Hotelový řetězec EuroAgentur Hotels & Travel spravuje a provozuje přes čtyřicet hotelů, resortů a ubytovacích komplexů a také na dvacet gastronomických zařízení pod obchodní značkou EA Hotels. V portfoliu má hotely v Česku, na Slovensku, v Rusku a v přípravách jsou další tuzemské a mezinárodní projekty. Nedílnou součástí EuroAgentur je incomingová cestovní kancelář, která v roce 2013 přivezla do Česka téměř 400 tisíc turistů. Incentivní oddělení EuroAgentur se zabývá zabezpečením kompletních služeb pro kongresy, konference a významné kulturní a sportovní akce. Gastronomii prezentuje EuroAgentur Culinary Team, který má za sebou řadu ocenění za organizaci a zajištění prestižních tuzemských i zahraničních cateringů. EuroAgentur Hotels & Travel dlouhodobě aktivně propaguje regiony České republiky. Každoročně je pravidelně zviditelňuje na stěžejních tuzemských i mezinárodních veletrzích a workshopech cestovního ruchu.
Pod obchodní značkou EA Hotels
05. 01. 2014
Se členem prezídia Asociace hotelů a restaurací České
republiky, předsedou představenstva a generálním ředitelem akciové
společnosti EuroAgentur Hotels & Travel panem Josefem Bárou se potkáváme
v listopadu 2013 na výroční konferenci Asociace hotelů a restaurací ČR
v Brně.
Josefe, EuroAgentur i v tomto roce pokračovala jako expandující
hotelový řetězec.
Jak bylo na konferenci Asociace hotelů a restaurací České republiky
řečeno: „Když láska neroste, tak se ztrácí.“ V byznysu to platí
také. Když firma neroste, rovněž ztrácí. Chystáme další akvizice
v hotelovém segmentu a připravujeme se také na další zabezpečení dvou
významných sportovních událostí. Co se týká hotelů, máme již první
dvě vlaštovky v Ruské federaci, takže se snažíme i na perspektivních
východních trzích. Kromě toho pomáháme hoteliérům (rozuměj,
vlastníkům hotelů) franšízou nebo nájemním vztahem, tzv. smlouvami
o řízení. Zkrátka rosteme a chceme růst dál, ale ne za každou cenu a už
vůbec ne na úkor kvality. S ohledem na rozšiřující se portfolio našich
hotelů, ale i služeb se rozrůstá také náš tým. Naši klienti chtějí
poznávat krásy České republiky. Jejich poptávku po pobytech v EA Hotels
jsme schopni celorepublikově pokrýt právě díky franšízovým hotelům.
Franšízantům dokážeme poradit nejen jak sami sebe lépe prodávat, ale
i jak si vytvořit web, nastavit účinný online prodej, školit zaměstnance,
kde chytře a hlavně efektivně nakupovat atd. Předávat můžeme opravdu
mnoho, máme za sebou úspěšných 23 let na trhu a zkušenosti, ty jsou, jak
se říká „ k nezaplacení“.
V současné době se výrazně prosazuje značka „EA
Hotels“.
Dospěli jsme k závěru, že obchodní značka EuroAgentur není pro hotelový
řetězec úplně to pravé. Pokud v názvu subjektu figuruje slovo
„agentur“, mohou jej nejen klienti, ale i obchodní partneři považovat za
prostředníka, za něčího agenta. Společně s top managmentem jsme se proto
rozhodli používat pro hotelový řetězec obchodní značku „EA Hotels“.
To ale neznamená, že značku EuroAgentur chceme potlačovat. EuroAgentur
stále zůstává tak, jak byla, pouze s tím rozdílem, že nyní má své
hotely, resp. hotelový řetězec pod značkou EA Hotels. V EuroAgentur se
stále intenzivně věnujeme celému spektru incomingu, domácímu cestovnímu
ruchu i oboru meetings, incentives, congresses & exhibitions industry
(MICE). Každoročně např. organizujeme šachový vlak, zajišťujeme
ubytování a programy v Německu či Rakousku. Letos jsme zajišťovali také
ubytování, dopravu a catering pro mistrovství světa v basketbalu
juniorů U19.
Jako předseda představenstva a generální ředitel řídíš
víc než čtyřicet ředitelů EA Hotels.
Ano i ne. Tolik ředitelů hotelů nemáme, navíc, jak jsme zmiňovali,
některé hotely jsou franšízové, a tam do personalistiky zasahujeme pouze
radou, návodem. Jsou ale samozřejmě další oddělení EuroAgentur, která
mají své ředitele, od finančního, personálního, marketingového atd.,
takže vlastně ano, kompletně to na čtyřicet ředitelů vychází.
Někteří z nich jsou mými kolegy ještě z doby, kdy jsem byl sám
ředitelem hotelu. Mám tu výhodu, že přesně vím, o čem mluví,
s jakými problémy a starostmi se denně potkávají. Zároveň se trh a
spousta dalších věcí mění, stejně tak, jako se mění vývoj v jiných
oborech. Především se mění potřeby klientů a informační technologie.
Ředitelé přinášejí do byznysu invenci, své myšlenky a postřehy přímo
z denního provozu. Jsou to oni, kdo nemají jen povinnosti, ale je pro ně
vlastně jakousi poctou být denně součástí tohoto dění. Velké díky za
to, že jsme stále úspěšní, patří celému týmu. Nemyslím to jako
klišé, ale když myslím a říkám tým, tak je to jak ředitel, referent,
recepční, tak paní od nádobí, které to poděkování patří také,
prostě všichni.
EuroAgentur má, stručně řečeno, velké plus v tom, že si klienta jak
najdeme, tak i dovezeme, ubytujeme v našich hotelech, postaráme se mu
o úplný servis a potom ho odvezeme tam, kam potřebuje. Nemá důvod se po
celou dobu svého pobytu obracet na nikoho jiného, vyhledávat žádné
konkurenční služby. Zajistíme mu kompletní servis, garantujeme kvalitu a
cenu.
S tím vším souvisí rozvoj a motivace zaměstnanců. Pro top management a
hotelový personál často využíváme školení a tréninky, které ve
spolupráci s agenturou CzechTourism organizuje Asociace hotelů a restaurací
ČR. Další si organizujeme sami, protože v EuroAgentur pracuje řada
špičkových odborníků. Pravidelně si připravujeme celoroční koncept
vzdělávání. Důraz klademe především na profesonalitu a proklientský
přístup všech, zejména pak těch, kdo jsou v bezprostředním styku
s hosty. Trvale razíme zásadu, že v momentě, kdy je personál v kontaktu
s hosty, ať v ubytovací části, ve wellness, fitness nebo „na place“
v restauraci, má šířit pohodu a přispívat k příjemné atmosféře.
Které z EA Hotels bys chtěl zvlášť připomenout?
Za pražské hotely určitě EA Embassy Prague Hotel****, elegantní hotel
s příjemným wellness. V současné době probíhá rozšíření jeho
ubytovací kapacity z původních čtyřiceti na devadesát pokojů. Posledním
přírůstkem EA Hotels je unikátní EA Hotel Hrubá Skála**** v Českém
ráji. Vystavěn je na skalních věžích nad údolím říčky Libuňky, šest
kilometrů od Turnova. Počátkem čtrnáctého století jej Hynek
z Valdštejna založil jako gotický hrad, ale jeho další majitelé, rod
Smiřických, ho přestavěl na zámek. Hotelů se dá postavit nesčetně, ale
zámek z přelomu šestnáctého a sedmnáctého století se musí začít
stavět, když ne po roce 1300 jako ten náš, nejpozději na přelomu
šestnáctého a sedmnáctého století. Zkrátka, už dávno musí stát.
V současné době investujeme do jeho renovace a modernizace.
Souběžně pokračují také renovace EA Hotelového komplexu Sen
v Senohrabech. Zrovna v těchto dnech se dokončuje nový kongresový sál a
postupně se budou nově vybavovat i další střediska.
V dubnu 2014 se těšíme na první hosty v atraktivní lokalitě Železných
hor poblíž Sečské přehrady v nově zrekonstruovaném EA Hotelu
Kraskov****. Klienti zde budou moci využít širokou nabídku služeb:
k dispozici jim bude wellness a fitness centrum, vnitřní i venkovní bazén,
indoorové a outdoorové hřiště, bowling, ale také kongresový sál pro
140 osob a školicí sál až pro 100 osob.
Je pravda, že hotelnictví v České republice zaznamenává
oživení?
Nedávno jsem četl srovnání hotelů a ukazatel RevPAR, tedy tržby za
dostupný pokoj, byl v průměru o trochu nižší než v loňském roce. Trh
ale roste celkově. Patříme mezi ty, jejichž podnikání vyhovuje oslabení
koruny. V cestovním ruchu napomáhá především těm, kdo pracují
s cizinci, resp. těm, kdo mají tržby v cizí měně. K oživení by ale
došlo i bez této intervence.