Stav komunikací v České republice, především pak v Praze, je
katastrofální. Objížďky, rozkopané ulice a řada dalších
nepříjemností (odporujících základním trendům a logistice dopravní
obslužnosti vyspělých evropských metropolí) jsou toho permanentně
důkazem. To nám, kteří realizujeme dopravu pro klientelu vyžadující
nejvyšší standard, přidělává spoustu starostí. Uvažujeme tedy, že od
Tatry Kopřivnice zakoupíme několik nových terénních autobusů s vysokým
indexem průchodnosti. Ostatně, nejedná se o žádnou převratnou novinku,
veřejnosti již byly předvedeny na řadě renomovaných mezinárodních
veletrhů cestovního ruchu. S jejich pomocí totiž v pohodě překonáme
nejen dobrodružný off roadový povrch pražských komunikací, ale možná
i trvale rozbředlá blata administrativních tenat, v nichž již nadobro
utonul nejeden z našich někdejších konkurentů. Díky luxusním off
roadovým autokarům – „teréňákům“ s vyprošťovacím
navijákem – budeme všude ještě o něco dříve než dnes, a budeme tak
moci ještě kvalitněji zajišťovat dopravní služby pro japonské,
americké, západoevropské a další dobře situované návštěvníky Prahy.
Program, myšlenkově navazující na již ukončený projekt Apollo americké
NASA, nazvaný: „Projeď se po měsíčním povrchu“, bude do Prahy lákat
desetitisíce nových vysoce solventních turistů. Jistě rádi zde v Praze
utratí další 3 až 4 miliardy ke stávajícím zhruba dvěma miliardám USD
ročně, které tu dosud nechávají. A to už jistě stojí za to, abychom si
všichni hrábli až na dno. Zejména pak úředníci od magistrátu až po
městské části – bagrem – a to i do těch několika málo
nerozkopaných pražských ulic.
Josef Zvoníček – duben 2001, Všudybyl, čtvrté
vydání 2001
Občanský průkaz pro Interbus Praha
30. 06. 2008
Interbus Praha má nejen půlstoletého spolumajitele, ale stejně jako
já narozeniny den po Janu Amosu Komenském. Letos slaví patnáct let. Tak
tímto konstatováním jsem v pátek 14. března 2008 otevřel rozhovor
s výkonným ředitelem a spolumajitelem firmy Interbus Praha panem Josefem
Zvoníčkem.
Je to tak, 29. března 1993 jsme naši společnost založili. Ta se tedy nyní
chystá převzít občanský průkaz. No, a když už jste připomněl věk,
jest mi konstatovat, že půlstoletý spolumajitel má ve firmě paní
recepční, které příští rok bude osmdesát. Jsem přesvědčen, že tak
báječnou recepční nemá nikdo jiný v celé České republice. Právě
i díky ní k nám lidé rádi volají. Říkají, že už první kontakt
s Interbusem je díky ní velice příjemný.
Rok 2007 byl v oblasti incomingu do Prahy evropsky nadprůměrný.
Jaký ale byl pro vašeho třinácti / čtrnáctiletého pubescenta?
Měli jsme více práce, více zakázek, více starostí, ale na konci byl
nižší obrat než roky před- tím. A to v souvislosti se zpevňováním
české koruny vůči euru, protože zhruba šedesát procent inkasa máme
v eurech. Takže díky euru žádná sláva.
Bylo by pro váš byznys přínosem, kdyby už Česko bylo
součástí eurozóny?
No to by bylo úžasné! Jsem pro všemi jedenácti, abychom měli euro zavedeno
co nejdříve.
Co Interbusu Praha dáváte k narozeninám?
Mercedes-Benz Sprinter pro osmnáct pasažérů. V pondělí přebíráme nový
osmadvacetimístný Isuzu Touran Car a poslední týden v březnu budeme
přebírat velký nový luxusní padesátimístný autokar Mercedes.
Z toho, jak levné dárky Interbus Praha k narozeninám dostává, je
zřejmé, že vás kurz eura nezdrtil.
Pravdou je, že nejen my, ale i dopravní prostředky stárnou, a autobusy,
pokud to lze, vyměňujeme po třech letech. Ve dvou případech to tedy je
pravidelná obměna a Isuzu pak rozšíření vozového parku. Ostatně jeden
minibus nám loni ukradli v Itálii…
No a jak se vám jezdí po Praze?
Obehraná písnička. To už jsme probírali mockrát. Doktore, máte na mysli
ony terénní autobusy off roady 6×6, o nichž jsem v roce 2001 referoval
v rámci vaší ankety ke stavu dopravních komunikací na území České
republiky?
Nejen terénní autobusy, ale i dopravní obslužnost hostů
ubytovaných v hotelích v centru města. Ostatně, existují na tak velká
kola „botičky“?
Ano, existují i na autobusy. Bohužel. Co se týká autokarové dopravní
obslužnosti pražských hotelů v centru Prahy, situace se stále nelepší, a
to na rozdíl od většiny evropských měst, v nichž lze
v devětadevadesáti případech ze sta dovézt klienty až přímo k hotelu.
V Praze je to složité a ubytovaní hosté musí do hotelu mašírovat často
i za deště či jiných nepříznivých meteorologických podmínek. Rovněž
překládání kufrů z autobusu do minibusů, které je hostům odvezou do
hotelu, je komplikací. Nemyslím si, že to přispívá k rozvoji cestovního
ruchu v Praze. Navzdory těmto okolnostem bych rád vyzdvihl vstřícnost a
operativnost pracovníků pražského magistrátu, kteří nám, pokud
v naléhavých případech žádáme o výjimky pro vjezd autobusů
k hotelům, vycházejí operativně vstříc.
Co vaše oddělení incomingu – cestovní agentura?
I té se loni dařilo lépe než předchozí roky. Letos jsme uzavřeli smlouvu
s další velkou MICE firmou, s Agenturou Carolina. A jsme hrdi na to, že
i ona bude využívat služby a vozový park Interbusu Praha.
Předchozí, čtvrté vydání Všudybylu přináší informaci a
nabídku Kolektorů Praha z oblasti zážitkové turistiky, atraktivní
prohlídky pražského podzemí.
Také my jsme pro letošní rok pro jednoho ze zahraničních partnerů
vymysleli dva nové zážitkové produkty. Grilovací merendu na české vesnici
(za Prahou), v siře stylovém, tedy i tak trochu zabahněném dvoře
selského statku, a druhou obdobně laděnou záležitost – prohlídky
v originálních socialistických panelákových bytech, v nichž zůstalo
vše postaru. Umakartová jádra, kuchyňské linky apod. Něco jako ve scéně
z filmu „Samotáři“, v níž Japonci chodí do rodiny. Obyvatelé bytu
jsou normálně doma, takže se účastníci zrovna tohoto zájezdu mohou
seznámit s tím, jak se u nás žilo za předchozí éry.