Přípravy na GO a REGIONTOUR finišují
29. 11. 2016
Nový formát veletrhu, široká škála prezentovaných nových turistických produktů, pestřejší doprovodný program a jubilejní 20. festival GO KAMERA. To všechno čeká návštěvníky brněnských veletrhů cestovního ruchu, které se uskuteční od 19. do 22. ledna 2017.
Zájem
domácích i zahraničních turistů o české a moravské regiony letos opět
roste a tento příznivý trend by měl pokračovat také do budoucna. Jak
vyplývá z průzkumu agentury CzechTourism, letní dovolenou tráví
v tuzemsku přibližně třetina Čechů a další čtvrtina kombinuje domácí
a zahraniční pobyt. Brněnské veletrhy GO a REGIONTOUR jsou pro ně vítanou
příležitostí, jak získat přehledné a detailní informace o turistické
nabídce, navíc s možností výběru konkrétního produktu a jeho zakoupení
často za zvýhodněných podmínek. Všem zájemcům o domácí turistiku tak
vychází vstříc nová koncepce veletrhu REGIONTOUR, která posiluje
komerční část prezentace. Plocha v pavilonu P je nově rozčleněna do
segmentů, kterým vévodí expozice jednotlivých krajů či regionů,
případně zemí V4. Nedílnou součástí každého segmentu však jsou také
stánky podnikatelských subjektů, které letos mají v případě první
účasti mimořádně výhodné cenové podmínky. Typickou nabídku kraje dále
dokreslují neziskové organizace a především plocha pro doprovodný
program – hudební vystoupení, sportovní atrakce či cokoli jiného.
Orientaci návštěvníků v pavilonu P usnadní internetový průvodce a
mobilní aplikace.
Na veletrhu REGIONTOUR 2017 se představí řada zajímavých nováčků a po
šesti letech se vrací Slovenská agentura pro cestovní ruch. Premiéru zde
bude mít Jupigo – cestovatelský nástroj nové generace, který usnadňuje
plánování tras, rezervaci ubytování, sdílení zážitků a mnoho jiného,
což velmi ocení například vozíčkáři, ale nejen oni. Poprvé vystavují
také Biskupství ostravsko-opavské, Dobrovolný svazek obcí
Lednicko-valtický areál, Město Příbor, Nitranský samosprávný kraj, KIC
Benešov, Wellness hotel Hluboký dvůr, Park sportu Hrubá Voda a další.
Novinkou bude i zaměření některých krajských expozic, těšit se můžeme
třeba na Východočeské loutkářství, které bylo již v roce
2012 zapsáno do seznamu nemateriálních statků tradiční lidové kultury
ČR a nyní usiluje o zapsání do seznamu nehmotných památek UNESCO.
Letošní ročník svým doprovodným programem zvýrazňuje témata, která dlouhodobě hýbou domácím cestovním ruchem. Jde o aktivní turistiku v regionech (cykloturistika podle průzkumu zajímá 55 % návštěvníků veletrhu a pěší turistika dokonce 92 %), dále kulturní bohatství regionů s důrazem na barokní památky a regionální gastronomii. Festival krajových specialit a regionálních potravin RegFoodFest je připravován ve spolupráci se SZIF, Národním vinařským centrem a společností Gill’s Coffee. Součástí opět bude „svět kávy a vína“ a rozšíří se plocha vyhrazená pro prezentaci a prodej regionálních potravin, které jsou návštěvníky velmi vyhledávány, protože v běžné obchodní síti se s nimi příliš nesetkají. Tentokrát stánky výrobců regionálních potravin obsadí již 300 m2.
Sousední pavilon F přivítá vystavovatele veletrhu GO, který je opět připravován v úzké spolupráci s asociacemi ACK ČR a ACČKA. K tradičním účastníkům patří cestovní kanceláře America Tours, Valaška, Victoria, Delfín travel, Livingstone, Pangeo tours, Thomas Cook a další. Z národních turistických centrál potvrdily účast Dominikánská republika a Slovinsko, tradicí je také kvalitní doprovodný program na dvou pódiích koncipovaný jako pestrý cyklus pozvánek do atraktivních zahraničních destinací. Pozornosti návštěvníků jistě neunikne ani jubilejní 20. ročník festivalu GO KAMERA, který je největším cestovatelským setkáním u nás se čtyřdenním programem promítání a besed se známými osobnostmi.
Připomeňme si, že brněnské veletrhy cestování pravidelně navštěvuje více než 30 tisíc zájemců, kteří minule přijeli z 18 zemí. GO a REGIONTOUR 2016 představily nabídku 844 vystavujících subjektů z 24 zemí na ploše 25 tisíc m2. Více informací o nadcházejícím ročníku naleznete na www.bvv.cz/go-regiontour/. Ale především se přijeďte podívat na veletrhy, kde si můžete turistické produkty prohlédnout, porovnat, vyzkoušet a zakoupit.