Nealkoholické pivo Fríí nabízí osvěžení nejen v teplých letních dnech
20. 06. 2011
Třeba právě v tomto okamžiku má leckdo z nás chuť naklonit
orosený půllitr a zhluboka se napít pěnivého moku s lahodnou pivní
chutí. Proč je to nyní snadné i v situacích, kdy jsme dříve běžné
pivo pít nemohli? Už od loňského roku nás při cestách, sportu,
volnočasových aktivitách i obědech provází značka nealkoholického piva
Fríí. A co je nejdůležitější – chutná všem. Spotřebitelům
i odborníkům. Značce Fríí se letos podařilo prosadit už dvakrát a
získat stříbrné medaile. Poprvé na Zlaté pivní pečeti v Táboře
začátkem února. Podruhé na prestižní soutěži Zlatý pohár Pivex –
Pivo 2011. A to nás řada degustačních soutěží letos teprve
čeká.
Co je příčinou toho, že se značce na trhu tak daří? Motoristé,
sportovci, mladé maminky, podnikatelé či manažeři při pracovních
obědech – ti všichni oceňují výbornou chuť a samozřejmě také fakt,
že nekonzumují alkohol. Fríí si pochvalují i zahraniční návštěvníci
naší země. Bývá pro ně milým překvapením, že si mohou objednat
nealkoholické točené pivo, což v zahraničí nebývá zvykem. O oblibě a
kvalitě svědčí nejen prodejní čísla, ale i řada úspěchů v již
zmíněných soutěžích. Fríí ostatně není třeba spojovat jen s horkými
letními dny – vhod přijde celoročně.
Je
pravda, že se Fríí jako moderní značka na trhu představila v pravý čas.
V posledních letech totiž spotřeba nealkoholických piv stoupá. „Stále
více lidí si dopřává nealkoholické pivo například při pracovních
obědech, oceňují jej řidiči, kteří si museli potěšení z piva
odříkat, nebo sportující lidé, kteří potřebují doplnit tekutiny. Jasná
mysl, pozornost a vitalita – to jsou hlavní devizy, které nealkoholické
pivo nabízí,“ konstatuje manažerka značky Daniela Klančíková.
Proč Fríí chutná?
Nealkoholické pivo Fríí je výrazně podobné klasickému pivu – barvou,
chutí i bohatou pěnou. Připravuje se klasickým dekokčním postupem
vaření. Jemné a vyvážené chuti je dosaženo klasickou metodou řízeného
hlavního kvašení a dokvašování, při kterém se používají kvasinky
běžně využívané pro výrobu klasických piv. Pro Fríí je
charakteristická vyšší plnost střední intenzity hořkosti bez výrazné
mladinové příchutě, která bývá typická pro standardně vyráběná
nealkoholická piva. Fríí ale nejen chutná – soudě podle ohlasů se všem
líbí i design etikety, kterou navrhla agentura WMC Grey. Na první pohled je
totiž patrné, že jde o produkt vyrobený tradičními metodami. „Kvalitu a
tradiční výrobu podtrhuje zobrazení pivních symbolů chmele a ječmene,“
říká Daniela Klančíková.
Podpora sportu? Profesionálové i amatéři
Nové značce se hned na začátku podařil husarský kousek, protože začala
úzce spolupracovat s brněnským Masarykovým okruhem. Fríí se tak na tři
roky stala partnerem MOTO GP a oficiálním dodavatelem piva pro seriál
mistrovství světa silničních motocyklů Cardion AB Grand Prix po celou dobu
konání závodů. Úspěšný motocyklový závodník Karel Abraham se stal
tváří kampaně. S automotodromem značka spolupracuje vlastně neustále.
Výsledkem byl třeba letošní tuningový den s auty pro celou rodinu. Vždyť
který kluk by nechtěl vidět závodní auta a odvážné muže, kteří je
řídí! Zájemci se dokonce mohli se závodníky svézt a jízdu na okruhu tak
vyzkoušet na vlastní kůži.
Fríí ale podporuje i vynikající sportovce-jednotlivce. I letos tak dále
pokračuje spolupráce s free ride stylovým jezdcem na kole Richardem
Gasperottim, který na různých akcích na speciálním kole předvádí své
neuvěřitelné kousky. Vloni se Fríí stalo i dodavatelem nealko piva na
prestižní Světový pohár v plážovém volejbale v Praze na Štvanici.
„Frííčko dále poskytujeme i sportovcům, jejichž výkony nejsou středem
zájmu většinové populace. Tak jsme podpořili například turnaj v šachu
nebo jezdecké závody v ústeckém regionu,“ uvedla Daniela
Klančíková.
Značka nezapomíná ani na automobilové závody, proto bude letos pokračovat
spolupráce se závodníky Petrem a nově i Pavlem Pelechovými. A ve výčtu
podporovaných akcí nesmí chybět populární Barum Rally, kde je po Fríí
pojmenovaná i jedna rychlostní zkouška. Navíc účast na loňském
ročníku odstartovala další aktivitu značky: zrodil se zde nápad vytvořit
řadu sportovního značkového oblečení, které tam nosily hostesky. Líbilo
se natolik, že ve spolupráci s výrobcem oblečení Salton vznikly sportovní
oděvy pro různé druhy sportu. Zájemci si je mohou objednat v e-shopu na
internetu.
Pijte s mírou
Poznatky, že řada řidičů stále podceňuje nebezpečí alkoholu za
volantem, přivedl značku Fríí k partnerství při unikátním projektu
Autoškola národa. Společnost Heineken Česká republika, do jejíhož
portfolia značka Fríí patří, totiž celosvětově upozorňuje na nutnost
zodpovědného chování při konzumaci alkoholu. Proto v minulosti spustila
v českém jazyce mezinárodní kampaň Rozpoznej příznaky. Spotřebitelům
na českém trhu je určena pokračující kampaň Pijte s Mírou (www.pijtesmirou.cz), zaměřená opět na
zodpovědnou konzumaci alkoholu. Kreslený hrdina Míra se na webových
stránkách v krátkých příbězích dělí o své zkušenosti s pitím
alkoholu. „Tím, že můžeme nabídnout samostatnou značku nealkoholického
piva Fríí, chceme dokázat, že i v této oblasti se my jako producenti
alkoholu můžeme chovat zodpovědně a eticky,“ podotýká Daniela
Klančíková.
Letošní novinky
Vedle sportu tudíž značka Fríí podporuje i takové akce, které se
s konzumací alkoholu rovněž neslučují. Na prvním místě je tak třeba
vzpomenout partnerství v letošním ročníku multižánrového festivalu
„Mezi ploty“, který se uskutečnil už podvacáté v řadě. O posledním
květnovém víkendu se otevřely brány psychiatrických léčeben
v Praze-Bohnicích, Brně-Černovicích a Dobřanech, aby pořadatelé pozvali
své hosty na největší kulturní přehlídku s humanitárním posláním.
Jako obvykle na všechny čekala skvělá muzika, divadla a skvělá atmosféra
festivalového mumraje, který neváhá šířit myšlenky empatie a pomoci.
U příležitosti dvacátých narozenin si mohli účastníci přiťuknout
právě Fríčkem. Značka Fríí na festivalu měla výhradní zastoupení.
Rovněž poprvé jako v případě festivalu Mezi ploty se Fríí představilo
na populárním pochodu Praha-Prčice. Účastníci totiž dostávali dárek
v podobě Maxilahve Fríí. „Rozdali jsme 9 000 Maxilahví. Ve spolupráci
budeme pokračovat i příští rok, už teď jednáme o smlouvě,“
konstatovala Daniela Klančíková. Značka Fríí se na pochodu předvedla
opravdu široké veřejnosti, protože letošní účast byla vskutku rekordní:
populárního pochodu se zúčastnilo 19 571 lidí.
A premiéra do třetice. Tentokrát na akci EURO BIKE FEST, který v květnu
hostil všechny příznivce motocyklového sportu. A nejen je. Pořadatelé
akce se rozhodli uspořádat velký festival pro všechny ty, kteří propadli
fenoménu zvanému motocykl. Značka Fríí jako generální partner akce
uspořádala u příležitosti festivalu řadu aktivit, například
informační kampaň v regionálních rádiích, kdy mohli posluchači získat
volné vstupenky. Překvapení se konalo i na závěr festivalu. Motorkáři si
„měli nechat místo na mašinách, protože při výjezdu dostali dárek
v podobě nealkoholického piva Fríí 1,5 l“, psalo se na webových
stránkách festivalu.
V nejbližší době značku Fríí v roli generálního partnera čeká
populární Rakovnické cyklování. Je určeno všem těm, kdo mají rádi
cyklistiku v kterékoli verzi: rychlostní, terénní i rekreační.
Cyklování v Rakovníku se bude konat od 22. do 24. července.
Fríí pro volný čas
Fríí a sport k sobě neodmyslitelně patří. Ne každý z nás ale je
sportovec, prostě svůj volný čas tráví způsobem, který právě jemu
vyhovuje. Stačí se zamyslet: jet do přírody, na piknik, posedět
s kamarády? Nebo prožít letní odpoledne při práci na zahrádce nebo
prostě u vody? Značka Fríí je dokonalá také v tom, že svůj produkt
nabízí v pestré škále obalů. Někdo nedá dopustit na pivo ze skla,
jinému se hodí plechovky. Potřebujete větší, praktické balení? Ani tady
není problém. Už od letošního jara se nealko pivo Fríí plní do
populárních Maxilahví, obalů ze speciálního pivního plastu. Inovativní
obal, který je na českém maloobchodním trhu dva roky, vzali čeští pivaři
za svůj. Prodeje lámaly rekordy, úspěch překvapil odborníky i laiky. Tak
se k alkoholickým pivům přidalo i Fríí. „Naše značka Fríí je mezi
nealkoholickými pivy jediná, která se v plastových lahvích prodává.
Spotřebitel oceňuje praktičnost balení i další přednosti. Může si
najednou koupit multipack s praktickým uchem a naprosto pohodlně si
z obchodu odnést šest Maxilahví o obsahu 1,5 litrů, což přepočteno
znamená 18 nealkoholických piv,“ konstatuje Daniela Klančíková. Kromě
toho je Fríí v maloobchodní síti k dostání v půllitrových a
třetinkových lahvích a půllitrových plechovkách. Do restaurací putuje
v třicetilitrových sudech.
Ať se značce Fríí daří i nadále. Ostatně o veškerých aktivitách
značky a novinkách se mohou informovat návštěvníci webu na stránkách www.frii.cz.