovaných půjčoven a firem,
jako jsme my.
Jak můžete pomoci českým firmám, které chtějí, a to
i prostřednictvím perfektně technicky zajištěných prezentací, udělat
dojem a uspět na zahraničních trzích? Např. i v tak vzdálených, jako je
Indie nebo Čína?
Děláme i pro firmy, které takto jezdí ven. Pokud se jedná o komornější
prezentace, půjčí si od nás plazmovou obrazovku a notebook a jedou. Ale
i u těchto „drobností“, když vezmete náklady na dopravu, je pro ně
rozumnější, pokud si to půjčí venku. My jim v tom pomáháme. Tím, že
je ProMoPro součástí světové kongresové sítě a má spojení
s podobnými firmami po celém světě, jsme schopni jim říci: "Ano, jedete
do Japonska, do Indie, obraťte se tam a tam na firmu tu a tu. Ta vám dá za
slušnou cenu zařízení, které bychom tam zbytečně vozili. To samé pro ně
dokážeme udělat i při jejich cestách do Švédska, Ameriky, do Brazílie
aj. Pokud to není Německo, Maďarsko, Polsko, je rozumnější si kongresovou
techniku půjčit na místě.