Pardubické letiště už je Pardubic
26. 03. 2006
Se senátorem a primátorem statutárního města Pardubice Ing. Jiřím
Stříteským se potkáváme 16. února v právě otevíraném multifunkčním
sportovním a relaxačním „H-centru“ firmy Chládek a Tintěra Pardubice
v Pardubicích-Starém Hradišti.
Prohlídka prostor nového areálu na mne velmi zapůsobila. „H-centrum“ se
mi moc líbí. Již v rámci zahajovacího slova jsem konstatoval, že jsem
pravidelným klientem fitness a relaxačních zařízení. Nejen
architektonická koncepce, ale i vybavenost tohoto je na špičkové úrovni.
„H-centrum“ je příkladem zdařilé podnikatelské iniciativy, přičemž
hnacím motorem rozvoje města jsou právě podnikatelské aktivity. Zkrátka
jít za věcí a nečekat, až se o nás někdo postará, až nám někdo něco
postaví. Nicméně jsem přesvědčen, že by některé nové projekty
občanské vybavenosti mělo realizovat i samo město. Bohužel, současné
rozpočtové určení daní je takové, že nám nějaký veliký rozvoj
neumožňuje. První věc, na kterou spoléhám, je ta, že po volbách dojde
k určité změně tak, aby prostředky získané výběrem dani mohly být
z větší části investovány tam, kde vznikají. Že bude zohledněna
iniciativa, zásluhovost atd. Paušální rovnoměrné přerozdělování daní
nikdy nikoho nemotivovalo a nevedlo k progresivnímu rozvoji.
Pane senátore, v listopadu loňského roku jsme se potkali na
tiskové konferenci, na níž bylo vyhlášeno, že díky společnému provozu
spojů SC Pendolino ČD / ČSA se Pardubice staly novou destinací
s pravidelným spojením ČSA. Navíc z pardubického letiště už řadu let
létají charterové spoje k teplým mořím, takže i díky železničnímu
koridoru, má Letiště Pardubice šanci aspirovat na to být záložním
letištěm Letiště Praha-Ruzyně.
Co se týče pardubického letiště, mám dobrou zprávu, ke dnešku starou
tři dny. Pozemky, na nichž se pardubické letiště rozkládá, byly konečně
převedeny na statutární město Pardubice. Tím nám byla otevřena možnost
uzavřít smlouvu s významným investorem, kdy součástí jeho obrovské
investice – opravny a lakovny letadel – bude i výstavba nového
terminálu, který bude řešit zatraktivnění pardubického letiště a jeho
průchodnost. Jeho současnými šedesáti tisíci odbavenými pasažéry
ročně je už totiž na hraně maxima.