Menu

Pro Happyland je VIP klientem každý

28. 03. 2005

Začátkem března jsem navštívil Bratislavu, abych se předsedy představenstva akciové společnosti Hydrotour a generálního ředitele této cestovní kanceláře Ing. Mikuláše Milka zeptal, bude-li letošní letní sezona přát outgoingu k teplým mořím.
Prognózy jsou optimistické. Už díky posilování slovenské a české koruny vůči dolaru a euru. Takže Egypt, který je dolarovou oblastí, bude dál hitem, protože tamní kvalitní služby budou našim klientům nabízeny za vysoce konkurenční ceny. Pokud si vývoj eura udrží dosavadní směr, je předpoklad, že i středomořské destinace budou cenově atraktivnější než loni. Dalším trendem je, že si lidé na Slovensku i v Česku zvykají na značky a značkové zboží. Když některé z cestovních kanceláří dají důvěru, pak jí zpravidla důvěřují dlouhodobě bez ohledu na destinaci popř. období, kdy vyjíždějí na dovolenou. Pokud půjde vývoj tímto směrem, přirozeným způsobem vykrystalizují vazby zákazník – cestovní kancelář i vzájemné vztahy mezi konkurenčními cestovními kancelářemi.

V Česku sílí trend cestovat k moři letecky. Zároveň výrazně přibývá podílu all inclusive pobytů. Hydrotour je mateřskou společností české cestovní kanceláře Happyland Bohemia, jež se profiluje právě v této oblasti.
All inclusive je tématem pro samostatnou studii. Existují příznivci i odpůrci této formy čerpání služeb. Není to ani tak otázkou ceny, jako kultury. Ti, kdo dovolenou absolvovali ve velkých komplexech, možná spolu s pozitivními zažili i negativní aspekty all inclusive. Jsou jisté skupiny hostů (zejména ze západní Evropy), které si podnik all inclusive zaměňují se zařízením čtvrté cenové skupiny a svým chováním obtěžují ostatní. U rodinných pobytů má all inclusive výrazné opodstatnění zejména tehdy, vychází-li vstříc dětem. Jsou-li jim snadno dostupné nápoje, ovoce, nějaká lehčí jídla apod. a zahrnuje-li i další služby včetně animací a celodenních programů pro děti. A to i v případě, že rodiče dětí pro sebe volí „pouze“ polopenzi. Dochází tak ke konsensu, protože se jejich ratolesti, co se týče her a sportovních aktivit včetně zabezpečení pití a jídla, v době mezi snídaní a večeří stávají součástí skupin sobě rovných. A zatímco jsou děti pod dohledem zkušených animátorů a delegátů, jejich rodiče mohou v pohodě absolvovat výlety nebo se věnovat programům, na něž nemají v průběhu roku čas. Takovýto charakter all inclusive umožňuje klientům vychutnávat to, proč se na dovolenou vydali. V případě našich pobytových programů je to s hotely dohodnuto tak, že služby dětem do 12 let a v některých případech do 15 let all inclusive poskytují bezplatně. Rodiče dětí hradí pouze dopravu (formou zvýhodněných letenek). Ze strany hotelů je to zdařilý marketingový tah. Způsobuje posilování jejich obliby a zvýšeně opakovanou navštěvovanost. Důsledkem spokojenosti dětí je tak spokojenost zejména rodičů, a v konečném důsledku i organizátora pobytových zájezdů – cestovní kanceláře.

Co mají společného televize Markíza, Hydrotour, Happyland?
Jsme dobrými partnery. To je to podstatné, na čem je postaven zdravý cestovní ruch – seriózní vztahy na bázi důvěry. Pokud se mezi cestovní kanceláře, hotelové společnosti a letecké dopravce – zkrátka poskytovatele služeb cestovního ruchu – zařadí významný mediální partner, získává spolupráce další rozměr. Určitě nás to posouvá kupředu. Mediální kampaň (v našem případě slušnou neagresivní formou) je ve spolupráci s takovýmto subjektem o hodně účinnější.

Nedlouho po sobě jsem se zúčastnil dvou slavnostních večerů. První v bratislavském hotelu Holiday Inn pořádala cestovní kancelář Hydrotour a druhý v Obecním domě v Praze cestovní kancelář Happyland Bohemia. To, co měly oba společné, bylo vystoupení Heleny Vondráčkové v roli zpěvačky a kmotry vašich katalogů a účast představitelů stejných hotelových řetězců.
To pro to, co jsem vzpomenul před chvílí, když jsem konstatoval, jak je výhodné, je-li cestovní ruch založen na dobrých vztazích. Podařilo se nám navázat vynikající spolupráci s nejvýznamnějšími hotelovými řetězci v zemích, kam vozíme klienty. V Řecku je to Aldemar, který je spolu se společností Grecotel řazen k absolutní špičce. Je to značka, po níž je velká poptávka. V Egyptě jsou to Sofitel, Marriott, Holiday Inn, Sheraton. Crown Plaza, Hyatt apod. – značky známé a populární celosvětově. Ve Španělsku společnost Insotel, jež má hotelové komplexy na všech Baleárských ostrovech. Rovněž i ona je pojmem a zárukou kvality. Čím kvalitnější partner, tím větší jistota pro cestovní kancelář, že se jí z destinací a nakontrahovaných hotelů vrátí spokojení klienti. Zmínil jste paní Helenu Vondráčkovou. Tato dáma je zářným příkladem, jak se v tak náročné oblasti, jako je vrcholový showbyznys, dá trvale prosazovat špičkovou kvalitou. Kdyby byl každý takovým profesionálem na svém místě jako ona, naše země vzkvétají! Proto nás těší, že pokud kdy s námi byla na dovolené (zpravidla i se svými známými a blízkými), že byla spokojená. A to prý i v porovnání s jinými zahraničními cestovními kancelářemi. Právě spojování se s osobnostmi, jako je paní Helena Vondráčková, nebo médii, jako je televize Markíza, nás zavazuje neslevovat z kvality a být jistotou nejen VIP klientům, ale všem, protože pro nás je VIP klientem každý zákazník.

Slovensko se čím dál víc prosazuje u obyvatel Česka.
Z hlediska aktivního cestovního ruchu má Slovensko velkou budoucnost. V posledních letech se udělala řada pozitivních věcí. Slovenská republika v současném období učinila rozhodující kroky, aby incoming definovala jako oblast svého výrazného zájmu. Nabídka turisticky nejzajímavějších a nejatraktivnějších míst Slovenska je rovněž jednou z cest, kterou se bude chtít Happyland Bohemia na českém trhu profilovat.

Jak vnímáte outgonigový cestovní ruch u nás v Česku?
Outgoing je všude ve vyspělých ekonomikách předmětem silné konkurence a český trh je (a to i v rámci evropských poměrů) silný a velmi perspektivní. Letní dovolené u moře jsou v první desítce priorit českých rodin. Česko je atraktivní i pro zahraniční subjekty ze západní Evropy či zpoza oceánu, které sem vstupují či se chystají vstoupit. Na český trh jsme přišli se stejnou filozofií, jakou razíme na Slovensku. Poskytovat výhradně kvalitní služby (a aby mi bylo správně rozuměno, dodávám: než poskytovat špatné, to raději žádné). Klient se zpravidla dá oklamat pouze jednou, i když to v našich severních šířkách tak docela neplatí. Vzdor tomu, že se lidé z dovolených vrací rozčarovaní, v mnoha případech u nich příští rok zase rozhoduje cena zájezdu, a ne to, co kupují, tedy kvalita. Kdo rozumí cestovnímu ruchu, ví, že prosadit se kvalitou je běh na dlouhou trať. Na druhou stranu je vynikající dlouhodobou investicí stát se pro daný trh synonymem kvality. A to je směr, kterým se ubíráme i v Česku s cílem, aby tu značka Happyland Bohemia byla vnímána jako záruka kvality.







www.happyland.cz



www.hydrotour.sk

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001