Ostravská výstava cestovního ruchu Dovolená a Region, Lázeňství 2013
31. 03. 2013
S ředitelkou Moravskoslezského klastru cestovního ruchu RNDr.
Kamilou Krečmerovou, MBA, se potkáváme 9. března 2013 na ostravském
výstavišti Černá louka na výstavě cestovního ruchu Dovolená a Region,
Lázeňství.
Paní ředitelko, na svých webových stránkách uvádíte, že cílem
Moravskoslezského klastru cestovního ruchu je vytvoření konkurenceschopného
turistického regionu coby výsledku koordinace aktivit v cestovním ruchu,
komunikace s veřejným sektorem, spolupráce subjektů v cestovním ruchu a
podpory inovací.
Moravskoslezský klastr cestovního ruchu je v Moravskoslezském kraji jedním
z centrálních subjektů, který má na starosti organizaci a řízení
cestovního ruchu. Spolupracujeme s Krajským úřadem Moravskoslezského
kraje, s Agenturou regionálního rozvoje a turistickými oblastmi. De facto
jsme jedinou organizací, která vznikla zespodu. Z vůle a na základě
společenské poptávky obyvatel měst a obcí, kde žijeme (včetně
živnostníků a dalších podnikatelských subjektů), vytvářet podmínky,
které by na jejich územích umožňovaly zvyšovat výkonnost tržní
platformy cestovního ruchu. Od návštěvnosti (tedy fungování či
nefungování) této specifické sféry trhu, kterou cestovní ruch vytváří,
se totiž v tržním hospodářství (na rozdíl od plánovitého
socialistického) odvíjí ohromná škála a množství přímých
i indukovaných podnikatelských a pracovních příležitostí. A nejen
v oblasti služeb, ale i výstavby, výroby, veřejné správy atd. Tedy nejen
pro ty, kdo bezprostředně poskytují služby turistům – majitele a
zaměstnance hotelů, pohostinství, incomingových agentur, provozovatele
turistických atraktivit apod. či pro odborné školy, které profese pro tuto
terciární sféru školí a vychovávají.
Jak hodnotíte výstavu?
Jako užitečnou formu prezentace aktivit přivádějících cestovní ruch do
regionů Moravskoslezského kraje. Je to strategické místo pro setkávání
odborníků, výměnu názorů, přenos informací o projektech a perfektní
příležitost pro navazování spolupráce. S kolegy jsme se shodli, že
letošní ročník přilákal nové cílové skupiny. V daleko větší míře
tu jsou zastoupeny rodiny s dětmi a lidé, kteří přijeli ze
vzdálenějších míst.