Poskytovat nadstandardní služby se vyplácí
01. 02. 2003
Na tiskové konferenci společnosti Veletrhy Brno, která se konala
začátkem ledna v hotelu Paříž v Praze, pořadatelé veletrhu Go
konstatovali, že zde spolu s dalšími prestižními firmami vystavuje
cestovní kancelář GlobtourPraha. Při příležitosti konání veletrhu jsem
o rozhovor požádal zástupce ředitele
Ing. Stanislava Zímu.
Pane inženýre, Globtour má řada lidí spojen s Chorvatskem.
To byl, je a bude náš cíl. Už tak rozsáhlou nabídku Chorvatska jsme pro
letošní rok opět rozšířili a zatraktivnili. Na chorvatském pobřeží
prakticky neexistuje významnější letovisko, kde bychom nenabízeli naše
kapacity.Cílem celé skupiny Globtour je stát se největším evropským
touroperátorem na Jadranu. Pokračujeme v úspěšném projektu klubových
hotelů, kde nabízíme nadstandardní služby za standardní ceny. Ti, kteří
nás znají z minulých let, vědí, že kdysi jsme na Jadranu měli dva, pak
tři klubové hotely. Jejich počet se ale pro letošní rok jenom na Jadranu
rozšířil na devět, a to jsme do nabídky zařadili dalších 13 nových
produktů – Globtour bonus, Globtour private a Globtour centrum. Další
klubové hotely nabízíme i v Černé Hoře, na řeckých ostrovech a
v Tunisku.
Rovněž razantně jste vstoupili na jaderské pobřeží Černé Hory.
Místní prostředí nám není neznámé už z hlediska bývalé struktury
skupiny Globtour. Do Černé Hory vypravujeme tři letadla týdně z Prahy,
Brna a Ostravy. Pro letošní rok jsme pro tuto oblast zajistili komplexní
nabídku. Věříme, že spousta klientů, která Černou Horu navštívila
v dobách minulých, se sem bude ráda vracet, už proto, že má možnost
výběru od dvouhvězdičkových hotelů přes apartmány, ubytování
v menších penzionech až po hotely a rezidence vyšší kategorie. V Černé
Hoře chceme dosáhnout obdobné pozice jako na pobřeží Chorvatska. Proto
létáme do Tivatu z Prahy ,Brna a Ostravy, dále máme odjezdy autobusů
prakticky z celého českého území.
Hovoříme-li o novinkách, rád bych zmínil další destinaci, kam budeme
mít přímý let jako jediní z Česka – Kalábrii. O Kalábrii se
říká, že co se týče pláží, čistoty vody a malebnosti pobřeží, je
„Karibikem Středomoří“. Úplnou novinkou a specialitou na českém trhu
pak je přímý let na řecký ostrov Santorini.
Ostatně již minulý rok jsme zaznamenali zvýšený zájem o leteckou
přepravu, a proto jsme na léto 2003 posílili nabídku prakticky u všech
leteckých destinací.
Češi jsou za dovolené u moře ochotni vydat daleko větší
poměrnou část svých příjmů než mnozí další Evropané.
Ano, ale český klient se za poslední roky podstatně lépe orientuje
v nabídkách cestování, což na nás klade stále větší nároky při
výběru destinací a kapacit. Klientů, kteří využijí našich služeb, si
velmi vážíme, stejně jako partnerů, kteří naše produkty prodávají.
Osvědčuje se nám systém klubových karet, kdy klient, který poprvé
vycestuje s Globtourem, obdrží v příštích letech slevu a dostává
výhody i v následujících sezonách. Tuto koncepci rozvíjíme již řadu
let a na našem trhu jsme v době, kdy se ostatní touroperátoři trumfovali
nabídkami tzv. last minute, zavedli systém, který preferuje klienty, kteří
si dokáží dovolenou rezervovat v předstihu. U Globtouru se vždy
poskytovaly výhody za včasnou rezervaci. Zarezervuje-li klient zájezd včas,
zpravidla to bývá do konce března, začátku dubna, získává různé bonusy
až do výše 15 % ceny zájezdu, které jsou sčitatelné s výhodami
klubové karty. Proto náš reklamní slogan – sleva až 21 % – na
obálce katalogu. Klient si vybírá z nejširší nabídky, ale cestuje za
cenu leckdy nižší, než je cena lastminutů na trhu. Pozice naší
společnosti nám umožňuje poskytnout všechny tyto výhody již při
zaplacení 50% zálohy.
Loni jsme se v Top Hotelu Praha potkali na prezentaci vašeho katalogu
„Léto 2003“. Čím je tento katalog nový?
Nejen vnějším vzhledem. I když i to byl poměrně závažný krok.
Poslední roky pro nás bylo charakteristické, že se na obálkách našich
katalogů objevovaly děti. Všimli jsme si ale, že tento motiv je masově
přejímán, a rozhodli jsme se proto pro změnu. Nejde pouze o novou grafickou
koncepci, ale změnili jsme i strukturu katalogu. U většiny destinací
došlo k inovaci produktů. V Turecku, na Baleárských ostrovech. Zcela nový
produkt nabízíme v Tunisku. Katalog je daleko více spjatý s podněty
koncových klientů a partnerů, kteří naše zájezdy prodávají. Globtour se
i do budoucna chce profilovat především jako touroperátor. V současné
době máme pouze dvě vlastní prodejny – v reprezentačních prostorách
Obecního domu a v obchodním centru Nový Smíchov. Ředitelství firmy stále
zůstává v Kaprově ulici.
Prezentace katalogu se zúčastnila řada čestných hostů.
Velmi nás potěšila i přítomnost velvyslanců Slovinska a Svazové
republiky Jugoslávie, předsedů hospodářských komor ostrovů Dodekanesos a
Santorini. Pozvali jsme své nejvýznamnější obchodní partnery. Rád bych
zmínil Všeobecnou zdravotní pojišťovnu České republiky. Vážíme si
vystoupení generální ředitelky VZP ČR Ing. Jiřiny Musílkové a top
managementu České podnikatelské pojišťovny v čele s generálním
ředitelem a předsedou představenstva Ing. Vlastimilem Navrátilem. Přítomni
byli i zástupci letecké společnosti Travel Servis.
Globtour je řadu let partnerem Nadace Terezy Maxové.
Každý silný podnikatelský subjekt by měl pamatovat na potřebné,
obzvláště pak na děti, které měly méně štěstí. To je motivace, proč
podporujeme Nadaci Terezy Maxové. Klienti si mohou v našem katalogu všimnout
jejího loga u některých nabídek. Znamená to, že pokud si zakoupí tento
zájezd, přispívají určitou částkou na charitativní činnost Nadace
Terezy Maxové.