Kdo bude chtít uspět, musí poskytovat lepší služby,
Objevte svůj Horizont
30. 10. 2001
Tedy musí mít lepší předpoklady pro to,
aby klientela chtěla služby právě jeho hotelu.
Pavel Hlinka
• Horizont je sportovně zaměřeným hotelem pro domácí a
zahraniční rodinnou klientelu • nabídka a možnosti hotelu jsou
takové, že je možné užít si příjemné dovolené i v případě
nepřízně počasí • snažíme se být dobré tři hvězdy •
česká gastronomie a hotelnictví udělaly za deset let ohromný kus práce
• hvězdičkování je věcí obchodu • jednotná klasifikace
hotelů v rámci Evropy je nesmysl, oficiálně nařízená v rámci Česka,
rovněž • zásadní chybou by bylo, delegovat moc na úředníka
•
S předsedou představenstva akciové společnosti REGATA ČECHY panem
Iljou Šedivým jsme strávili jedno příjemné velmi pozdní odpoledne.
Společně jsme totiž absolvovali návštěvu Tourfilmu v Karlových Varech.
Vzhledem ke skutečnosti, že je REGATA ČECHY a.s. majitelem hotelu Horizont
v Peci pod Sněžkou a že si tento hotel vede nadmíru dobře, parafrázoval
jsem jedno staré české přísloví: „Komu není Rady, tomu není pomoci.“
Velké „R“ ve slově „Rady“ je namístě. Ostatně, právě ono
setkání na Tourfilmu mne inspirovalo k tomu, abych v souvislosti s hlavním
tématem – hotelnictvím – požádal o rozhovor general manažera
úspěšného hotelu Horizont v Peci pod Sněžkou pana Ing. Karla Radu.
Pane řediteli, o některých hotelích se říká, že si nezaslouží své
tři či dokonce čtyři hvězdy, protože na ně nemají. Domnívám se ale,
že ani hotel Horizont v Peci pod Sněžkou si své tři hvězdičky
nezaslouží, protože by mu více slušely čtyři. Proč jste se rozhodli
držet se takhle při zemi?
Při zemi? Myslím, že ne. Tři hvězdy jsou odpovídající. Čtyři hvězdy
by měly splňovat ještě něco navíc. My se snažíme být dobré tři
hvězdy, abychom se za ně nemuseli stydět. Jsme tam, kde jsme. Až dokončíme
další část rekonstrukcí, potom budeme splňovat i čtyři hvězdy a
můžeme jít do nich. To je ale věcí obchodu.
Jaký je váš názor na jednotnou klasifikaci hotelů?
V rámci Evropy to není dobře. Oficiálně nařízená jednotná klasifikace
hotelů i z hlediska České republiky rovněž. Jiná věc je klasifikace
doporučená, kterou udělují oborové asociace. To je model, který
funguje.
Jednotná klasifikace neřeší to, jestli je hotel dobrý nebo špatný. Její
zásadní slabinou by bylo, že by delegovala moc na úředníka. A ten by mohl
říci: „Nesplňujete půl metru čtverečního,“ nebo „na snídaňovém
lístku nemáte čaj“ a nepřidělí hvězdičku. O tom to ale není.
Cestovní kanceláře stejně přidělují hvězdičky hotelům podle svého
uvážení.
Pochopitelně někdo, ač bude všechna nalinkovaná kritéria splňovat, si
hvězdičky stejně nezaslouží.
Jaký je váš pohled na úroveň hotelnictví v České
republice?
Co se týče české gastronomie a hotelnictví, za deset let se udělal
ohromný kus práce. Hodně cestuji, snažím se navštěvovat konkurenční
podniky, ať hotelové či gastronomické. Nemůžeme si myslet, když tady
před tím bylo hotelnictví a gastronomie na okraji zájmu společnosti, že to
najednou zlomíme. Můžeme však pozitivně kvitovat to, že naše dnešní
renomé už je podstatně lepší a stále narůstá.
Řídíte jeden z velmi atraktivních hotelů v oblasti Krkonoš. Na
co k vám pozvete své příští hosty?
To máme ve svém sloganu: „Každý by měl objevit svůj Horizont,“ proto
i čtenářům Všudybylu vzkazuji: objevte náš Horizont. Jsme sportovně
zaměřeným hotelem pro domácí a zahraniční rodinnou klientelu. Snažíme
se svoji práci dělat tak, aby se zde člověk cítil příjemně, aby si
u nás hosté, zejména pak rodiče s dětmi, mohli užít, čeho se jim
zamane. V oblasti služeb je velmi málo položek, které neumíme nabídnout.
Hotel Horizont má baby sitting, kadeřnictví, kosmetiku, solária, bazén,
masáže, squash, tenis, restaurace, noční klub a také pořádáme
semináře, kongresy, firemní večírky… V naší bezprostřední blízkosti
začíná značení horských túr a trasy výletů. Nabídka a možnosti hotelu
jsou takové, že k nám lze přijet a užít si příjemné dovolené
i v případě nepřízně počasí.
HOTEL*** HORIZONT
Malá pláň 141
542 21 Pec pod Sněžkou
tel.: 0439/ 861 524, 861 111
fax: 0439/ 861 444
e-mail: hotel@hotelhorizont.cz