Pohoda v Pohodě
07. 05. 2013
Rozhovor s ředitelem Wellness Hotelu Pohoda Josefem Michálkem
jsem 20. dubna 2013 začal konstatováním:
Na letošní léto prý připravujete další stěžejní
produkty.
Ano, neusínáme na vavřínech a také letos nabídneme svým hostům kromě
pobytů plných relaxačních procedur něco navíc. První z novinek nese
název „Seniorské léto v Pohodě“, což napovídá, že tento pobyt
s doplňkovým programem plným kulturních zážitků a výletů bude
přizpůsoben seniorské klientele. Druhý nový pobyt „Rodinná pohoda“ je
určen rodinám s dětmi. Hosté se svými ratolestmi navštíví zoologickou
zahradu, zúčastní se rodinného minigolfového turnaje a dalších dětských
programů. Třetí novinka nese název „Týden pro učitele a pracovníky
školství“ a je cílena zejména na péči o hlasivky pedagogů. Máme
totiž velkou výhodu v tom, že v Luhačovicích vyvěrá unikátní
léčivý pramen Vincentka, který doporučuje jedenáct z deseti hlasových
profesionálů. Ani u tohoto pobytu samozřejmě nechybí relaxační
procedury, masáže apod. Avšak hlavní je Vincentka a produkty z ní.
Wellness Hotel Pohoda k tomu vytváří přívětivý
rámec.
Už samotný název našeho zařízení napovídá, že hostům vytváříme
pohodu. Nejen vybavením a designem hotelu, který je rok po generální
rekonstrukci, je příjemný a vysoce funkční. K pohodě výrazně
přispívá i náš personál, pro který je hlavním motorem činnosti
spokojenost a nadšení hostů.
Rok 2012 byl z hlediska cestovního ruchu pro Českou republiku
rekordně úspěšný.
Cestovní ruch je v Česku notoricky nedoceňovanou oblastí trhu. Protože
jsme situováni v lázeňském prostředí, dopadají na nás důsledky toho,
jak stát vytěsňuje léčebné lázeňství ze systému veřejně dostupné
zdravotní péče. Nejsme sice léčebnými lázněmi, ale poté, co
Ministerstvo zdravotnictví ČR změnilo indikační seznam, teď lázeňské
domy daleko intenzivněji cílí na naše hosty, ze kterých se stala
společná klientela. Nicméně i za těchto okolností se nám daří.
Loňský rok byl pro nás startovní, a splnil to, co jsme od něho
očekávali.
Luhačovice jsou nejproslulejšími moravskými lázněmi a samy
o sobě představují velký turistický magnet.
Rozhodně nechceme těžit jen z této, byť hodně důležité, podstaty.
Založili jsme proto občanské sdružení „Resort Luhačovice“, které
sdružuje subjekty disponující ubytovací kapacitou zhruba šesti set lůžek.
Usilujeme o to, aby nás do budoucna bylo co nejvíc. Chceme zapojit i další
podnikatelské subjekty, a to nejen hotely a penziony, ale i restaurační
zařízení, bary nebo výrobní podniky, jež jsou s to nabídnout zajímavé
exkurze a umožnit návštěvníkům nákup svých produktů v podnikových
prodejnách atd. Jde zkrátka o to, aby se o Luhačovicích a jejich okolí
vědělo, že nezáleží na tom, kdy sem člověk přijede, neboť se tu
neustále děje něco zajímavého. Luhačovice mají své kouzlo v každém
ročním období. Slogan, který chceme dostat i do hymny Resortu Luhačovice
je: „Jaro, léto, podzim, zima, v Luhačovicích to neusíná.“
Kromě
klasických každoročních festivalů, na něž už jsou návštěvníci
zvyklí, vznikají další kulturní a společenské akce. Pod patronací
hlavního partnera, společnosti Rudolf Jelínek, jež je symbolem více než
čtyřsetleté tradice výroby destilátů na Valašsku, a dalších
podporovatelů, letos Resort Luhačovice zahájil tradici „Luhačovické
zabíjačky“. Konala se na hrázi Pozlovické přehrady. Navštívilo ji na
tři tisíce lidí, což je příslibem, že následující ročníky budou do
Luhačovic lákat další a další hosty. Nebude to jediná akce Resortu
Luhačovice. Plánujeme třeba dětský den. V příštím měsíci pořádá
Luhačovický okrašlovací spolek CALMA Slavnost ptačích budek s promenádou
po jejich instalacích. Budky, kterých by v tuto chvíli mělo být už
osmdesát, pro tuto akci vytvářejí osobnosti českého kulturního života.
V srpnu pak ve sportovním areálu Golf chystáme Food Festival a přibývat
budou další a další atraktivní zážitkové akce.