Produkty v cestovním ruchu – proč a jak na ně
03. 01. 2020
Druhý ročník odborné konference „Produkty v cestovním ruchu –
proč a jak na ně“, kterou pořádala krajská destinační společnost
Moravian-Silesian Tourism ve spolupráci s Moravskoslezským krajem, proběhl
21. listopadu 2019 v Ostravě v hotelu Quality.
?*„Statistiky potvrzují, že Moravskoslezský kraj je čím dál
oblíbenější turistickou destinací. Ačkoli jeho návštěvnost roste
každým rokem, odvětví cestovního ruchu je důležité dál systematicky
podporovat. Zkvalitňovat turistickou infrastrukturu a služby a předkládat
turistům a návštěvníkům atraktivní nabídku. Stěžejní je věnovat se
odvětví cestovního ruchu komplexně. A to je jeden z hlavních důvodů,
proč jsme konferenci pořádali,“* uvedl náměstek hejtmana
Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj a turistický ruch, evropské
fondy a operační programy Jan Krkoška, který nad konferencí převzal
záštitu.
„Prostřednictvím konference mimo jiné motivujeme podnikatele v oboru
cestovního ruchu a další subjekty v Moravskoslezském kraji k užší
spolupráci na tvorbě společných produktů. Záměrem této konference bylo
představit obdobné produkty, které fungují jak u nás, tak v zahraničí.
Jsem proto rád, že naše pozvání přijali experti, kteří stojí za tak
úspěšnými produkty, jakými jsou například Zámky na Orlici či unikátní
industriální trasa spojující technické atraktivity polského Slezska, což
je obdoba naší Technotrasy,“ řekl ředitel krajské destinační
společnosti Moravian-Silesian Tourism David Karčmář.
?O vhled do aktuálního stavu pro české národní hospodářství ekonomicky
čím dál přínosnější univerzální tržní platformy cestovního ruchu se
pokusili také představitelé Ministerstva pro místní rozvoj ČR v čele
s náměstkem ministryně Davidem Koppitzem, zaměstnanci České centrály
cestovního ruchu – CzechTourism v čele s generálním ředitelem Janem
Hergetem a řada špičkových teoretiků z akademické sféry.