Projekty Pardubického kraje v cestovním ruchu jdou do finiše
22. 04. 2007
V nedávné době byly dokončeny tři z pěti projektů, které Pardubický kraj realizuje na podporu rozvoje cestovního ruchu za přispění prostředků strukturálních fondů EU. Tyto projekty řeší koncepčním způsobem některé důležité problémy nabídky a marketingu, a tak, doufejme, podpoří růst počtu návštěvníků kraje, zvýší jejich informovanost a spokojenost a zvýší přínosy plynoucí z rozvoje tohoto odvětví různým subjektům v kraji.
Úkolem projektu „Systém přípravy turistických produktů
v Pardubickém kraji“ je řešení nedostatku kvalitních
obchodovatelných turistických produktů (tzv. balíčků služeb) zvoucích
návštěvníky ke strávení dovolené na území východních Čech. Kromě
přehledného návodu pro tvorbu těchto balíčků byly zpracovány vzorové
(inspirativní) turistické programy a stanovena hlavní témata pro propagaci
Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu. Do tvorby turistických
programů a produktů se nyní mohou snáze zapojit všechny subjekty
nabízející služby pro turisty i jednodenní návštěvníky kraje.
Vytvořené programy a produkty budou prezentovány mj. na novém
internetovém portálu cestovního ruchu pro turistický region
Východní Čechy na adrese www.vychodni-cechy.info.
Návštěvníci i obyvatelé kraje tu najdou informace o atraktivitách
cestovního ruchu, o nabízených službách, pořádaných kulturních nebo
sportovních akcích atd. v šesti jazycích. Do budoucna bude tento portál
hrát v propagaci kraje v oblasti cestovního ruchu významnou roli. O tom,
že se portál povedl, svědčí i to, že byl v rámci soutěže Zlatý erb
oceněn zvláštní cenou ministra pro místní rozvoj za nejlepší turistickou
prezentaci.
Na vysvětlenou, proč se Pardubický kraj prezentuje pod názvem Východní
Čechy – je to označení našeho turistického regionu a odbornými
průzkumy máme potvrzeno, že pro marketing v cestovních ruchu je to přece
jen lepší obchodní značka než úřední název kraje.
Na konci roku 2006 byl ukončen také projekt zaměřený na
vytvoření sítě certifikovaných turistických informačních
center a zvýšení kvality jimi poskytovaných služeb. Informační
centra budou do budoucna sbírat informace významné pro nabídku v cestovním
ruchu z celého území kraje a tyto informace budou všem přístupné na už
uvedené adrese www.vychodni-cechy.info. Díky tomu se
návštěvník kteréhokoli informačního centra v kraji nebo turista
plánující svou cestu do východních Čech prostřednictvím internetu
okamžitě dozví, jaká zajímavá kulturní akce se v kraji koná nebo jaké
ubytování je k dispozici. Certifikace turistických informačních center
také zajistí odpovídající rozsah a kvalitu služeb poskytovaných těmito
informačními centry.
Až do poloviny roku 2007 pokračuje projekt „Partnerství na podporu
cestovního ruchu“, který navrhne způsob a usnadní založení tzv.
organizace cestovního ruchu v Pardubickém kraji, tedy subjektu, který bude
vykonávat některé důležité činnosti v oblasti koordinace a marketingu
cestovního ruchu. Díky profesionalizaci těchto činností bude jejich
realizace efektivnější a bude probíhat více ve spolupráci s veřejnými a
zejména podnikatelskými subjekty působícími v oblasti cestovního ruchu
v kraji.
Čtyři koncepční projekty završuje projekt Informační a
propagační kampaň Pardubického kraje, jehož cílem je především
upoutat pozornost na značku Východní Čechy a na nový internetový portál
pro cestovní ruch na adrese www.vychodni-cechy.info.
Ve svých propagačních aktivitách se soustředíme především na
aktivní trávení dovolené a hledání nových zážitků. Každý
návštěvník se může přesvědčit, že Pardubický kraj má rozhodně co
nabídnout, a doufáme, že se k nám bude rád vracet. Východní Čechy
rozhodně způsobují závislost, jak praví heslo naší propagační kampaně.
Bc. Miloslav Macela, člen Rady Pardubického kraje