Nejen pro firmy a nejen v kongresovém byznysu
06. 10. 2004
Organizace kongresů, konferencí a seminářů
plánování rozpočtů • vedení účtů • výběr místa a
termínu konání • harmonogram příprav a realizace •
korespondence s účastníky • registrace účastníků •
informační systém • zpracování a vedení kongresových databází
• mailing • návrh rozpočtu • kongresový audit
• hotelové ubytování všech kategorií • gastronomické
služby – recepce • bankety • pracovní obědy •
kongresová technika • tlumočení • kancelářské služby
• hostesky • turistické služby • doprovodné
programy kongresu • organizace doprovodných výstav • VIP
servis • publicita kongresu • organizace sponzoringu
• návrh a tisk kongresových a reklamních materiálů
Incentivní služby v Česku i zahraničí
zájmová a profesní turistika • motivační programy pro obchodní
partnery, klienty i zaměstnance • incentivní programy •
společenské programy
Kompletní služby pro firemní klientelu
tiskové konference • firemní prezentace • galavečeře a
společenské události • prezentace nových produktů •
putovní prezentace • firemní dny
Business travel
kompletní zajištění obchodních cest • hromadná návštěva
kongresů • přijetí obchodních partnerů • letenky a
dopravní služby • VIP servis • obchodní prezentace
v zahraničí • obchodní mise do zahraničí
Společnost GUARANT International spol. s r.o. patří mezi lídry
kongresových i konferenčních služeb a firemních akcí. Jejího
generálního ředitele Ing. Karla Procházky jsem se zeptal, jak a v čem se
změnila situace na českém kongresovém trhu oproti době před naším
vstupem do Evropské unie?
Především v tom, že Praha, jako hlavní česká kongresová destinace,
posílila svoje renomé ve světě. Nejenom povědomím o své kulturní a
historické dimenzi, ale především z hlediska prostředí, které je teď
pro zahraniční klienty v Česku mnohem čitelnější. Situace
v legislativě, ve finančním systému apod. je srovnatelná se současným
stavem v zakládajících zemích Evropské unie. Jako kongresový organizátor
se snažíme, aby se v České republice odehrávalo co nejvíce akcí
kongresového charakteru. To znamená, že se v daleko větší míře
zúčastňujeme mezinárodních tendrů, v nichž se rozhoduje, kde se daný
kongres bude realizovat. Výběrová řízení bývají velmi náročná nejenom
z hlediska zpracování nabídky, ale i lobbingové podpory. Naším cílem je
najít optimální cestu a představit Prahu takovým způsobem, aby měla
šanci v silné světové konkurenci. To se týká zejména velkých
kongresových akcí. Nicméně, pokud bych se měl zmínit o dimenzích
měřitelných délkou a počtem účastníků akce, organizujeme i střední a
malé akce, včetně kongresů národního charakteru, díky kterým pak velmi
často získáme možnost zabezpečit organizaci velkých akcí. Věnujeme se
také firemní klientele a oblasti incentivní turistiky. Ať už jde např.
o firemní setkání, galavečeře, recepce nebo prezentace. S řadou firem
spolupracujeme v oblasti sponzoringu, protože jej kompletně zabezpečujeme
pro řadu velkých kongresů. Firemní služby zajišťujeme i individuálně
na klíč. Za třináct let svého působení máme v tomto velké zkušenosti,
což můžeme doložit řadou referencí.
V červenci se GUARANT stal firmou mezinárodní …
Ano, v tomto směru jsme učinili další krok a na základě expanze do světa
jsme pozměnili i jméno firmy. K původnímu jménu „GUARANT“ jsme
připojili přídomek „International“ a tak vznikl nový název firmy
GUARANT International spol. s r.o. Vysoké požadavky na organizátory
kongresů jsou totiž kladeny i z hlediska teritoriální šíře působení.
Proto jsme v průběhu těchto prázdnin otevřeli pobočku v Bratislavě. Na
rozdíl od našich dalších zahraničních obchodních zastoupení, jež mají
za cíl především marketingovou podporu – být blíže klientům, ta
bratislavská rozvíjí komplexní činnost. Již během léta jsme na Slovensku
realizovali akci pro šest set padesát účastníků. V září letošního
roku jsme zahájili činnost zastoupení v Londýně a Curychu a do konce roku
2004 bychom chtěli otevřít reprezentace ještě v Bruselu a v Moskvě.
Tím budeme mít vytvořenu základní síť, která nám bude účinně
pomáhat při získávání akcí v rámci mezinárodních výběrových
řízení.
Mít trvale ve stavu zaměstnanců tým specialistů na zajištění
firemních a kongresových akcí je pro řadu firem ekonomicky nevýhodné.
Nejen pro firmy a nejen v oblasti kongresové turistiky. Portfolio svých
služeb jsme proto rozšířili i vůči asociacím, kterým nabízíme vedení
sekretariátů. V zahraničí se tato služba nazývá „association
management“. Jsme schopni převzít sekretariáty některých společností,
organizací, úřadů apod. s tím, že se staráme nejenom o chod
sekretariátu, ale naším cílem může být, v souladu s jejich zadáním,
i další rozvoj. Pokud má daná asociace např. zájem získat větší
počet členů, být viditelnější a silnější, připravujeme pro ni
marketingovou strategii, jak toho dosáhnout. Tento systém běžně funguje
u řady evropských a světových asociací, v USA se úspěšně aplikuje
i u organizátorů konferencí. Jeho podstatou je, že pokud asociace
organizuje konferenci, realizuje ji ve spolupráci se subjektem, který řídí
její sekretariát. Pro obě strany je to výhodné jak z finančního
hlediska, tak i z hlediska personálně organizačního, jelikož dané
asociace mají větší prostor věnovat se plnění poslání asociace a
administrativu přenechávají specializované firmě. Takže to je jedna
z mnoha služeb, kterou rovněž GUARANT International nabízí.