Porada ředitelů zahraničních zastoupení CzechTourism
02. 11. 2012
CzechTourism 16. října 2012 uspořádal v pražském hotelu
Fusion workshop. Agenturám a dalším incomingovým subjektům bylo
k dispozici osmnáct ředitelů jeho zahraničních zastoupení z Beneluxu,
Číny, Francie, Itálie, Mexika (s působností pro Latinskou Ameriku),
Německa, Polska (s působností pro Litvu a Lotyšsko), Rakouska, Ruska
(s působností pro Bělorusko a Estonsko a země střední Asie), Slovenska,
Španělska (s působností pro Portugalsko), Švédska (s působností pro
Skandinávii a Finsko), Ukrajiny, USA (s působností pro Kanadu). Při té
příležitosti jsem generálního ředitele CzechTourismu Ing. Rostislava
Vondrušku požádal o několik slov.
Letošní porada ředitelů zahraničních zastoupení CzechTourism, v jejímž
rámci už tradičně workshop organizujeme, má punc zvláštnosti v tom, že
hlavním tématem není hledání, kde snižovat náklady. Máme to štěstí,
že budeme disponovat lehce zvýšeným rozpočtem. Jednáme tedy o tom, jak
tyto finanční prostředky efektivně využít. Chceme se přitom vyhnout
jejich alikvotnímu plošnému rozdělení. Chceme investovat do trhů, které
mají okamžitou odezvu anebo jsou z hlediska subjektů podnikajících
v českém incomingu vnímány jako strategické. Zároveň vyhodnocujeme formy
své přítomnosti na jednotlivých zdrojových trzích. Uvažujeme, kde mít
plnohodnotnou kancelář, kde využít PR firmu apod. Uplatňujeme tedy
diferencovaný přístup.
Předseda horní komory Parlamentu České republiky Milan Štěch
ve vámi zprostředkovaném interview pro toto vydání Všudybylu zmínil
senátní misi do Indie. Konstatoval, že z Indie, kde žije na tři sta
padesát milionů velice bohatých lidí, do Česka jezdí jen
málokdo.
V Indii působíme čtyři roky. Z toho první dva roky formou PR a
využívání marketingových příležitostí, poté jsme tam dva roky měli
kancelář. Tu už příští rok nebudeme plnohodnotně provozovat. Neplatí
ale, že bychom Indii opouštěli. Indie je perspektivní trh! Je to otázka
priorit. Nyní se víc zaměřujeme na teritoria jihovýchodní Asie, která se
k cestám do Evropy jeví vstřícnější.
Cílem intenzivních aktivit zřejmě všech národních
západoevropských touristboardů je Čína.
To platí i pro CzechTourism. Čína je nejen obrovské odbytiště pro
průmysl s množstvím příležitostí pro české firmy, ale také významný
zdrojový trh pro český incoming. Od 1. ledna 2013 tam budeme přítomni na
dvou místech. V Šanghaji, kde otevíráme novou kancelář, a v Pekingu, kde
budeme působit formou marketingového a PR partnerství se subjektem, který
vybereme v závěru roku. Tím naše aktivity v Číně do příštích let
rozhodně nekončí. Budeme se prezentovat v Hongkongu a na příbuzném trhu
v Singapuru.
A budou tamnímu růstu popularity České republiky stačit
česká konzulární pracoviště? Bude dostatek víz pro byznysmeny a
turisty?
To je výzva pro všechny zúčastněné. Nicméně, situace se velmi zlepšila,
a to i díky otvírání vízových center. V zásadě by to neměl být
problém.