Rok 2007 je pro Thermal jubilejním. Slaví 30 let od svého otevření a vše nasvědčuje, že do dalších let vstoupí důstojně a ambiciózně, jak se na třicátníka patří.
Nový rok v hotelu Thermal
27. 01. 2007
Lázeňský hotel Thermal vkročil do nového roku odvážně a
s mnoha novinkami. Na to, co se podařilo v roce minulém a jak bude vypadat
ten letošní, jsem se zeptal generálního ředitele hotelu Josefa Neufuse.
Pane řediteli, přestože jste do stávající funkce nastoupil až v dubnu
2006, došlo od té doby v Thermalu k mnoha významným změnám.
Rok 2006 jich byl plný. Pracovat jako generální ředitel takto
disponovaného a proslulého komplexu by bylo výzvou zřejmě pro každého.
Já nejsem výjimkou. Předchozího tři čtvrtě roku rozhodně rozšířilo
mé poznatky o hotelnictví a lázeňství. Změny, které zde za tu dobu
nastaly, byly nezbytné pro stabilizaci a zajištění růstu společnosti.
Přesto jsou pouhým začátkem. Přípravou na realizaci kompletního
inovačního programu. Soustředili jsme se zejména na to, abychom ekonomicky
zefektivnili provoz všech hotelových středisek, tj. zvýšili kvalitu služeb
a zlepšili vybavenost hotelu. Vyústěním této snahy je opětovné zařazení
Lázeňského hotelu Thermal do čtyřhvězdičkové kategorie, byť máme
ještě (dle oficiální klasifikace České republiky) rezervy v oblasti
nepovinných parametrů. I v Thermalu platí pravidlo, že hotel dělají
lidé. Největší úspěch loňského roku tak spatřuji v tom, že se mezi
mými současnými spolupracovníky našli kreativní jedinci, kteří chtějí
dělat věci lépe a kteří jsou srozuměni s tím, že tu jsme, abychom
sloužili hostům, a ne, aby hosté vykonávali naše příkazy. Těchto kolegů
si vysoce vážím.
Důsledkem zkvalitnění služeb je prestižní ocenění, které
jedete převzít do Madridu u příležitosti konání letošního veletrhu
Fitur.
Cena International Tourism Trophy je udělována Trade Leaders Clubem, a to
zpravidla za výrazný kvalitativní nárůst a přínos pro rozvoj cestovního
ruchu. Mj. je dokladem kvalitní marketingové práce společnosti, která hotel
Thermal provozuje. Nominace na International Tourism Trophy provádějí
odborní novináři spolu s experty na různé oblasti cestovního ruchu.
Marketing je o komunikaci produktu, takže s čím (zejména novým)
do roku 2007 vstupujete?
Především s novými přístupy v oblasti komunikace se zákazníkem
i potenciálním hostem. Se záměrem oslovovat nové trhy, k čemuž chceme
využít moderní a vysoce účinné informační distribuční kanály, už
proto, že rezervace přes internet výrazně narůstají. Současně razíme
trend připravovat konkrétním zákazníkům služby na míru. Vzhledem
k rostoucí popularitě golfu a úžasnému potenciálu Karlových Varů, co se
tohoto sportu týče, jsme nově zavedli golfové pobyty a „využili vzedmuté
vlny“ iniciované kampaní agentury Czech Tourism na podporu České republiky
coby turistické golfové destinace. Rozšířili jsme repertoár relaxačních
a wellness pobytů pro seniory a nabídku přizpůsobili potřebám tuzemské
klientely. Rádi bychom přivítali více našinců. Významnou kapitolou pro
nás je kongresová turistika. Vzhledem k možnostem hotelu Thermal jsme
pracovali na tom, abychom byli schopni uspokojit i nejnáročnější
zákazníky. Na přelomu února a března tak např. bude hotel Thermal
dějištěm prestižní Škoda World Dealer's Conference. Novinek bude mnoho.
Finální přípravy a testovací provoz jsme začali už koncem minulého roku.
Významnou skutečností je pro nás instalace nového softwaru skladového
hospodářství, účetnictví a pokladního systému, který nám mj. umožní
flexibilně reagovat na poptávku zákazníků a bude poskytovat kvalitní
informace pro řízení a kontrolu. Vedle vynucených investic do řešení
havárií, oprav technologií a infrastruktury se v roce 2007 soustředíme
zejména na obnovu vybavení hotelové haly, recepce a kavárny. Změna se
nejvýrazněji projeví v kavárně, která tak bude mít multifunkční
využití s možností celodenního plnohodnotného stravování a nabídkou
vlastní cukrářské výroby. Vědomi si nutnosti zvyšovat komfort
ubytování, zejména individuálních hostů a business klientely, vybavíme
část pokojové kapacity ve vyšším standardu – větší obrazovky,
možnost připojení k internetu, Pay TV atd.
A co lázeňství?
Také zde se snažíme zvýšit komfort a rozšířit nabídku. V prvním
patře jsme již zahájili technologicky náročnou realizaci vybudování
zastávky výtahů v tomto podlaží. To výrazně přispěje k pohodlí
hostů, protože v tomto patře je spojovací můstek do sportovně
relaxačního areálu s bazénem. Lázeňské služby vracíme zpátky do
prostor, kam původně patřily. Tím se nám nabízí možnost rozšíření
nabídky. Do nové lázeňské sezony tak budeme nabízet tři další nové
druhy procedur. Revitalizací dříve umrtveného prostoru získáme možnost
instalace solné jeskyně a další sauny. Tím bychom se přiblížili
k cíli, kterým je vytvoření komplexního centra sportu, relaxace a zábavy,
v němž budou hosté trávit podstatně delší dobu než jen hodinu
v bazénu. S úspěchem už nabízíme celodenní a půldenní vstupné.
Samozřejmě nezapomínáme ani na obyvatele Karlových Varů, jimž jsou
určeny cenově atraktivní měsíční až celoroční programy pro jednotlivce
nebo rodiny. Ostatně před mým nástupem, ještě na jaře 2006, byly u nás
pobyty dětí pod 15 let zakázané! Dnes už samozřejmě ne! A protože je
nám jasné, že pro děti léčebný pobyt rodičů není moc zábavný,
rozhodli jsme se zřídit dva dětské koutky. Jeden v dolní (hlavní) části
budovy a druhý v horní, u bazénu. Součástí dětského programu bude
vědomostní hra pro děti, kterou mohou hrát za podpory rodičů. Díky ní se
více dozví o Karlových Varech, lázeňství a České republice. Na děti
nezapomínáme ani v gastronomické nabídce. Nejpozději v létě pak chceme
nabídnout veřejně přístupné zázemí pro maminky k přebalování a
kojení dětí.
Krátce po vašem nástupu jste hovořil o nutné „nehmotné“
rekonstrukci.
Rok 2006 byl v tomto ohledu obdobím organizačních změn, zavádění
nových forem řízení a interní komunikace. Někdy i nepopulárních
opatření ve smyslu snižování počtu zaměstnanců. Rok 2007 je naproti
tomu určen stabilizaci, upevnění nových pracovních návyků a systému
vnitřní kooperace. Tento proces je vedle vzdělávacích aktivit, tréninků a
stáží podporován postupnou implementací tzv. Standardů kvality, které
poměrně přesně definují nároky na práci jednotlivých pozic a posilují
tolik potřebnou kontinuitu a vysokou a stálou jakost poskytovaných služeb.
V oblasti řízení procesů jsme již v prosinci začali s přípravou na
certifikaci ISO. Nyní jsme v etapě zpracovávání a popř. doplňování
chybějící dokumentace. Cílem tohoto úsilí je vytvořit profesionální
hotelový tým, jehož společným cílem bude spokojený host a radost
z práce. Teprve potom skutečně zúročíme investice do lidí, vybavení a
technologií.