Menu

Hotelový řetězec EuroAgentur Hotels & Travel spravuje a provozuje přes čtyřicet hotelů, resortů a ubytovacích komplexů a také na dvacet gastronomických zařízení pod obchodní značkou EA Hotels. V portfoliu má hotely v Česku, na Slovensku, v Rusku a v přípravách jsou další tuzemské a mezinárodní projekty. Nedílnou součástí EuroAgentur je incomingová cestovní kancelář, která v roce 2013 přivezla do Česka téměř 400 tisíc turistů. Incentivní oddělení EuroAgentur se zabývá zabezpečením kompletních služeb pro kongresy, konference a významné kulturní a sportovní akce. Gastronomii prezentuje EuroAgentur Culinary Team, který má za sebou řadu ocenění za organizaci a zajištění prestižních tuzemských i zahraničních cateringů. EuroAgentur Hotels & Travel dlouhodobě aktivně propaguje regiony České republiky. Každoročně je pravidelně zviditelňuje na stěžejních tuzemských i mezinárodních veletrzích a workshopech cestovního ruchu.

Pod obchodní značkou EA Hotels

05. 01. 2014

Se členem prezídia Asociace hotelů a restaurací České republiky, předsedou představenstva a generálním ředitelem akciové společnosti EuroAgentur Hotels & Travel panem Josefem Bárou se potkáváme v listopadu 2013 na výroční konferenci Asociace hotelů a restaurací ČR v Brně.
Josefe, EuroAgentur i v tomto roce pokračovala jako expandující hotelový řetězec.
Jak bylo na konferenci Asociace hotelů a restaurací České republiky řečeno: „Když láska neroste, tak se ztrácí.“ V byznysu to platí také. Když firma neroste, rovněž ztrácí. Chystáme další akvizice v hotelovém segmentu a připravujeme se také na další zabezpečení dvou významných sportovních událostí. Co se týká hotelů, máme již první dvě vlaštovky v Ruské federaci, takže se snažíme i na perspektivních východních trzích. Kromě toho pomáháme hoteliérům (rozuměj, vlastníkům hotelů) franšízou nebo nájemním vztahem, tzv. smlouvami o řízení. Zkrátka rosteme a chceme růst dál, ale ne za každou cenu a už vůbec ne na úkor kvality. S ohledem na rozšiřující se portfolio našich hotelů, ale i služeb se rozrůstá také náš tým. Naši klienti chtějí poznávat krásy České republiky. Jejich poptávku po pobytech v EA Hotels jsme schopni celorepublikově pokrýt právě díky franšízovým hotelům. Franšízantům dokážeme poradit nejen jak sami sebe lépe prodávat, ale i jak si vytvořit web, nastavit účinný online prodej, školit zaměstnance, kde chytře a hlavně efektivně nakupovat atd. Předávat můžeme opravdu mnoho, máme za sebou úspěšných 23 let na trhu a zkušenosti, ty jsou, jak se říká „ k nezaplacení“.

V současné době se výrazně prosazuje značka „EA Hotels“.
Dospěli jsme k závěru, že obchodní značka EuroAgentur není pro hotelový řetězec úplně to pravé. Pokud v názvu subjektu figuruje slovo „agentur“, mohou jej nejen klienti, ale i obchodní partneři považovat za prostředníka, za něčího agenta. Společně s top managmentem jsme se proto rozhodli používat pro hotelový řetězec obchodní značku „EA Hotels“. To ale neznamená, že značku EuroAgentur chceme potlačovat. EuroAgentur stále zůstává tak, jak byla, pouze s tím rozdílem, že nyní má své hotely, resp. hotelový řetězec pod značkou EA Hotels. V EuroAgentur se stále intenzivně věnujeme celému spektru incomingu, domácímu cestovnímu ruchu i oboru meetings, incentives, congresses & exhibitions industry (MICE). Každoročně např. organizujeme šachový vlak, zajišťujeme ubytování a programy v Německu či Rakousku. Letos jsme zajišťovali také ubytování, dopravu a catering pro mistrovství světa v basketbalu juniorů U19.

Jako předseda představenstva a generální ředitel řídíš víc než čtyřicet ředitelů EA Hotels.
Ano i ne. Tolik ředitelů hotelů nemáme, navíc, jak jsme zmiňovali, některé hotely jsou franšízové, a tam do personalistiky zasahujeme pouze radou, návodem. Jsou ale samozřejmě další oddělení EuroAgentur, která mají své ředitele, od finančního, personálního, marketingového atd., takže vlastně ano, kompletně to na čtyřicet ředitelů vychází. Někteří z nich jsou mými kolegy ještě z doby, kdy jsem byl sám ředitelem hotelu. Mám tu výhodu, že přesně vím, o čem mluví, s jakými problémy a starostmi se denně potkávají. Zároveň se trh a spousta dalších věcí mění, stejně tak, jako se mění vývoj v jiných oborech. Především se mění potřeby klientů a informační technologie. Ředitelé přinášejí do byznysu invenci, své myšlenky a postřehy přímo z denního provozu. Jsou to oni, kdo nemají jen povinnosti, ale je pro ně vlastně jakousi poctou být denně součástí tohoto dění. Velké díky za to, že jsme stále úspěšní, patří celému týmu. Nemyslím to jako klišé, ale když myslím a říkám tým, tak je to jak ředitel, referent, recepční, tak paní od nádobí, které to poděkování patří také, prostě všichni.
EuroAgentur má, stručně řečeno, velké plus v tom, že si klienta jak najdeme, tak i dovezeme, ubytujeme v našich hotelech, postaráme se mu o úplný servis a potom ho odvezeme tam, kam potřebuje. Nemá důvod se po celou dobu svého pobytu obracet na nikoho jiného, vyhledávat žádné konkurenční služby. Zajistíme mu kompletní servis, garantujeme kvalitu a cenu.
S tím vším souvisí rozvoj a motivace zaměstnanců. Pro top management a hotelový personál často využíváme školení a tréninky, které ve spolupráci s agenturou CzechTourism organizuje Asociace hotelů a restaurací ČR. Další si organizujeme sami, protože v EuroAgentur pracuje řada špičkových odborníků. Pravidelně si připravujeme celoroční koncept vzdělávání. Důraz klademe především na profesonalitu a proklientský přístup všech, zejména pak těch, kdo jsou v bezprostředním styku s hosty. Trvale razíme zásadu, že v momentě, kdy je personál v kontaktu s hosty, ať v ubytovací části, ve wellness, fitness nebo „na place“ v restauraci, má šířit pohodu a přispívat k příjemné atmosféře.

Které z EA Hotels bys chtěl zvlášť připomenout?
Za pražské hotely určitě EA Embassy Prague Hotel****, elegantní hotel s příjemným wellness. V současné době probíhá rozšíření jeho ubytovací kapacity z původních čtyřiceti na devadesát pokojů. Posledním přírůstkem EA Hotels je unikátní EA Hotel Hrubá Skála**** v Českém ráji. Vystavěn je na skalních věžích nad údolím říčky Libuňky, šest kilometrů od Turnova. Počátkem čtrnáctého století jej Hynek z Valdštejna založil jako gotický hrad, ale jeho další majitelé, rod Smiřických, ho přestavěl na zámek. Hotelů se dá postavit nesčetně, ale zámek z přelomu šestnáctého a sedmnáctého století se musí začít stavět, když ne po roce 1300 jako ten náš, nejpozději na přelomu šestnáctého a sedmnáctého století. Zkrátka, už dávno musí stát. V současné době investujeme do jeho renovace a modernizace.
Souběžně pokračují také renovace EA Hotelového komplexu Sen v Senohrabech. Zrovna v těchto dnech se dokončuje nový kongresový sál a postupně se budou nově vybavovat i další střediska.
V dubnu 2014 se těšíme na první hosty v atraktivní lokalitě Železných hor poblíž Sečské přehrady v nově zrekonstruovaném EA Hotelu Kraskov****. Klienti zde budou moci využít širokou nabídku služeb: k dispozici jim bude wellness a fitness centrum, vnitřní i venkovní bazén, indoorové a outdoorové hřiště, bowling, ale také kongresový sál pro 140 osob a školicí sál až pro 100 osob.

Je pravda, že hotelnictví v České republice zaznamenává oživení?
Nedávno jsem četl srovnání hotelů a ukazatel RevPAR, tedy tržby za dostupný pokoj, byl v průměru o trochu nižší než v loňském roce. Trh ale roste celkově. Patříme mezi ty, jejichž podnikání vyhovuje oslabení koruny. V cestovním ruchu napomáhá především těm, kdo pracují s cizinci, resp. těm, kdo mají tržby v cizí měně. K oživení by ale došlo i bez této intervence.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001