Neustálý kontakt se zákazníkem i se zaměstnanci
26. 04. 2003
Interbus Praha, spol. s r.o. je privátní společností. Byla založena
v roce 1993. Po celou dobu až do současnosti je řízena přímo svými
majiteli ve funkcích výkonných ředitelů. Za devět let se stala jednou
z největších dopravních společností nabízejících osobní dopravu
luxusními zahraničními autokary, minibusy a osobními vozidly vysoké
kvality.
Téměř není dne, abych někde neviděl autobus plný turistů
s logem Interbus Praha. Takže i to je důvodem, proč jsem v souvislosti
s hlavním tématem pátého vydání Všudybylu položil spolumajiteli
společnosti Interbus Praha panu Josefu Zvoníčkovi několik korespondenčních
otázek. Jak jste začínali?
Po „sametové revoluci“ se v Československu počala nesměle rozšiřovat
demokracie a do republiky začaly proudit davy zahraničních turistů. Kdekdo
chtěl vidět změny, které to s sebou přináší. K vidění jich bylo
hodně. Tři roky po revoluci jsem těchto změn a návalu poznáníchtivých
turistů využil a v roce 1992 jako fyzická osoba začal podnikat v oblasti
dopravních služeb. Tak vznikl Interbus, pozdější Interbus Praha, spol.
s r.o.
Takových, co tehdy začali, aniž by co privatizovali, bylo mnoho. Řada
z vás je úspěšných i dnes, ale žádný kromě vás to nedotáhl do
dimenzí Interbusu Praha.
Začínal jsem s jedním minibusem a faxem. Sám sobě jsem byl
zaměstnavatelem i zaměstnancem. Rok od roku se Interbus Praha stával
větší a větší. S přibývajícími dopravními prostředky jsem
pochopitelně najímal i zaměstnance a osobně dohlížel, aby kvantita
nepřesáhla kvalitu poskytovaných služeb. Dodnes se řídím krédem
poskytovat kvalitní služby na evropské úrovni a nepodbízet se za každou
cenu. Každá kvalita má totiž své mantinely. Svou relevantní hodnotu.
Proč Interbus?
Interbus je vlastně zkratka superlativů, popisujících služby, které
nabízíme:
Internacionální, Nadstandardní,
Tradičně spolehlivý, Exkluzivní,
Reprezentativní, Bezpečný,
Uhánějící na všechny strany, zkrátka
Super!
Výsledky nasvědčují, že tomu tak nějak bude. Jak toho docilujete?
Důležitým prvkem je neustálý kontakt nás majitelů jak se zákazníkem,
tak i se zaměstnanci naší firmy. O bezvadný chod Interbusu Praha se stará
skvělý tým spolupracovníků. Jejich každodenní práce je velmi náročná
a mnohdy vyčerpávající. Nicméně pro klienty a obchodní partnery jsme zde
non-stop po čtyřiadvacet hodin sedm dní v týdnu. Pracujeme v oboru,
v němž může být každou chvíli něco trochu jinak, a ve službách,
v nichž lidský faktor jak ze strany klientů, tak nás, kteří o ně
pečujeme, sehrává významnou a občas nevyzpytatelnou roli. Proto stále
zůstáváme na pozicích výkonných ředitelů a jsme v denním kontaktu
s právě probíhající činností společnosti, abychom mohli případné
problémy osobně a neprodleně řešit.
Co se pohybuji v oblasti cestovního ruchu, mé poznatky jsou
takové, že pokusy subjektů podnikajících v autobusové dopravě v oblasti
sdružování se zatím vždy končily jakoby na půli cesty. Jste členy
nějaké z asociací?
Interbus Praha je od roku 1999 členem sdružení ASTA (American Society of
Travel Agents). V roce 2000 se stal řádným členem asociace ETOA (European
Tour Operators Association). Členství v těchto sdruženích
prostřednictvím členských stanov zavazuje Interbus Praha k vysokému
standardu služeb a zároveň je užitečnou referencí vůči
zákazníkům.
Jak rozsáhlý je váš autopark?
Disponujeme jednadvaceti vozidly. Jejich kvalita odpovídá přísným
standardům Evropské unie. Vozový park neustále obnovujeme. Obdobně jako
každý rok jsme tak i letos investovali do nákupu dvou nových zájezdových
autobusů. Společně s vlastním vozovým parkem využíváme služeb
spolehlivých smluvních dopravců, kteří své služby poskytují pod značkou
Interbus Praha.
Co všechno jste schopni zajistit?
Dopravu jak pro mezinárodní kongresy s několika tisíci účastníků, tak
i pro komorní akce, jejichž organizátoři preferují mikrobus nebo
komfortní limuzíny. Mezi naše stálé zákazníky patří české a
zahraniční cestovní agentury a kanceláře. Vedle dopravních služeb
nabízíme na přání zákazníka i zajištění doprovodných akcí. Pro
skupinovou a zejména firemní klientelu jsme schopni zorganizovat a zajistit
široké spektrum služeb a programů. Od dopravy na sportovní či firemní
soustředění, školení, semináře, schůze představenstev a správních rad
přes akce incentivního charakteru včetně uměleckých programů a tzv.
adrenalinových sportů. Mezi naše standardní služby, které jsme díky
našemu zkušenému personálu schopni zajistit, patří i převzetí
určitých činností, které nejsou pro naše partnery klíčové.
Máte na mysli tzv. outsorcing služeb, tak často skloňovaný cizí
výraz?
Ano, přesně to mám na mysli. Jako příklad bych mohl uvést společnosti
koncentrující se na přípravu mezinárodních kongresů. Součástí
kongresů obvykle bývá i tzv. doprovodný program. Jeho zajištění však
nemusí být pro tyto společnosti klíčové, a některé z nich dokonce
odvádí od jádra vlastní činnosti, spojené se zajištěním kongresu.
V případě dohody tedy naše společnost pod jejich jménem a na jejich
účet dodává komplexní řešení buď kompletního, nebo vybrané části
doprovodného programu.
Jsou ještě nějaké další věci, které byste rád v souvislosti
s poskytováním komplexních služeb zmínil?
Aby pohodlí a služby mohly být opravdu stoprocentní, má Interbus Praha
uzavřené rozsáhlé pojištění. Nejenom dopravních prostředků,
cestujících a jejich zavazadel, ale i odpovědnosti za škody, které kryje
případné ztráty z nepředvídatelných okolností, jakými může být
například zmeškané letadlo atd.
Jak zákazníky oslovujete?
Velkou pozornost věnujeme mezinárodním akcím. Řady z nich se účastníme.
Prezentujeme zde (velmi často nové) produkty, které jsme schopni zajistit.
Velký důraz klademe na prezentaci prostřednictvím webových stránek. Jejich
součástí je i aktivní dotazník, jehož prostřednictvím se mohou zájemci
zeptat na vše, zejména pak na to, co nenašli v základní prezentaci. Na
základě jejich poptávky okamžitě vypracujeme nabídku s přesnou
kalkulací. Jelikož máme napojení on-line, odesíláme jim svou odpověď
obratem.
Koncem roku 2002 jste pořádali zajímavou akci, jejíž součástí
byla prodejní vernisáž obrazů.
Já i moje paní máme velice kladný vztah k jakýmkoliv kulturním akcím.
Také z tohoto důvodu jsme v prostorách naší společnosti závěrem
minulého roku pořádali vernisáž obrazů jednoho našeho přítele. Při
této příležitosti jsme i neformálně poděkovali svým obchodním
partnerům. Chtěli bychom v těchto aktivitách pokračovat a každoročně
zorganizovat nějakou další.
Co závěrem?
Rád bych vyjádřil své přání, aby se situace ve světové politice brzy
uklidnila a mezinárodní vztahy konsolidovaly. Jakékoliv mezinárodní trauma
ovlivňuje cestovní ruch negativně, natož pak válečný konflikt na
Blízkém východě. Držme si palce a přejme si, abychom byli na sebe
hodnější. Vždyť mezinárodní vztahy jsou pouze výsledkem chování
jedince ke svému okolí.