Proč Le Cheque Déjeuner?
27. 12. 2002
Mezi základní lidské hodnoty kromě svobody, rovnosti a solidarity
patří sociální jistota a důstojné pracovní podmínky. Groupe Cheque
Déjeuner pomáhá firmám realizovat tyto principy v běžném životě
prostřednictvím nabídky svých platebních šeků. Kromě jídelních
kupónů Groupe Cheque Déjeuner působí v oblasti šeků dárkových,
kulturních a sociálních. V této sféře je uchazečem o první pozici na
evropském trhu. Má roční obrat 1,45 miliard euro. Ročně vydá kolem
290 milionů šeků a denně uspokojí na pět milionů uživatelů.
V dobách, kdy u nás byla aktuální anekdota: „Přijde paní do
masny a ptá se: ,Prosím vás, nemáte jogurt?' a prodavač jí řekne: ,Ale
paní, to jste se asi spletla, tady jste v masně, tady nemáme maso, jogurt
nemají naproti v mlékárně'“, kdy se mnozí lidé tvářili
(u některých to přetrvává), že pracují a stát zase jako že je za to
platí, jsem prošel řadou zaměstnání. Pouze málo firem, u nichž jsem
pobíral podporu v zaměstnanosti, ale mělo vlastní závodní jídelnu.
Zpravidla jsem každý měsíc nafasoval „rájenky“ a ty pak projedl či
proradostnil v tehdejších podnicích RaJ, lahůdkách, samoobsluhách,
řeznictvích apod. Na stravenky se dalo nakoupit ledacos. Nicméně, pokud bych
byl dnes zaměstnavatelem, určitě bych stravenky pro zaměstnance nakupoval.
Na rozdíl od dob minulých bych si ale teď mohl vybrat od koho. Na to, jaké
výhody bych tím čerpal, jsem se zeptal obchodního ředitele společnosti Le
Cheque Déjeuner s.r.o. Mgr. Jana Tomáška.
Jídelní kupóny představují zajímavou formu, jak zajistit závodní
stravování, a to bez ohledu na počet zaměstnanců a velikost firmy, která
se rozhodne tento produkt využívat. Umožňují získat daňové výhody a
ušetřit mzdové náklady při zvýšení reálného příjmu zaměstnanců.
Výdaje na tuto formu stravování zaměstnanců může zaměstnavatel uplatnit
jako daňově uznatelný náklad, a to až do výše 55 % z celkové ceny
nominální hodnoty jídelních kupónů (ze sociálního nebo jiného fondu
však můžete hradit i více). V současné době si můžete dopřát
jídelní kupón až do hodnoty 87 Kč bez nárůstu ostatních nákladů,
neboť maximální daňově uznatelný příspěvek na jeden jídelní kupón je
47,85 Kč (zákon č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů). Jídelní kupóny
tak mohou tvořit podstatnou složku sociální politiky podniku.
Nepřinášejí výhody pouze zaměstnavateli, ale i zaměstnancům, a
stávají se efektivním motivačním nástrojem. Nepodléhají dani
z přidané hodnoty. Objednatel při jejich nákupu hradí pouze nominální
hodnotu a dohodnutou provizi (+ DPH z této provize).
Proč bych coby zaměstnavatel měl volit společnost Le Cheque
Déjeuner?
Le Cheque Déjeuner s.r.o. je českou společností, která patří do skupiny
Groupe Cheque Déjeuner. Ta vznikla na francouzském trhu roku 1964. Celá
skupina dnes působí v řadě míst Evropy. V současnosti expandujeme
zejména ve střední a východní Evropě. Kromě Česka je to Polsko,
Slovensko, Rumunsko, Maďarsko. Pokud se vrátíme blíže k Francii,
působíme v Itálii, Španělsku. Naším krédem je maximální spokojenost
zákazníka a jeho pohodlí. Proto se třeba klienta ptáme na jeho oblíbené
restaurace. Jestliže je dosud nemáme v seznamu (dnes máme v portfoliu na
17 000 míst, které akceptují naše jídelní kupóny), tak mu nová místa
nasmlouváme. Dále vycházíme z univerzálnosti použití kupónů, a proto
naši zákazníci mohou využít kupóny jak ve velkých, tak ale i malých
městech, vesnicích, rekreačních centrech České republiky. Disponujeme
sedmnácti pobočkami po celé České republice, které usnadňují komunikaci
se zákazníky a v nichž jídelní kupóny vykupujeme od provozovatelů
restauračních zařízení.
Dalším důvodem, proč řada zaměstnavatelů volí společnost Cheque
Déjeuner, je to, že jídelní kupóny našim zákazníkům – firmám,
podnikům, soukromníkům, úřadům, státním institucím – dodáváme
v šekových knížkách, které jsou uzpůsobené a mohou být
personifikované dle požadavků klienta. Tj. jestliže zaměstnavatel řekne:
„Tito lidé mi odpracovali devatenáct pracovních dnů, tito patnáct, dvacet
apod.“, dodáme mu přesně na konkrétní jména v každé šekové knížce
požadovaný počet kupónů a nezáleží nám na tom, má-li daný podnik
padesát zaměstnanců, tři sta či tři tisíce. Každý ze zaměstnanců tak
dostává počet jídelních kupónů odpovídající počtu odpracovaných
dní. Zkrátka, systém jídelních kupónů je stavěný tak, aby byl plně
přizpůsobitelný na konkrétní požadavky a nezatěžoval zaměstnavatele
další administrativou. Výhodou šekových knížek jsou i vložené slevové
a dárkové poukázky, které ve spolupráci s našimi partnery připravujeme
pro všechny uživatele kupónů Cheque Déjeuner. Jako příklad mohu uvést
spolupráci s restauracemi McDonald's a KFC, kde zákazník po předložení
kupónu obdržel zdarma zmrzlinu.
Další plus, které naši zákazníci velice oceňují, je distribuce zakázky
od nás k uživateli. Šekové knížky s jídelními kupóny dodáváme až
na místa určení, kam si zaměstnavatel přeje. Dodáme mu je nejen do sídla
firmy, ale i do poboček, filiálek či dislokovaných pracovišť po celé
České republice.
Jídelní kupón je ale také denně používaným nosičem informací
a reklamy …
To je další z argumentů, proč používat naše jídelní kupóny. Na
každém jídelním kupónu totiž může být logo zaměstnavatele a libovolné
textové informace, čímž si náš zákazník dělá vlastní reklamu a
podporuje loajalitu zaměstnanců vůči své firmě.
Koncem loňského roku jste na českém trhu rozjeli kampaň
„Ďábelské pokušení“.
Ano, tato propagační akce komunikuje legální a moderní způsob
hospodaření s penězi, založený na systému jídelních kupónů Cheque
Déjeuner, který využívají ekonomicky myslící firmy a podnikatelé.
V podstatě tu jde o 7 700,– Kč nezdanitelného příjmu.
Na našich internetových stránkách www.jidelnikupony.cz se můžete snadno
dozvědět, kolik firma ušetří, pokud zavede stravování pomocí jídelních
kupónů Cheque Déjeuner. Najdete tam vysvětlení výhod a kalkulačku, která
po zadání hrubé mzdy, nominální hodnoty kupónu, počtu odpracovaných dnů
a počtu zaměstnanců vypočítá přibližnou částku, kterou firma ušetří
při zavedení systému Cheque Déjeuner v porovnání se zvýšením hrubého
příjmu o částku ve stejné výši jako příspěvek zaměstnavatele na
jídelní kupóny.
Naše povídání vychází v prvním vydání roku 2003. Co byste
popřál firmě a čtenářům do nového roku?
Určitě hodně zdraví, štěstí a lásky a více tolerantnosti, osobních a
pracovních úspěchů.