Přístup, který se zúročuje
04. 10. 2003
Kongresový a business hotel Voroněž Brno se nachází v těsné
blízkosti brněnského výstaviště, pár minut od centra. Disponuje
klimatizovanými prostory pro konání konferencí, banketů, prezentaci
produktů, incentivní turistiku a další příležitosti až pro osm set
hostů. Koktejly a recepce je schopen zajistit až pro jeden tisíc pět set
hostů. Kapacitní možnosti a technické vybavení poskytují pořadatelům
záruku stoprocentní úspěšnosti akcí. Skvělé podmínky ve spojení
s ubytováním až devíti set osob pod jednou střechou zefektivňují
využití jednacího času.
Kongresový a business hotel Voroněž Brno se značnou měrou
podílel na zajištění realizace festivalu „Brno – město uprostřed
Evropy“, o němž informovalo osmé vydání Všudybylu (str. 17).
Kongresové centrum hotelu Voroněž nabízí jedinečnou možnost prezentací,
konferencí, sympozií a kongresů, ale i společenských akcí, ale nejen
proto jsem si v souvislosti s hlavním tématem dovolil o rozhovor požádat
jeho generálního ředitele Ing. Jiřího Vepřeka. Pane řediteli, je možné
konstatovat, že základem úspěchu jednotlivých hotelů je dodržování
standardů největšího hotelového řetězce v České republice OREA Hotels.
Společný marketing, efektivní systém prodeje a kapacita více než šest
tisíc lůžek umožňuje dosahovat výsledků srovnatelných s mezinárodními
hotelovými řetězci. Svědčí o tom nejen ekonomické výsledky řetězce,
jehož součástí je i řada franšízantů, ale i fakt, že se firma OREA
spol. s r.o. každoročně umísťuje v „Českých 100 nejlepších“.
Dodržování standardů renomovaného hotelového řetězce a kvalita
poskytovaných služeb, to jsou jistě významné a bezesporu určující
aspekty na cestě k úspěchu. Je možné ještě něčím doplnit argumentaci,
jak si v brněnském hotelu udržet stálou klientelu?
Pochopitelně, vše je o lidech. Zvláště v oblasti služeb. Je třeba jít
s dobou. Připravovat hostům nové a nové věci. Z toho důvodu u nás
také průběžně dochází k inovacím interiérů a dovybavování hotelu
Voroněž moderními technologiemi. Jak minulý Všudybyl informoval, nedávno
jsme naše kongresové možnosti rozšířili o nový konferenční sál
s kapacitou sto padesát míst při divadelní úpravě a salonek Delta,
v této konfiguraci s kapacitou pětatřicet míst. Nový konferenční sál
bezesporu přispěl k posílení zájmu o pořádání kongresových akcí
právě v našem hotelu. Pochopitelně, tím nekončíme. Spíše naopak.
Zahájili jsme další etapu rozvoje hotelu, tak abychom v porovnání
s okolní konkurencí dosahovali co nejpříznivějšího poměru cena /
kvalita.
Jak se podle vás vyvíjí kongresový byznys v Brně?
Na poptávce po kongresových službách se podílí v podstatě téměř
všechny oblasti života, a to i na území statutárního města Brna.
Podnikání, věda, spolková činnost atd. U firem, institucí a sdružení je
možné vysledovat stoupající zájem o využívání platformy kongresového
charakteru k upevňování vazeb, navazování kontaktů, výměně informací,
komunikaci a k motivaci. Vzdor rychle se rozvíjejícím informačním a
komunikačním technologiím nejen že neustává, ale spíše sílí potřeba
živě se potkávat. Od firemních seminářů, valných hromad, zasedání,
přes vědecká symposia až třeba po vrcholná setkání představitelů
států. To, aby Brno upevňovalo pozici kongresové destinace, ovlivňuje mnoho
aspektů. Kromě celkového image Česka zejména pak to, jak město sebe samo
prosazuje v konkurenci dalších kongresových měst. Pochopitelně
k základním věcem patří, jakou disponuje infrastrukturou cestovního
ruchu. Jaká je v něm bezpečnostní situace. Jaké atraktivity se nacházejí
v jeho okolí. Jaké nabízí doprovodné programy a možnosti trávení
volného času. Brno má dobrou polohu, a to i ve vztahu k okolním zemím,
jako je Slovensko, Rakousko a Polsko. Má kvalitní infrastrukturu a díky
dálnici a mezinárodnímu letišti i dobrou dopravní dostupnost. Má bohatou
a zajímavou historii. Ale takovýmto základem v té či oné podobě a míře
disponuje řada dalších měst. U Brna je určitě možné těžit z toho,
že je místem (jak řekl pan Miroslav Donutil), v němž se pořád něco
děje. Kde se koná spousta zajímavých akcí, např. prestižní mezinárodní
letecký festival CIAF (letos poprvé) nebo ve Všudybylu zmiňovaná
mezinárodní přehlídka ohňostrojů „Ignis Brunensis“, a to nehovořím o
„Velké ceně“ nebo o veletržním kalendáři. Může také těžit
z toho, že je díky německému architektovi Miesi van der Rohe a manželům
Fritzovi a Gretě Tugendhatovým městem figurujícím na seznamu UNESCO, které
investuje do svých památek, jako jsou spolu s jejich vilou Tugendhat hrad
Špilberk a historické centrum. Že se v jeho blízkém okolí nachází
jedinečný Moravský kras apod. Ale to vše by bylo málo. Těžit, to znamená
prodávat, a prodávat znamená nabízet, vědět o možnostech daného trhu.
O tom, že se to statutárnímu městu Brno a Jihomoravskému kraji postupně
daří, svědčí stoupající zájem o pořádání kongresových akcí, což
se velmi pozitivně odráží i ve vytěžování kapacit hotelu Voroněž.
www.voronez.cz
www.oreahotels.cz