Ostrava ukončila bílého žraloka
25. 10. 2001
25.-26. září se uskutečnil 34. ročník nejstaršího festivalu turistických filmů světa Tourfilm 2001. Hlavními pořadateli byli Česká centrála cestovního ruchu a město Karlovy Vary ve spolupráci s agenturou Avant Promotion. Hlavními partnery byly American Express, Arbo Media, Grandhotel Pupp a České aerolinie. 34. ročník zaznamenal rekordní účast 102 zemí s 365 snímky a multimédii.
Ministr Lachnit předal cenu Grand Prix
Slavnostního vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií v Karlovarském
divadle se zúčastnil i ministr pro místní rozvoj Petr Lachnit, který
předal ve filmové soutěži cenu Grand Prix za třicetivteřinový thajský
snímek „Life is beautiful“. Vítězství v kategorii multimédií si
odnesly oficiální stránky Portugalska www.portugalinsite.com. Záštitu nad
touto kategorií převzala firma Microsoft.
Cenu TV poroty získal Fero Fenič
Významnou součástí festivalu se stala kategorie televizních snímků, nad
kterou převzala záštitu Česká televize. Ta v průběhu festivalu
natáčela dokument. Cenu TV poroty získal Fero Fenič za projekt
„Cestománie“, který je jedním z nejsledovanějších pořadů ČT
(11,51 %).
Večer Ostravy
Doprovodný a společenský program byl velice bohatý. V Karlovarském divadle
proběhla světová předpremiéra adrenalinového filmu „Carcharias –
velký bílý žralok“ a beseda s jeho režisérem českého původu Stevem
Lichtágem. Jeho povídání o natáčení drsných scén bez jakéhokoliv
jištění tak zaujalo, že bylo nutné je rychle ukončit, protože ve
Slavnostním sále Grandhotelu Pupp už začínal večer města Ostravy.
Přednáška Nory Dolanské
V programu Tourfora bylo mimo jiné možno vyslechnout přednášku PhDr. Nory
Dolanské o hlavním marketingovém záměru České centrály cestovního
ruchu pro rok 2002 nebo informaci Bedřicha Šeteny z firmy Bedy, která je
provozovatelem Národního informačního systému České republiky www.czechtourservice.cz.
Čtyři desetiletí úspěšných reklam
Přednáška „Čtyři desetiletí úspěšných reklam v cestovním ruchu
aneb jak do budoucna plánovat reklamu“ pana Davida Wintera ( BHO. FCB ) a
paní Terry Coates (CECTA) z Velké Británie byla zážitkem. Umožnila
zhlédnout reklamy natočené pro British Airways od šedesátých let do
současnosti. Byla to i názorná lekce, jak dělat reklamu " s lidskou
tváří" a zajímavou myšlenkou.
Igeliťáky v řece
Doprovodnými akcemi festivalu byl i tradiční tenisový a golfový turnaj.
S festivalem se však setkávali i běžní návštěvníci Karlových Varů
při veřejných projekcích. Přímo v řece Teplá pak byly vystaveny velké
plastové objekty Miro Dopity " Amazonas – Jungle River".
300 let Grandhotelu Pupp
Galavečer pořádaly město Karlovy Vary a Grandhotel Pupp, který slaví tři
sta let nepřetržitého provozu. Večer to byl příjemný. Bylo možné si
uvědomit, jakou roli i v tomto oboru hraje tradice a kvalita.
35. ročník Tourfilmu
Příští ročník opět v Karlových Varech ve dnech 19.-20.9.2002. Co
festivalu popřát? Větší zájem médií a vyšší účast hostů.
Text a foto: Petr Tiefenböck