Objevujte krásu bez hranic
04. 11. 2019
Vydejte se poznávat krásy dvou regionů a poznejte místa,
která jste ještě neviděli. I tak lze jednoduše charakterizovat projekt,
který společně realizují regiony Východní Morava a Trenčín.
„Projekt nese název Kulturní a historické dědictví jako základní
atribut národního uvědomění a chápeme ho jako příležitost k tomu,
abychom změnili formu prezentace kulturního dědictví a odkazu historie
tím, že nebudeme tato místa pouze popisovat, ale budeme jim přiřazovat
příběhy. Obecně lze říci, že v cestovním ruchu je téma příběhu
mnohem aktuálnější, než bylo v minulosti. Jsme si vědomi také
skutečnosti, že památka UNESCO se automaticky nestává návštěvnickou
hvězdou či ikonou. Naopak je potřebné vnímat, že mnohá místa jsou
známá a vyhledávaná, aniž by byla označena nějakým superlativem. Naší
snahou tedy je ukazovat lidem souvislosti, propojenost mezi jednotlivými
místy, vyvolávat osobní prožitky, nabízet inspiraci a vzbuzovat touhu
poznávat nepoznané. Právě proto jsme vybrali padesátku rozmanitých cílů
v rámci regionu Východní Moravy a ty propojujeme s lokalitami a místy na
Slovensku. Prostřednictvím celé řady marketingových aktivit nabízíme
návštěvníkům našich regionů tato místa jako na dlani. Vznikla krásná
brožura, kterou doprovází malovaná mapa, jež je zajímavá svým
unikátním zpracováním a zcela jistě dokáže na každého pozitivně
zapůsobit. Což je ostatně také jedním z hlavních cílů projektu –
vzbudit zájem o poznání nových míst. Rádi bychom obyvatele
a návštěvníky partnerských příhraničních regionů seznámili se
zajímavými místy kulturního dědictví a přírodních atraktivit
v regionu Východní Moravy a regionu Trenčín. Věříme také, že
prostřednictvím našich aktivit motivujeme návštěvníky k prohloubení
zájmu o společnou historii, a tím zároveň podporujeme příjemnou formou
sektor cestovního ruchu,“ vysvětluje cíle projektu Petra Psotková,
ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.
Projekt se skládá z řady dílčích aktivit: na základě pasportizace
a analýzy vybraných lokalit byly sestaveny tiskoviny, malované mapy
i brožurka dobrých praxí vybraných projektů. Marketingové aktivity,
kterými je realizace projektu podpořena, zahrnují rozličné formy
prezentace – konference, semináře, studijní cesty, výstavy apod.
Projekt realizují dvě partnerské organizace, a sice Centrála
cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s., a Trenčín region za finanční
pomoci evropských zdrojů Interreg V-A Slovenská republika – Česká
republika.