Menu

Projekty Pardubického kraje v cestovním ruchu jdou do finiše

22. 04. 2007

V nedávné době byly dokončeny tři z pěti projektů, které Pardubický kraj realizuje na podporu rozvoje cestovního ruchu za přispění prostředků strukturálních fondů EU. Tyto projekty řeší koncepčním způsobem některé důležité problémy nabídky a marketingu, a tak, doufejme, podpoří růst počtu návštěvníků kraje, zvýší jejich informovanost a spokojenost a zvýší přínosy plynoucí z rozvoje tohoto odvětví různým subjektům v kraji. 

Úkolem projektu „Systém přípravy turistických produktů v Pardubickém kraji“ je řešení nedostatku kvalitních obchodovatelných turistických produktů (tzv. balíčků služeb) zvoucích návštěvníky ke strávení dovolené na území východních Čech. Kromě přehledného návodu pro tvorbu těchto balíčků byly zpracovány vzorové (inspirativní) turistické programy a stanovena hlavní témata pro propagaci Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu. Do tvorby turistických programů a produktů se nyní mohou snáze zapojit všechny subjekty nabízející služby pro turisty i jednodenní návštěvníky kraje.
Vytvořené programy a produkty budou prezentovány mj. na novém internetovém portálu cestovního ruchu pro turistický region Východní Čechy na adrese www.vychodni-cechy.info. Návštěvníci i obyvatelé kraje tu najdou informace o atraktivitách cestovního ruchu, o nabízených službách, pořádaných kulturních nebo sportovních akcích atd. v šesti jazycích. Do budoucna bude tento portál hrát v propagaci kraje v oblasti cestovního ruchu významnou roli. O tom, že se portál povedl, svědčí i to, že byl v rámci soutěže Zlatý erb oceněn zvláštní cenou ministra pro místní rozvoj za nejlepší turistickou prezentaci.
Na vysvětlenou, proč se Pardubický kraj prezentuje pod názvem Východní Čechy – je to označení našeho turistického regionu a odbornými průzkumy máme potvrzeno, že pro marketing v cestovních ruchu je to přece jen lepší obchodní značka než úřední název kraje.
Na konci roku 2006 byl ukončen také projekt zaměřený na vytvoření sítě certifikovaných turistických informačních center a zvýšení kvality jimi poskytovaných služeb. Informační centra budou do budoucna sbírat informace významné pro nabídku v cestovním ruchu z celého území kraje a tyto informace budou všem přístupné na už uvedené adrese www.vychodni-cechy.info. Díky tomu se návštěvník kteréhokoli informačního centra v kraji nebo turista plánující svou cestu do východních Čech prostřednictvím internetu okamžitě dozví, jaká zajímavá kulturní akce se v kraji koná nebo jaké ubytování je k dispozici. Certifikace turistických informačních center také zajistí odpovídající rozsah a kvalitu služeb poskytovaných těmito informačními centry.
Až do poloviny roku 2007 pokračuje projekt „Partnerství na podporu cestovního ruchu“, který navrhne způsob a usnadní založení tzv. organizace cestovního ruchu v Pardubickém kraji, tedy subjektu, který bude vykonávat některé důležité činnosti v oblasti koordinace a marketingu cestovního ruchu. Díky profesionalizaci těchto činností bude jejich realizace efektivnější a bude probíhat více ve spolupráci s veřejnými a zejména podnikatelskými subjekty působícími v oblasti cestovního ruchu v kraji.
Čtyři koncepční projekty završuje projekt Informační a propagační kampaň Pardubického kraje, jehož cílem je především upoutat pozornost na značku Východní Čechy a na nový internetový portál pro cestovní ruch na adrese www.vychodni-cechy.info.

Ve svých propagačních aktivitách se soustředíme především na aktivní trávení dovolené a hledání nových zážitků. Každý návštěvník se může přesvědčit, že Pardubický kraj má rozhodně co nabídnout, a doufáme, že se k nám bude rád vracet. Východní Čechy rozhodně způsobují závislost, jak praví heslo naší propagační kampaně.
Bc. Miloslav Macela, člen Rady Pardubického kraje 

www.vychodni-cechy.info

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001