Projekty CzechTourism pro rok 2010
23. 01. 2010
Atraktivní Czech Speciále
Projekt Czech Specials (www.ochutnejtecr.cz), na kterém
CzechTourism spolupracuje s Asociací hotelů a restaurací a Asociací
kuchařů a cukrářů, se věnuje popularizaci tradiční české kuchyně.
V příštím roce se dočká ještě většího zviditelnění, a to díky
akcím, které budou atraktivní pro laiky i odborníky. V České republice
bude probíhat soutěž nazvaná Czech Food Cup, kdy se mezi s sebou utkají
kuchaři z restaurací, které mají certifikát Czech Specials. V Polsku,
Maďarsku a Rakousku bude na programu tzv. road show, tedy série akcí, které
budou propagovat českou gastronomii.
Propagace lázní
Tým lázeňství chystá na rok 2010 větší mediální kampaň na podporu
domácího lázeňského cestovního ruchu. Kampaň poběží celkem čtyři
měsíce a bude lákat české samoplátce do tuzemských lázní všemi
komunikačními prostředky. V reklamách budeme odkazovat na webové stránky
www.ceskelazenství.cz, kde se
návštěvníci dozvědí vše podstatné o českých lázních.
Úžasně jiná svatba
Kampaň se sloganem Your Stunningly Different Wedding propaguje ve Velké
Británii Českou republiku jako atraktivní destinaci pro svatební a
líbánkovou turistiku. Až do srpna 2010 se bude vysílat reklamní spot na
televizním kanálu Wedding TV, na začátku ledna se rozbíhá kampaň
v londýnském metru, která láká výstižným sloganem LET PRAGUE BE YOUR
VALENTINE. CzechTourism bude Českou „svatební“ republiku propagovat také
na veletrzích UK Wedding Show a The National Wedding Show.
Češi do Česka – Kudy z nudy
Projekt má za cíl podporu domácího cestovního ruchu a bude prezentovat
dovolenou v Česku v první velké a ucelené marketingové kampani na
celostátní úrovni. Zahrnuje tři aktivity. První – televizní,
rozhlasová a printová kampaň – ukáže cestování po Česku jako
sympatickou aktivitu pro všechny věkové kategorie. Další pak představí
turistická informační centra jako důležitý zdroj informací při
cestování. Třetí aktivitou bude kompletní přestavba portálu www.kudyznudy.cz, který má ambici stát se
hlavním informačním zdrojem pro cestování po Česku. V roce 2010 se také
můžete těšit na druhý ročník soutěže Ceny portálu Kudy z nudy. Její
cíl je stejný jako smysl celého portálu – podpora a oživení domácího
cestovního ruchu, motivace českých turistů k cestování po tuzemsku a
pomoc podnikatelům s propagací jejich nabídek.*
Jak nás vnímají zahraniční návštěvníci?
V oblasti cestovního ruchu existují statistiky zaměřené především na
kvantitativní údaje, jako jsou počty hostů v ubytovacích zařízeních ap.
Pro marketingové potřeby je však nutné znát motivaci zahraničních
turistů pro cestování, ale i to, jak vnímají Českou republiku. Proto je
tu projekt, který se věnuje monitoringu zahraničních návštěvníků. Díky
němu definujeme profily zahraničních návštěvníků v ČR a zjistíme, jak
vnímají značku „Česká republika“. Informace o turistech získáme za
pomoci rozsáhlého dotazníkového šetření, které bude probíhat v deseti
evropských zemích.*
Informace o českých turistech
Náplní dalšího z projektů bude sběr informací pro domácí cestovní
ruch. Chceme zjistit, jaké jsou profily českých návštěvníků
v turistických regionech. Výsledky budou prezentovány odborné veřejnosti a
budou užitečné i při přípravě marketingových aktivit propagace
cestovního ruchu v České republice.*
Soutěž EDEN
Téma soutěže European Destination of Excellence (EDEN), jejímž cílem je
zviditelnění méně známých turistických oblastí, zní Voda –
turistický cíl. Přihlásit se tedy mohou ty lokality, jejichž turistická
nabídka je založená na přírodních vodních zdrojích. Soutěž vyvrcholí
v dubnu, kdy bude při slavnostním ceremoniálu vyhlášen národní vítěz
(www.eden-czechtourism.cz).
Další akce Visegrádské čtyřky
V rámci spolupráce zemí Visegrádské čtyřky budou i v roce
2010 pokračovat společné projekty s cílem podpořit příjezdový
cestovní ruch do regionu členských států. Mezi hlavní aktivity bude
tradičně patřit účast na významných světových veletrzích ITB Asia
Singapur, COTTM Peking, dále budou pořádány workshopy a roadshow
v hlavních zdrojových zemích, zejména v Rusku, Japonsku a USA.
V průběhu roku 2010 by měla být spuštěna nová verze webu www.european-quartet.com, který bude
přispívat ke zvýšení informovanosti o zemích V4 jako unikátním
kulturně-historickém turistickém regionu.
Více kongresů do regionů
Cílem nově vzniklého sdružení Czech Convention Bureau je jednotná
propagace České republiky (doma i v zahraničí) jako kongresové a
incentivní destinace a následné navýšení počtu akcí v regionech. Jednou
z prvních aktivit bude propagace na GO a Regiontour v Brně. Členské kraje,
které jsou do projektu zapojeny, se tu představí pod hlavičkou Czech
Convention Bureau na společné expozici. Dále se připravuje účast na
veletrzích CONFEX, BEDOUK, MEEDEX a AIME a společná prezentace
v publikacích, které vydává britské specializované MICE vydavatelství
CAT publications. Na domácím trhu připravujeme ve spolupráci
s Jihomoravským krajem dva FAM tripy. Také proběhnou kampaně propagující
ČR jako kongresovou destinaci. Budou zacíleny na domácí firmy, které mají
potenciál v MICE byznysu.
Nově v Jekatěrinburgu
CzechTourism plánuje v prvním čtvrtletí příštího roku 2010 otevřít
druhé zahraniční zastoupení (ZZ) v Rusku, a to ve třetím
nejdůležitějším městě Ruska a centru obchodu, Jekatěrinburgu. Důvodem
je nárůst turistů z Ruska o 30 % v roce 2008. ZZ v Jekatěrinburgu se
bude starat o asijskou (zauralskou) část Ruska a také o státy bývalého
Sovětského svazu (Ázerbajdžán, Kazachstán, Uzbekistán), které přejdou
z kompetence zastoupení CzechTourism v Moskvě. ZZ Moskva bude nadále
pokrývat evropskou část Ruska, Bělorusko a nově mu přibude Estonsko.
Filip Remenec, mediální oddělení CzechTourism -
media@czechtourism.cz
- Takto označené projekty jsou realizované v rámci Integrovaného operačního programu.