TOP HOTEL Praha nabízí zřejmě nejširší služby ze všech českých hotelů: ubytování, konferenční centrum s celkovou rozlohou 4500 m2 a kapacitou 5000 míst, 5 restaurací a letní terasy, wellness centrum s bazénem, tenisové kurty a bowling, Japonskou zahradu, velkokapacitní parkoviště, casino a mnoho dalších služeb. Je držitelem certifikátu managementu jakosti ISO 9001:2001, členem hotelové sítě TOP International Hotels, profesních sdružení ASTA, ICCA, Prague Convention Bureau, AHR ČR a řady zahraničních obchodních komor.
O tom, že hotel je příjemný, personál vzorný a že jsme splnili vše, co po nás hosté požadovali
27. 10. 2009
S generální ředitelem TOP HOTELu Praha Ing. Janem Tlapou se po
prázdninách poprvé setkáváme 15. září 2009 v kongresovém centru TOP
HOTELu Praha na devátém „Kulatém stolu Comenia“, který organizovala
společnost Comenius v čele s velkým guru českého networkingu panem Karlem
Muzikářem.
Honzo, setkal jsem se u vás s řadou osobností českého byznysu.
Úžasná atmosféra!
To nás těší. Podle Ing. Muzikáře to prý byl „Kulatý stůl Comenia“
s dosud největším počtem lidí. Sešli se zde sto čtyři účastníci.
Náš hotel byl zodpovědný za špičkový servis a catering. Z reakcí hostů
mohu soudit, že jsme přinejmenším naplnili jejich očekávání.
Čím tě pan architekt Dohnal uhranul, že jsi nastoupil do TOP
HOTELu Praha?
Deset let jsem byl mimo hotelnictví. A jsem přesvědčen o tom, že kdo kdy
pracoval v hotelu a zkusil to v jiné branži, že se zpravidla rád vrací
k oboru. Takže když přišla tato nabídka, vážně jsem ji zvažoval a dnes
jsem rád, že jsem ji přijal. Takhle velký hotel jsem totiž ještě
neřídil.
Ale skoro… proč by se jinak pražskému Atriu přezdívalo
„lidojem“?
Tam jsem sice jako ředitel dlouho pracoval, ale jen jako provozní. Tedy
náměstek, tuším, že šesti generálních ředitelů. Duší jsem byl
vždycky hoteliérem. Asi to mám v genech po předcích, kteří hotel
vlastnili a provozovali. Začínal jsem v Parkhotelu Praha, kde jsem šest let
dělal vedoucího provozovny hotel Splendid, který tehdy pod něj patřil.
V Parkhotelu jsem končil jako náměstek obchodně provozního úseku. Poté
jsem nastoupil u společnosti Tourinvest, kde jsem byl členem týmu
podílejícího se na výstavbě pražského hotelu Atrium – pozdějšího
Hiltonu. Potom jsem v něm pracoval v pozici tebou zmiňovaného zástupce
generálního ředitele. Odtud jsem odešel dělat ředitele hotelu Panorama
Praha. Pak přišla nabídka švýcarské společnosti Porcelan Langenthal, a
já pro ni pracoval jako obchodní ředitel v Karlových Varech ve společnosti
Hotelový porcelán. Po změně majitele jsem byl jmenován jejím generálním
ředitelem. Po osmi letech v porcelánce jsem opět začal hledat práci
v oboru, který jsem vystudoval, no a jsem tady.
Také já, vším, čím jsem byl, byl jsem rád. Pár let dokonce
ústředním metodikem pro lidový tanec, což kromě toho, že ilustruje, že
nic není nemožné, způsobuje, že se mnou dodnes kamarádí lidé
z folklorního hnutí. Copak jste provedli předsedovi Folklorního sdružení
České republiky Zdeňku Pšenicovi, že kudy chodí, tudy TOP HOTEL Praha
chválí?
S panem Pšenicou jsme se domluvili na několika akcích, které probíhají
v tomto pololetí. Zatím naposledy jsme pro Folklorní sdružení ČR
10. října 2009 dělali raut. Další akce Folklorního sdružení u nás
proběhnou v listopadu a největší pak bude 13. února 2010, ples pro
patnáct set až dva tisíce lidí.
Kdykoliv TOP HOTEL navštívím, je plný hostů. Což,
obzvlášť u takhle rozsáhlého resortu a v dnešní době, budí
respekt.
Jsme hotelem, který sestává ze dvou ubytovacích částí. Z TOP HOTELu jako
takového a z Garni. Dohromady máme 930 pokojů. Jsme největším
kongresovým hotelem v Česku. Při využití všech našich sálů jsme tu
schopni kompletně zajistit kongres pro pět tisíc účastníků. Samotná
naše kongresová hala má kapacitu dva tisíce míst, k tomu přičti tři
kongresové sály, sedmnáct salonků, pět restaurací, které slouží
k oddechu a pobavení těch, kteří se kongresů účastní. Tým TOP HOTELu
Praha je schopen obsloužit všechny svoje hosty tak, že jsou spokojeni. Není
to jednoduchá záležitost. Když je plná obsazenost, přichází na snídani
až dva tisíce dvě stě hostů. Zajistit ji pro všechny v krátkém
časovém rozmezí může být hodně složité. Město se nazývá městem,
má-li víc než tisíc obyvatel. Takže u nás to jsou dvě města.
A všichni ráno snídají od osmi do deseti.
Čím to, že zrovna vaši kongresovou halu pro své přenosy
upřednostňují celostátní televize, že se u vás vyhlašují různé
prestižní soutěže a ankety, že zde mívají své největší mítinky
politické strany atd.?
To je dáno nejen prostorovými dispozicemi a servisem, ale zejména činností
marketingového a obchodního oddělení TOP HOTELu Praha. Tito klienti si nás
vybírají možná také proto, že zde máme různá příjemná zákoutí
včetně Japonské zahrady, kde mohou nerušeně individuálně jednat a poté
se vrátit do kongresové haly.
O čem je a bude hotelnictví?
Vždycky o poskytování služeb. O nových trendech jak v gastronomii, tak
v ubytování, na něž jsou hosty kladeny vyšší a vyšší nároky.
Nastupují nové technologie. Rozšiřují se možnosti, k čemu všemu lze
využít internet. Hosté se na pokojích vítají prostřednictvím
interaktivních televizorů. Poskytují se další a další služby diktované
zájmem upoutat na sebe pozornost byznys klientely, pro niž se vytváří
maximální pohodlí a vše, co potřebuje k práci, je-li mimo kancelář.
Mění se i spektrum požadovaných služeb. Na jedné straně je klasická
skupinová klientela, která využívá služeb cestovních kanceláří, avšak
stále více se prosazuje fenomén on-line systémů, kdy si host v klidu
domova přes internet vyhledá hotel ve městě, do nějž cestuje. Vyhodnotí
nabídku tamních hotelů a seznámí se s případnými ohlasy na jejich
služby. Pro ten který hotel se potenciální host rozhoduje nejen podle ceny,
lokality, ale i podle odezvy ostatních zákazníků. Takže ani my nemůžeme
stát stranou. Zaměstnáváme revenue managery, kteří se starají o segment
tohoto byznysu. Tito hosté se chovají jako individuální zákazníci. Jsou to
sice složití klienti, ale pro náš hotel nesmírně důležití. Pro nás je
výzvou je uspokojit a dělat vše pro to, aby jejich odezvy, které si lze
přečíst i na on-line systémových webech, byly o tom, že náš hotel je
příjemný, personál vzorný a že jsme jim splnili vše, co po nás
požadovali.