Nová tvář GO & REGIONTOUR: víc krajů a atraktivní odborný program
23. 10. 2017
Brněnské veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR vyhlásily na
rok 2018 velký restart. Tradiční lednová akce prošla výrazným
„faceliftem“, který poznáte podle atraktivního obsahu i nové tváře.
A nová podoba i ambice dvojici GO & REGIONTOUR sluší.
Přípravy na GO & REGIONTOUR odstartovaly změnou celkové koncepce, při
plánování nové podoby hrál klíčovou roli cíl vytvořit z události
nosný projekt na podporu cestovního ruchu. Veletrhy Brno tak představují
zcela nový koncept, který dává prostor podpoře incomingu a domácího
cestovního ruchu. Součástí přeměny je též nová unikátní diskusní
platforma pro řešení aktuálních témat oboru. Samotný veletrh startuje
v polovině ledna na brněnském výstavišti.
„Naším cílem je dostat na jedno místo co nejširší prezentaci
destinací v České republice. Klíčové je z tohoto pohledu zastoupení
krajů. Už nyní můžeme říci, že jich bude vystavovat víc než
v letošním roce. A pro rok 2019 jsme si vytyčili ambici mít kraje
na veletrhu všechny. Zásadní je pro nás nová forma intenzivní spolupráce
s Asociací krajů ČR,“ říká obchodní ředitelka společnosti Veletrhy
Brno Dana Maria Staňková s tím, že veletrh se rozhodně neomezuje jen
na regiony české. Silné bude zastoupení Slovenska, Maďarska
a příhraničních regionů, intenzivně se jedná s Polskem, Rakouskem či
Německem.
Zaměření na domácí cestovní ruch a incoming se promítne
i do témat odborného doprovodného programu. Veletrhy GO a Regiontour
„otevře“ zahajovací konference na téma „Aktuální podpora cestovního
ruchu v regionech a jak dále“ a na ni navážou odborné panely
zaměřené na atraktivní témata. Tematicky se program dotkne například
marketingu v cestovním ruchu, certifikace destinačních managementů,
systému kvality služeb v cestovním ruchu, nadregionální spolupráce, ale
i velmi aktuálního vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu.
Zážitkový pavilon
Pomyslná škatulata nastala i v rozmístění veletrhů v pavilonech.
Čtyři lednové dny, kdy se svět a celé Česko přestěhují na brněnské
výstaviště, budou více atraktivní i pro širokou veřejnost díky
festivalovému pavilonu. „K Regiontouru, který je již tradičně spojen
s nejmodernější a největší výstavní halou P, se přestěhuje
přehlídka cestovních kanceláří a agentur – ‚výjezdový‘ veletrh
GO. Pavilon F se stane festivalovým pavilonem, kde si návštěvník bude moci
vyzkoušet, ‚ochutnat‘ jednotlivé formy dovolené, které mu budou
nabízeny v pavilonu P. Atraktivní doprovodný program obohatí znalostní
a dovednostní soutěže,“ nastínil ředitel veletrhu Miloň Mlčák. Při
plánování zážitkového programu přitom tým projektu vycházel ze zájmu
návštěvníků loňských ročníků, ale také z aktuálních trendů.
Aktivní dovolená se bude prolínat i veletrhem GO, který je zaměřen
na výjezdovou turistiku. I zde kromě tradiční nabídky destinací přibude
důraz na aktivní způsob dovolené.
Na veřejnost zacílí dvojice veletrhů v pátek a během víkendu.
„Ve spolupráci s vystavovateli chceme posílit doprovodný program
a nabídnout opravdu až festivalový koncept pro všechny, kdo se chtějí
nechat třeba jen inspirovat. To je pro nás z pohledu veřejnosti
a koncového zákazníka největší přidaná hodnota nového konceptu:
návštěvník si vybere dovolenou z komplexní nabídky, vyzkouší si ji
v rámci doprovodných programů a nově i zakoupí za veletržní cenu,“
dodal Miloň Mlčák.
Souběžně s veletrhy GO a Regiontour se odehrají cestovatelský festival GO
Kamera a festival krajových specialit a regionální potraviny REGFOODFEST.
Spolu s novým konceptem odstartovala i zcela nová komunikační kampaň,
která cílí na cestovatelské emoce.