Menu

Nejúspěšnější v Karlovarském kraji

29. 03. 2003

Jason Travel Česká republika a hotel Cristal Palace Mariánské Lázně.
Již druhým rokem se pod záštitou hejtmana Karlovarského kraje JUDr. Josefa Pavla a prezidenta Národní federace hotelů a restaurací České republiky Romana Vacho konalo slavnostní vyhlášení: „Nejproduktivnější touroperátor Karlovarského kraje roku 2002“ a „Hoteliér Karlovarského kraje 2002“. Ocenění v rámci slavnostního večera, který se uskutečnil 4. března 2003 v Malé Dvoraně Grandhotelu Pupp za účasti významných osobností Karlovarského kraje, domácího i mezinárodního tisku, převzali společnost Jason Travel a hotel Cristal Palace Mariánské Lázně. Další den, 5. března, od devíti hodin pokračovala akce v Malé dvoraně Grandhotelu Pupp workshopem „one to one“ a sandwich lunchem.

Čtyřicet novinářů z třiceti zemí světa
4. a 5. března 2003 navštívili Karlovy Vary účastníci Výkonného a řídícího výboru Mezinárodní federace novinářů píšících o cestovním ruchu FIJET. Po třídenním zasedání v Praze se seznámili s některými hotely, lázeňskými provozy a karlovarskými pamětihodnostmi. Navštívili sklárnu Moser, Karlovarskou Becherovku a Zámecké lázně. Večer se zúčastnili slavnostního vyhlášení: „Nejproduktivnější touroperátor Karlovarského kraje roku 2002“ a „Hoteliér Karlovarského kraje 2002“ v Grandhotelu Pupp, v němž byli ubytováni. 5. března pak navštívili Plzeň, kde byla součástí jejich programu i exkurze do Prazdroje.

Féderation Internationaledes Journalistes et Ecrivans du Tourisme
(Mezinárodní federace novinářů píšících o cestovním ruchu) FIJET vznikla v r. 1954 v Paříži a Bruselu. Založila ji skupina novinářů a spisovatelů, působících v oblasti turismu. Programem podpory mezinárodního cestovního ruchu a publicistickou činností se řadí mezi instituce působící v oblasti světového turismu, jako je WTO – Světová organizace cestovního ruchu, IHA – Mezinárodní hotelová federace, UFTA – Univerzální federace cestovních kanceláří. Z původně evropské organizace se vyvinula v největší sdružení svého druhu na celém světě. Počet členských zemí se blíží čtyřem desítkám. Kromě Austrálie jejích zhruba půldruhého tisíce členů svou publicistickou činností pokrývá více než sto milionů čtenářů, posluchačů a diváků na všech kontinentech.

O vyjádření jsem požádal některé z účastníků slavnostního vyhlášení:

Ing. Jiří Behenský, náměstek hejtmana Karlovarského kraje
Je to již druhý ročník akce, kterou považuji za užitečnou zejména proto, že se zde opět sešli lidé, jejichž společným zájmem je cestovní ruch. V této době cestovní ruch trpí jedním velikým nedostatkem, a to, že o něm v naší rozhárané společnosti absolutně chybí pozitivní informace. Většina médií orientuje své pracovníky výhradně na negativní informace. Následkem toho je veřejné mínění o dotyčném území takové, že si lidé – potenciální turisté – říkají: „No, tam já nepojedu. Tam je to samý malér,“ což je pro cestovní ruch mor. V Karlovarském kraji jsme to zažili v návaznosti na povodně. Záplavy se Karlovarského kraje v podstatě netkly, škody byly minimální. Přesto zájem turistů a lázeňských hostů, v návaznosti na obecné informace o vodou rozmáčeném Česku, klesl nejméně o čtvrtinu. Negativní informace způsobují české ekonomice nepředstavitelné ztráty. Naštěstí vzdor těmto „publicistickým sabotážím“ Pánbůh Karlovarskému kraji nadělil úžasné léčivé přírodní zdroje. Tato koncentrace je evropsky neobvyklá. Františkovy Lázně, Kynžvart, Jáchymov, Mariánské Lázně a Karlovy Vary. Kromě uvedených světoznámých lázeňských míst máme spoustu dalších nesmírně atraktivních turistických cílů. Město Cheb s obrovskou historií a památkami, Kladskou, Bečov s relikviářem sv. Maura, zámek Kynžvart, který obdržel cenu UNESCO, zámek Mostov, kde si slavkovská porcelánka udělala muzeum. Máme v kraji celou řadu průkopníků, kteří se snaží o obnovu památek, jako je pan Lažanský na zámku Chýše, pan Palacký na Horním Hradě, pan Los na hradě Hřebeny, pan Pumr na hradě Vildštejn… Jsme krajem úžasných turistických atraktivit, které se vzájemně doplňují. Pokud se k těmto skutečnostem připojí i informace o pohostinných lidech, o skvělých službách a všech možnostech turistického ruchu, které Karlovarský kraj může nabídnout, pak o další rozvoj turismu a lázeňství v našem kraji nemám obavu.

Roman Vacho, prezident Národní federace hotelů a restaurací České republiky a generální ředitel Grandhotelu Pupp
Je zřejmé, že Národní federace hotelů a restaurací České republiky dokázala odhadnout to, čeho se nedostává v rámci oceňování na celostátní úrovni. Cestovní ruch se ale neodehrává pouze v rámci Prahy, ale celé České republiky. Proto i lidé, kteří pracují v regionech si zaslouží, aby byli společensky doceňováni. Karlovarská sekce Národní federace hotelů a restaurací České republiky se rozhodla pro dva takové protipóly. Ocenit toho, kdo nám přiváží hosty a je nejproduktivnějším touroperátorem pro Karlovarský kraj, a z nás hoteliérů toho, který za uplynulý rok udělal největší kus práce a měl dobré ekonomické výsledky. Proto jsme letos již podruhé vybrali nejproduktivnějšího touroperátora a hoteliéra roku 2002 v Karlovar­ském kraji.

Sonija Chalili a Jana Dvořáková, spolumajitelky cestovní agentury Jason Travel s.r.o.
Naše cestovní agentura (mimochodem její název, prozaicky složený z počátečních slabik křestních jmen, vhodně asociuje z hlediska turistiky známý antický příběh) byla po revoluci jednou z prvních českých firem, která vsadila na ruskojazyčnou klientelu v době, kdy se k tomuto trhu stavěla většina české podnikatelské sféry značně skepticky. Cenu, která nás pochopitelně potěšila, bereme jako ocenění dosažených výsledků, na nichž se významně podílí řada našich partnerských karlovarských sanatorií a hotelů. Věříme, že atraktivity Karlovarského kraje budou i nadále přitahovat klienty ku prospěchu celého regionu. To samozřejmě není v silách jednotlivých cestovních kanceláří či agentur. Jde o společný zájem, kdy by, zejména při propagaci na zahraničních trzích, měly v daleko větší míře spojovat síly a prostředky jednotlivé zainteresované subjekty, včetně státních a samosprávních orgánů. My obě máme osobně Karlovarský kraj velmi rády. Je unikátní ve střední Evropě. Je zde co ukazovat a co nabízet a my jsme přesvědčeny, že Jason travel se bude na jeho dalším rozvoji i nadále aktivně podílet.

Miroslav Navara, generální sekretář České asociace novinářů a publicistů cestovního ruchu
Po šesti letech v Praze opět zasedal Řídící a Výkonný výbor FIJET. Zasedání Výkonného a Řídícího výboru FIJET se konalo pod záštitou České centrály cestovního ruchu. Akci podpořili: Národní federace hotelů a restaurací České republiky a Městský úřad Starý Plzenec. Dopravci – České aerolinie, Auto Bey. Pražské hotely – Marriott, Renaissance, Inter.Continental, Bohemia, Holiday Inn Congress Centre, Diplomat a Andel's. Karlovarské hotely – Grandhotel Pupp, St. Petersburg a Promenáda. Restauranty – U Michala, U bílého lva, Starý Vrch, vyhlídková loď Európé. Firmy Moser, Karlovarská Becherovka, Zámecké Lázně, Pilsner Urquell a Stock.
Řídící a Výkonný výbor FIJET je svoláván, aby řešil interní věci Mezinárodní federace novinářů píšících o cestovním ruchu, připravoval koncepce a zaujímal stanoviska k tématům, která hýbou světem. Pravda je, že je živá doba, protože jsou-li na spadnutí válečné konflikty, bude mít cestovní ruch problémy. Hledali jsme, co účastníkům zasedání kromě Prahy ukázat. Do Karlovarského a Plzeňského kraje se jich s námi vydalo kolem třiceti. Jsou z různých zemí – od Mexika až po Ukrajinu. Pro kraje Karlovarský a Plzeňský jsme se rozhodli proto, že zahrnují mnoho z toho, čím bývají zahraniční hosté u nás okouzleni. Kumulují řadu turistických atraktivit, a to nejen ve sféře lázeňství, památek a přírody. Z cílů vyhledávaných českými i zahraničními návštěvníky mám na mysli třeba i Karlovarský porcelán, Karlovarskou Becherovku či Plzeňský Prazdroj.








Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001