ROYCE BOHEMIA a.s.
je jednou z nejvýznamnějších obchodních společností na českém trhu
zaměřených na dodávky profesionálních výrobků pro oblast gastronomie.
Jejím cílem je být plně kvalifikovaným, efektivním a spolehlivým
partnerem zákazníků s orientací na dlouhodobou spolupráci. Proto se
soustřeďuje na takový výběr sortimentů, jejichž výrobci zaujímají
přední pozice na světových trzích, garantují komplexnost, kvalitu, vývoj
a dlouhodobý servis.
V současnosti na českém trhu zastupuje řadu světových značek: ARCOROC, CHEF&SOMMELIER, RONA Hotel & Restaurant, KAHLA Porzellan, STEELITE INTERNATIONAL, HEPP, STAUB, ETERNUM, CARLISLE, ICEL, DE BUYER, PIAZZA. Zároveň je smluvním partnerem a autorizovaným distributorem společností jako např. G.Benedikt Karlovy Vary, ECOLAB Hygiene, SCA Hygiene Products(Tork).
Nabízí sortimenty v různých cenových i kvalitativních kategoriích:
- stolní nádobí
- nápojové sklo
- příbory a servírovací náčiní
- bufetový a banketový program
- barový sortiment
- program pro room servis
- plastové nádobí a „sklo“ k bazénům
- termoporty a kontejnery na přepravu pokrmů
- kuchařské potřeby a náčiní, gastronádoby
- vozíky
- hygienický a úklidový program
Nabídka komplexního řešení – výrobky, servis a znalosti, jejichž aplikací může splnit konkrétní potřeby zákazníků, je důležitou součástí činnosti ROYCE BOHEMIA. Preferuje individuální péči o zákazníky, která umožňuje najít optimální variantu pro řešení jejich požadavků. Neustále sleduje vývojové trendy v gastronomii a seznamuje s nimi český trh tak, aby vždy našla nejlepší řešení s kvalitními výrobky a rychlým servisem.
Produkci firem, které jsou na prvním až třetím místě na světě nebo v Evropě
04. 11. 2008
Akciová společnost ROYCE BOHEMIA je garantovaným dodavatelem
Asociace hotelů a restaurací ČR. Rozhovor s jejím obchodním ředitelem a
spolumajitelem panem Milošem Horáčkem jsem zahájil otázkou: „Miloši ,
proč jste se rozhodli stát se dodavatelskou firmou, a zrovna ve sféře
hotelnictví?“
Podnikat jsme s manželkou začali zkraje devadesátých let, a to nejen
v hotelnictví, ale i v široké sféře retailu. Stali jsme se dovozci
porcelánu, skla, příborů a postupem času, ve druhé polovině
devadesátých let, jsme segment gastronomie uznali za natolik perspektivní,
že se dnes specializujeme hlavně na něj. Našim cílem je mít trvale
širokou nabídku. Zajišťovat maximálně ucelené dodávky a poskytovat
špičkový servis. Tj. dodat hotelu, restauraci či cateringové firmě nejen
část vybavení, ale kompletní kuchyňský a restaurační inventář. Jednou
z nedávných realizací, na niž jsme obzvlášť hrdi, bylo vybavení
restaurace MAZE pro známého britského šéfkuchaře Gordona Ramsaye v hotelu
Hilton Old City Prague.
Klient dnes nechce pouze dodat zboží, ale mívá zájem
o kompletní koncept.
Ano, je to skutečně o komplexnosti. Je třeba, aby koncept stolního
nádobí, hotelového porcelánu, nápojového skla, příborů, různých
bufetových doplňků apod. ladil s designem hotelu a středisek. Na českém a
slovenském trhu se ROYCE BOHEMIA zaměřuje na středně vyšší a vyšší
segment. Klientovi garantujeme kvalitu a úroveň odpovídající kategorii jeho
podniku. V nabídkovém portfoliu máme produkci firem, které jsou na prvním
až třetím místě na světě nebo v Evropě. Tj. těch, které tvoří
světovou špičku, mají jasnou výrobní a obchodní strategii, díky níž
drží tuto významnou tržní pozici. Výrazným efektem námi dodávaného
zboží světových výrobců jsou úspory energií, nižší amortizace
inventáře a u lidských zdrojů vyšší výkonnost. Zkrátka zlepšení
ekonomiky firem. A to díky materiálům, ergonomice a celkové funkčnosti,
jež šetří náklady spojené s přípravou a podáváním pokrmů.
Dodavatelé ROYCE BOHEMIA mají vlastní vývojová pracoviště a jsou
originální. Konzultují s prestižními šéfkuchaři a dalšími odborníky,
co vyvinout pro určitý pokrm. Jakou sklenici pro určitý druh nápoje.
Nekopírují tvary, které vymyslel někdo před nimi. Tvary výrobků vyhovují
z hlediska porcí, objemů i světových trendů. Proto jsme vsadili na jejich
produkci. Dneska padly všechny uzance z hlediska dělení talířů na
mělké, hluboké, dezertní apod. Všechno záleží na invenci šéfkuchaře,
eventuelně lidí, kteří vytvářejí pokrmy na různé druhy a tvary
talířů. Obrovský prostor se dává kreativitě, jež s sebou nese
ekonomické přínosy pro hoteliéry či restauratéry.
Avšak odpovídá vaše orientace požadavkům českého trhu, na
němž je pořizovací cena nezřídka nad jakost?
Co se týče kvality nabídky jídel a nápojů, situace v Česku se během
posledních pěti let výrazně zlepšila. Bohužel, až v dalším sledu ale
u mnohých je, v čem jsou jídla a nápoje podávány. Stolní inventář
totiž ne vždy odpovídá jakosti pokrmů. Obsah i forma by však měly být
v souladu. To je to, kde jsou ještě doposud rezervy v boji o zákazníka.
Pořekadlo, že první se jí očima, je tu zcela namístě. Máte-li si dát
jídlo, minimálně padesát procent podnětů k vytvoření si názoru je
vizuálních. Proto servírování na krásném porcelánu, pití vína
z kvalitních skleniček, má tak velký význam. A jestliže to takhle
funguje v okolních zemích, v Rakousku, v Německu, Francii, Itálii, bude
to fungovat i u nás. Na českém gastronomickém trhu si to uvědomuje čím
dál víc subjektů. Problémem je, že dodnes u některých hoteliérů a
restauratérů bývá tenhle aspekt opravdu až na druhém místě.
Jistě sledujete trendy ve světě.
Ano, a nejen v Evropě, ale i na americkém kontinentu. Z hlediska tvarů,
materiálů, účelů použití, tak abychom byli schopni je odprezentovat
i pro český trh. Rozmanitost je obrovská.
Ale ne všechno při koncipování pokrmů splní účel. Proto se
soustřeďujeme na to, co už je od začátku vyvinuto pro profesionální
použití, a v tom se nezřídka odlišujeme od mnoha ostatních dodavatelů.
Dobrý hotel dělá dobrá kuchyně. Pokud má dobrého šéfkuchaře, musí
jeho práci odprezentovat na dobrém porcelánu. Nabízím-li kvalitní vína,
musím je podávat ve skle, které mu odpovídá parametry. Které má
patřičný tvar a kvalitu. Musí být brilantní, transparentní, vydržet
mytí v myčkách. Musí být pevné. A to jsou věci, které jsou ne všude
samozřejmostí.
V únoru tohoto roku se v Česku konalo zasedání prezidentů
evropských asociací kuchařů pod záštitou Asociace kuchařů a cukrářů
ČR v čele s panem prezidentem Miroslavem Kubcem a ROYCE BOHEMIA se podílela
na jeho přípravě a realizaci.
Jedna z večeří byla prezentována na krásném, námi dodaném stolním
nádobí a nápojovém skle značky Chef & Sommelier. Patří mezi vysoce
kvalitní, designově zajímavé a přitom velmi odolné výrobky. Prezentace
jednotlivých chodů menu byla úspěšná. Kromě platforem Asociace kuchařů
a cukrářů ČR a Asociace hotelů a restaurací ČR se prezentujeme i na
oborově zaměřených veletrzích. Spolupracujeme s hotelovými a středními
odbornými školami a učilišti. Přednášíme na Vysoké škole hotelové.
Třeba jak při projektování restaurace sestavit inventář. V tomto trendu
budeme pokračovat. S mladými lidmi je to sice běh na dlouhou trať, ale má
obrovský smysl. Nejsou zkaženi starými návyky. Cestují po světě,
absolvují zahraniční praxe a podstatně víc akceptují světové trendy.
Rádi se seznamují s novými věcmi, a pokud budou mít možnost, tak si
takové věci koupí a budou s nimi.pracovat.