Nejúspěšnější v Karlovarském kraji
29. 03. 2003
Jason Travel Česká republika a hotel Cristal Palace Mariánské
Lázně.
Již druhým rokem se pod záštitou hejtmana Karlovarského kraje JUDr. Josefa
Pavla a prezidenta Národní federace hotelů a restaurací České republiky
Romana Vacho konalo slavnostní vyhlášení: „Nejproduktivnější
touroperátor Karlovarského kraje roku 2002“ a „Hoteliér Karlovarského
kraje 2002“. Ocenění v rámci slavnostního večera, který se uskutečnil
4. března 2003 v Malé Dvoraně Grandhotelu Pupp za účasti významných
osobností Karlovarského kraje, domácího i mezinárodního tisku, převzali
společnost Jason Travel a hotel Cristal Palace Mariánské Lázně. Další
den, 5. března, od devíti hodin pokračovala akce v Malé dvoraně
Grandhotelu Pupp workshopem „one to one“ a sandwich lunchem.
Čtyřicet novinářů z třiceti zemí světa
4. a 5. března 2003 navštívili Karlovy Vary účastníci Výkonného a
řídícího výboru Mezinárodní federace novinářů píšících
o cestovním ruchu FIJET. Po třídenním zasedání v Praze se seznámili
s některými hotely, lázeňskými provozy a karlovarskými pamětihodnostmi.
Navštívili sklárnu Moser, Karlovarskou Becherovku a Zámecké lázně. Večer
se zúčastnili slavnostního vyhlášení: „Nejproduktivnější
touroperátor Karlovarského kraje roku 2002“ a „Hoteliér Karlovarského
kraje 2002“ v Grandhotelu Pupp, v němž byli ubytováni. 5. března pak
navštívili Plzeň, kde byla součástí jejich programu i exkurze do
Prazdroje.
Féderation Internationaledes Journalistes et Ecrivans du Tourisme
(Mezinárodní federace novinářů píšících o cestovním ruchu) FIJET
vznikla v r. 1954 v Paříži a Bruselu. Založila ji skupina novinářů a
spisovatelů, působících v oblasti turismu. Programem podpory
mezinárodního cestovního ruchu a publicistickou činností se řadí mezi
instituce působící v oblasti světového turismu, jako je WTO – Světová
organizace cestovního ruchu, IHA – Mezinárodní hotelová federace,
UFTA – Univerzální federace cestovních kanceláří. Z původně
evropské organizace se vyvinula v největší sdružení svého druhu na
celém světě. Počet členských zemí se blíží čtyřem desítkám. Kromě
Austrálie jejích zhruba půldruhého tisíce členů svou publicistickou
činností pokrývá více než sto milionů čtenářů, posluchačů a
diváků na všech kontinentech.
O vyjádření jsem požádal některé z účastníků slavnostního vyhlášení:
Ing. Jiří Behenský, náměstek hejtmana Karlovarského kraje
Je to již druhý ročník akce, kterou považuji za užitečnou zejména proto,
že se zde opět sešli lidé, jejichž společným zájmem je cestovní ruch.
V této době cestovní ruch trpí jedním velikým nedostatkem, a to, že
o něm v naší rozhárané společnosti absolutně chybí pozitivní
informace. Většina médií orientuje své pracovníky výhradně na negativní
informace. Následkem toho je veřejné mínění o dotyčném území takové,
že si lidé – potenciální turisté – říkají: „No, tam já
nepojedu. Tam je to samý malér,“ což je pro cestovní ruch mor.
V Karlovarském kraji jsme to zažili v návaznosti na povodně. Záplavy se
Karlovarského kraje v podstatě netkly, škody byly minimální. Přesto
zájem turistů a lázeňských hostů, v návaznosti na obecné informace
o vodou rozmáčeném Česku, klesl nejméně o čtvrtinu. Negativní
informace způsobují české ekonomice nepředstavitelné ztráty. Naštěstí
vzdor těmto „publicistickým sabotážím“ Pánbůh Karlovarskému kraji
nadělil úžasné léčivé přírodní zdroje. Tato koncentrace je evropsky
neobvyklá. Františkovy Lázně, Kynžvart, Jáchymov, Mariánské Lázně a
Karlovy Vary. Kromě uvedených světoznámých lázeňských míst máme
spoustu dalších nesmírně atraktivních turistických cílů. Město Cheb
s obrovskou historií a památkami, Kladskou, Bečov s relikviářem sv.
Maura, zámek Kynžvart, který obdržel cenu UNESCO, zámek Mostov, kde si
slavkovská porcelánka udělala muzeum. Máme v kraji celou řadu
průkopníků, kteří se snaží o obnovu památek, jako je pan Lažanský na
zámku Chýše, pan Palacký na Horním Hradě, pan Los na hradě Hřebeny, pan
Pumr na hradě Vildštejn… Jsme krajem úžasných turistických atraktivit,
které se vzájemně doplňují. Pokud se k těmto skutečnostem připojí
i informace o pohostinných lidech, o skvělých službách a všech
možnostech turistického ruchu, které Karlovarský kraj může nabídnout, pak
o další rozvoj turismu a lázeňství v našem kraji nemám obavu.
Roman Vacho, prezident Národní federace hotelů a restaurací
České republiky a generální ředitel Grandhotelu Pupp
Je zřejmé, že Národní federace hotelů a restaurací České republiky
dokázala odhadnout to, čeho se nedostává v rámci oceňování na
celostátní úrovni. Cestovní ruch se ale neodehrává pouze v rámci Prahy,
ale celé České republiky. Proto i lidé, kteří pracují v regionech si
zaslouží, aby byli společensky doceňováni. Karlovarská sekce Národní
federace hotelů a restaurací České republiky se rozhodla pro dva takové
protipóly. Ocenit toho, kdo nám přiváží hosty a je nejproduktivnějším
touroperátorem pro Karlovarský kraj, a z nás hoteliérů toho, který za
uplynulý rok udělal největší kus práce a měl dobré ekonomické
výsledky. Proto jsme letos již podruhé vybrali nejproduktivnějšího
touroperátora a hoteliéra roku 2002 v Karlovarském kraji.
Sonija Chalili a Jana Dvořáková, spolumajitelky cestovní agentury
Jason Travel s.r.o.
Naše cestovní agentura (mimochodem její název, prozaicky složený
z počátečních slabik křestních jmen, vhodně asociuje z hlediska
turistiky známý antický příběh) byla po revoluci jednou z prvních
českých firem, která vsadila na ruskojazyčnou klientelu v době, kdy se
k tomuto trhu stavěla většina české podnikatelské sféry značně
skepticky. Cenu, která nás pochopitelně potěšila, bereme jako ocenění
dosažených výsledků, na nichž se významně podílí řada našich
partnerských karlovarských sanatorií a hotelů. Věříme, že atraktivity
Karlovarského kraje budou i nadále přitahovat klienty ku prospěchu celého
regionu. To samozřejmě není v silách jednotlivých cestovních kanceláří
či agentur. Jde o společný zájem, kdy by, zejména při propagaci na
zahraničních trzích, měly v daleko větší míře spojovat síly a
prostředky jednotlivé zainteresované subjekty, včetně státních a
samosprávních orgánů. My obě máme osobně Karlovarský kraj velmi rády.
Je unikátní ve střední Evropě. Je zde co ukazovat a co nabízet a my jsme
přesvědčeny, že Jason travel se bude na jeho dalším rozvoji i nadále
aktivně podílet.
Miroslav Navara, generální sekretář České asociace novinářů a
publicistů cestovního ruchu
Po šesti letech v Praze opět zasedal Řídící a Výkonný výbor FIJET.
Zasedání Výkonného a Řídícího výboru FIJET se konalo pod záštitou
České centrály cestovního ruchu. Akci podpořili: Národní federace hotelů
a restaurací České republiky a Městský úřad Starý Plzenec. Dopravci –
České aerolinie, Auto Bey. Pražské hotely – Marriott, Renaissance,
Inter.Continental, Bohemia, Holiday Inn Congress Centre, Diplomat a Andel's.
Karlovarské hotely – Grandhotel Pupp, St. Petersburg a Promenáda.
Restauranty – U Michala, U bílého lva, Starý Vrch, vyhlídková loď
Európé. Firmy Moser, Karlovarská Becherovka, Zámecké Lázně, Pilsner
Urquell a Stock.
Řídící a Výkonný výbor FIJET je svoláván, aby řešil interní věci
Mezinárodní federace novinářů píšících o cestovním ruchu,
připravoval koncepce a zaujímal stanoviska k tématům, která hýbou
světem. Pravda je, že je živá doba, protože jsou-li na spadnutí válečné
konflikty, bude mít cestovní ruch problémy. Hledali jsme, co účastníkům
zasedání kromě Prahy ukázat. Do Karlovarského a Plzeňského kraje se jich
s námi vydalo kolem třiceti. Jsou z různých zemí – od Mexika až po
Ukrajinu. Pro kraje Karlovarský a Plzeňský jsme se rozhodli proto, že
zahrnují mnoho z toho, čím bývají zahraniční hosté u nás okouzleni.
Kumulují řadu turistických atraktivit, a to nejen ve sféře lázeňství,
památek a přírody. Z cílů vyhledávaných českými i zahraničními
návštěvníky mám na mysli třeba i Karlovarský porcelán, Karlovarskou
Becherovku či Plzeňský Prazdroj.