Nový katalog EXIM tours Léto 2011
20. 11. 2010
S výkonnou ředitelkou cestovní kanceláře EXIM tours Romanou
Slížkovou se potkáváme 3. listopadu 2010.
Paní ředitelko, osmé vydání Všudybylu informovalo o tom, že jste
začátkem letošního léta za cestovní kancelář EXIM tours převzala
ocenění Hospodářské komory ČR „Krizi navzdory“.
Projekt „Krizi navzdory“ byl velmi přínosný. Přihlásilo se do něj
téměř půldruhé stovky firem. Hodnotilo se to, jakým způsobem se kdo
vyrovnal s celosvětovým hospodářským útlumem, odstartovaným finanční a
hypoteční krizí. Některé firmy v této době stagnovaly nebo i ztrácely,
a jiné zůstaly na svém nebo rostly. Analyzovalo se, čím to, že se s touto
situací úspěšně vyrovnaly. EXIM tours byl vyhlášen nejen nejlepší
firmou ve své kategorii, ale i absolutním vítězem. Důvodem bylo, že jsme
se hospodářské stagnace nezalekli, nevzali zpátečku a vyšli s novinkami.
Že jsme udělali kroky, ke kterým se konkurence neodhodlala. Dali jsme na trh
relativně drahé produkty v oblasti exotiky a do nabídky zařadili daleko
víc luxusních hotelů. To se EXIM toursu vyplatilo, protože i v době
poznamenané mediálně vybičovanou psychózou, jak moc je a ještě bude zle,
a jejím důsledkem – odkládanou spotřebou, kdy řada touroperátorů
výrazně snižovala objemy svých charterových letů, jsme si podrželi
téměř kompletní sedačkovou kapacitu, kterou jsme pak byli s to plně
pokrýt poptávku po leteckých zájezdech. A to navzdory tomu, že průměrná
cena našich zájezdů stoupla. Dalším důvodem bylo, že jsme svoji energii
ještě intenzivněji napřeli na racionalizaci vnitřních procesů. Tedy
nikoliv na úkor produktu nebo dokonce klientů, ale na administrativu a další
zdokonalení našeho úžasného on-line rezervačního systému, kdy jsme
během tří let dokázali, že jej používá 95 % provizních prodejců.
Říkají, že je nejpřehlednější a uživatelsky nejpřátelštější, a
vůbec nejlepší, jaký v České republice existuje. A mám z toho
obrovskou radost, protože jsem se podílela na jeho vývoji. Velkou změnou
prošly i naše webové stránky, které jsou jako jediné na českém trhu
skutečně online. Rezervuje-li klient svůj zájezd, vstupuje de facto do
našeho rezervačního systému a rezervuje reálně existující místa jak
v letadle, tak i v hotelu.
Jak vám jde prodej exotických zájezdů teď?
EXIM tours udržuje pozici největšího organizátora zájezdů do exotiky na
českém trhu. Podle statistik pokrýváme 80 % charterového, a dá si říci,
že i celého trhu exotickými zájezdy, protože ostatní, včetně těch na
pravidelných linkách, reprezentují zbývajících cca 20 %. Klientům
nabízíme stálice, jakými jsou Kuba, Mexiko, Dominikánská republika, Isla
Margarita. Máme tam i Costa Ricu, El Salvador, okruhy po Jižní Americe apod.
Novinkou, kterou jsme letos zavedli, je přímý charterový let do Keni,
o který je skutečně velký zájem. Máme nejen pobytové zájezdy u moře a
oceánu, ale klienti mají možnost navštívit v různých délkách safari, a
poznat tak přírodu a vidět divoká zvířata.
EXIM tours byl inzerentem v prvním vydání prvního ročníku
nového Všudybylu v roce 2001 a je jím i v tomto stém vydání (desátém
vydání desátého ročníku), které vyjde v době, kdy už bude venku nový
katalog EXIM tours Léto 2011.
Spolu s novým katalogem otevíráme další novou destinaci, kterou budeme
mít exkluzivně jak na českém, tak na slovenském trhu, a to Maroko. Avšak
ne Agadir – rozbouřený Atlantský oceán, ale tu jeho část směrem ke
Středozemnímu moři, tzn. příjemné koupání, krásné pláže, výborné
all inclusive hotely (které rovněž nejsou v Maroku běžné), doplněné
nabídkou poznávacích zájezdů. Zůstává nám oblíbené Řecko; Bulharsko;
Španělsko – Costa Brava, Costa del Sol, Mallorka; Turecko – nově
i s lety do Izmiru a následně s pobyty v Cesme a Kusadasi (zůstávají
Bodrum a Antalye); Itálie – Kalábrie, Sicílie, Sardinie; Kypr;
Tunisko – Djerba i pevnina; Spojené arabské emiráty; Malta; Egypt –
Taba, Sharm El Sheikh, Hurghada včetně nejjižnější části, Marsa Alam,
kde jsme rovněž velmi spokojeni. Tam jsme loni v březnu začali operovat
přímý charterový let (v té době jako jediní na českém trhu). Předtím
už tam sice byly pokusy, a nám to vyšlo tam, kde jiní neuspěli. V Egyptě
zachováváme nejširší, velmi zajímavou nabídku poznávacích zájezdů.
Máme tam vynikající delegáty, což potvrzují ohlasy klientů. Další
novinkou je nabídka aktivní dovolené a kluby zaměřené na děti. Nazvali
jsme je Mango kluby, protože jim nabízejí akční dovolené plné šťávy a
kamarádů. Ve vybraných hotelech se o celodenní program dětí budou starat
čeští animátoři. Budou pro ně organizovat hry, soutěže, výlety apod.
Rodiče tak budou moci své děti nechat vyřádit se s ostatními a věnovat
se dospěláckým programům nebo sami sobě.
Jako jediní jsme ve spolupráci s pojišťovnou Generali na český trh uvedli
nový produkt, pojištění proti přírodním katastrofám, epidemiím a
živelným pohromám. Pokud se na tato rizika klient připojistí a taková
situace nastane, např. erupce sopky zastaví letecký provoz, pojišťovna
hradí storno z tohoto důvodu.
A ještě se, prosím, paní ředitelko, zmiňte o bonusových
programech EXIM tours.
Svých klientů si nesmírně vážíme. Uplynulý průběh roku prokázal, že
pokud jsou spokojeni a cestovní kancelář jim poskytuje dobré služby
odpovídající ceně, kterou zaplatili, tak se k ní opakovaně vrací. Pokud
obdobný zájezd, byť o tisíc korun levnější, deklaruje menší cestovní
kancelář, uvědomují si daleko větší rizikovost takového nákupu, než
když se rozhodnou pro EXIM tours. Pro věrné klienty máme bonusový program.
Zavedli jsme systém zákaznických karet přímo propojených s naším
rezervačním systémem. Klientům se na karty nabíjí všechny jimi zakoupené
zájezdy. Z titulu této karty zvýhodňujeme nejen klienty, kteří si zájezd
přijdou koupit s předstihem, ale i ty, kteří jej koupí na poslední
chvíli, protože např. z nějakého důvodu nemohou dlouhodobě plánovat
své volno. Všem načítáme investované prostředky a jisté procento jim
vracíme ve formě slevy, kterou mohou čerpat na jakýkoliv zájezd, který si
u nás zakoupí. Ti, kteří si svůj zájezd zakoupí v rámci first minute
nabídek, k tomuto finančnímu bonusu ještě získají slevu až 12 % anebo
bonus dítě zcela zdarma. K dnešnímu dni máme vydáno víc než sto
padesát tisíc zákaznických karet, a každým dnem přibývají. Karty
klienty opravňují nejen k výhodnějším nákupům našich zájezdů, ale
i ke slevám u smluvních partnerů EXIM tours, např. v obchodech se
sportovními potřebami, v hotelech v České republice apod.