Novinky pro GO a REGIONTOUR 2010
27. 10. 2009
Mezinárodní veletrhy cestovního ruchu na brněnském výstavišti
proběhnou v tradičním termínu od 14. do 17. ledna 2010, ale přinesou
řadu novinek – od umístění v nových prostorách přes produktové
členění a nová témata až po bohatší doprovodný program.
Přestože odvětví cestovního ruchu poznamenala ekonomická recese, zájem
o veletrhy GO a
REGIONTOUR zůstává stejně vysoký jako v minulých letech. Vystavovatelé
chtějí svým obchodním partnerům i široké veřejnosti předvést to
nejlepší ze své nabídky, chystají se zaujmout novými a vylepšenými
službami a hlásí se i subjekty, které v Brně dosud nevystavovaly.
Silnější orientaci na konečné zákazníky odpovídá nový návštěvnický
režim: veletrhy GO a REGIONTOUR se poprvé otevřou pro širokou veřejnost
již v pátek od 14 hodin.
REGIONTOUR poprvé s produktovým zaměřením
19. mezinárodní veletrh turistických možností v regionech se uskuteční
v novém multifunkčním pavilonu P - největším a nejmodernějším
prostoru brněnského výstaviště, vybaveném veškerou infrastrukturou a
komfortním zázemím pro vystavovatele i návštěvníky. Největší plochu
opět obsadí expozice jednotlivých turistických regionů, které spojují
desítky spoluvystavovatelů z řad poskytovatelů služeb v cestovním ruchu.
Orientaci návštěvníkům usnadní nejen tradiční uspořádání podle mapy
ČR, ale nově také produktové členění veletrhu. Expozice s nabídkou
např. pro cykloturistiku, lázně, golf, vinařskou turistiku a další
klíčové produkty cestovního ruchu ponesou speciální označení a díky
„inteligentní navigaci“ si je snadno najde jejich cílová skupina.
REGIONTOUR 2010 bude bezkonkurenčně nejširší nabídkou pro trávení
dovolené a volného času v tuzemských regionech. Vedle regionů mají
v expozicích početné zastoupení přímí poskytovatelé ubytovacích a
dalších služeb a incomingové agentury. Každý pátý vystavující subjekt
veletrhu REGIONTOUR přijede ze zahraničí. K nováčkům patří například
Statutární město Most nebo týdeník Dobrý den s Kurýrem s atraktivní
turistickou nabídkou Slovácka. Poprvé se představí také mikroregion Kahan,
který sdružuje obce Brněnska s bohatou hornickou historií, ale také
romantickou krajinou Pohádky máje a řadou unikátních turistických cílů
od protiatomového krytu až po Včelařské muzeum.
Zvýrazněným tématem ročníku je kulturní turistika a prezentace památek
technického charakteru, což ovšem neubírá prezentační prostor dalším
tradičně úspěšným tématům. O širokém záběru veletrhu REGIONTOUR
svědčí i doprovodný program, který na pódiu pavilonu P poběží po celé
čtyři dny. V hlavní roli už nebudou folklorní soubory, ale půjde
o představení jednotlivých regionů dle nového produktového členění.
Regiony budou prezentovány jako atraktivní přírodní lokality či vinařské
oblasti, jako místa s bohatou nabídkou pro pěší turistiku, cykloturistiku
a letní i zimní sportovní aktivity, ale také jako atraktivní kulturně
historické cíle a ideální lokality pro zábavu a relaxaci. V neposlední
řadě se návštěvníci mohou těšit na místní gastronomické
speciality.
Součástí veletrhu bude odborný doprovodný program, který se soustředí
rovněž do pavilonu P. Zatímco skladba konferencí a seminářů teprve
nabývá konkrétní podobu, program tradičních soutěží je již znám a
odstartuje dlouho před zahájením veletrhu. Soutěž o královnu regionů
České a Slovenské republiky REGION REGINA 2010 na brněnském výstavišti
proběhne již 19. listopadu, soutěže mladých talentů pro cestovní ruch
PROFI GO 2010 a TOP GUIDE junior 2010 pak o čtyři dny později.
Ochutnávka zahraniční dovolené na GO
Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu v roce 2010 završí druhé
desetiletí své existence. Návštěvníkům slibuje nejen přehlídku
aktuálních nabídek pro nadcházející turistickou sezonu, ale poprvé také
pódiový doprovodný program s prezentacemi zahraničních destinací.
Vystřídají se zde země Řecko, Kypr, Maďarsko a další, které
vyčleněný časový prostor zaplní ukázkami typického folkloru, kultury,
gastronomie apod. Cílem dvoudenního zábavného programu je posílit
víkendovou návštěvnost a oživit atmosféru v pavilonu F podobným
způsobem, jako se to dlouhodobě daří na veletrhu REGIONTOUR.
V průběhu čtvrtka a pátku bude pódium v pavilonu F k dispozici
vystavovatelům veletrhu GO, kteří zde mohou uspořádat prezentace katalogů
provizním prodejcům, workshopy s obchodními partnery apod. Širší účast
odborné veřejnosti podpoří speciální benefit letošního ročníku:
firemní pozvánky, které vystavovatelé rozesílají svým partnerům, již
nejsou zpětně zpoplatněny, čili odborní návštěvníci s firemní
pozvánkou mají po registraci vstup na výstaviště zcela zdarma.
Na přípravě veletrhu GO pořadatelé úzce spolupracují s oběma oborovými
sdruženími cestovního ruchu – Asociací cestovních kanceláří ČR
i Asociací českých cestovních kanceláří a agentur, jejichž expozice
v pavilonu F zastřešují prezentace řady členských společností.
Významné cestovní kanceláře se samozřejmě prezentují samostatnými
stánky. Mezi přihlášenými nechybí například Blue Style, Firo Tour,
Neckermann, Pressburg, Atis či America Tours, po letech se představí
Autoturist. Celkem se návštěvníci seznámí s nabídkou více než dvou set
cestovních kanceláří, jejichž zájezdy pokrývají přes sto zahraničních
destinací.
Silná bude i přímá zahraniční účast. Po loňské premiéře se do Brna
vrací turistická centrála z Kypru a nechybí ani tradiční maďarská
turistická nabídka, tentokrát v podání specializované CK Erli Klimkovice.
Ve spolupráci s CK Periscope poprvé vystavuje turistická centrála Irska.
Podstatně se rozšíří zastoupení Polska a zejména jeho příhraničních
regionů, které jsou častým výletním cílem českých a moravských
návštěvníků. Turistickou nabídku nejbližších polských vojvodství
doplní prezentace tamních podnikatelských subjektů, především hotelů a
cestovních kanceláří. Polskou nabídku zviditelní i doprovodný program
zahrnující B2B workshop s českými touroperátory.
Pomyslnou „třešničkou na dortu“ veletrhu cestování je tradiční
festival GO Kamera, pořádaný ve spolupráci s CK Livingstone. Také
nadcházející třináctý ročník GO Kamery slibuje pestré pásmo besed a
promítání, výstavu fotografií a především řadu nevšedních setkání
s cestovateli a dobrodruhy.
Poslední ročník veletrhů GO a REGIONTOUR přivedl na brněnské výstaviště 32 737 návštěvníků.