Pozvání do Prahy mozartovské
28. 03. 2005
Krátce po zahájení letošního ročníku veletrhu cestovního ruchu
Holiday World byl v levém křídle Průmyslového paláce představen odborné
veřejnosti nový veletržní stánek hlavního města Prahy. Je pozvánkou do
Prahy mozartovské. Hlavním tématem turistické sezóny 2006 bude ve
střední Evropě 250. výročí narození tohoto hudebního génia a velkou
devizou Prahy je skutečnost, že zde Mozart žil, komponoval a prožil zde asi
nejkrásnější chvíle svého života. Svůj vztah k našemu městu ostatně
vyjádřil Mozart známou větou „Moji Pražané mi rozumějí.“ Tato věta,
spolu s tématem opery Don Giovanni, interiéry i exteriéry Stavovského
divadla jsou hlavními motivy této ojedinělé veletržní expozice, která za
použití tzv. lentikulárních fólií vytváří dojem pohybu a
vícerozměrného prostoru. Na stánku samozřejmě nechybí projekce ani
široké spektrum informací o možnostech turistického pobytu v Praze.
Dosavadní veletržní expozice hlavního města Prahy, která byla koncipována
jako virtuální procházka Staroměstským náměstím (a která v současné
době prezentuje Prahu na paralelně probíhajícím veletrhu BIT Miláno),
vzbuzovala mimořádný ohlas, jehož vyjádřením byla řada cen za nejlepší
veletržní prezentaci. Z nich snad nejvýznamnější je cena z veletrhu WTM
Londýn 2003 a 2004, který je prakticky nejrozsáhlejší veletržní akcí
v Evropě a účastní se jí okolo pěti tisíc vystavovatelů. Je reálný
předpoklad, že nová expozice na tuto tradici naváže ještě
výraznějšími úspěchy na veletrzích (v letošním roce např. Barcelona,
Londýn, Kolín nad Rýnem aj. ) a že ambiciózní cíl Prahy dosáhnout
10 miliónů přenocování v roce 2006 bude dosažen.
-VN-