Mobilní aplikace pro hotely KLID
01. 03. 2020
Zhruba před rokem Všudybyl přinesl informace o softwaru KLID,
který minimalizuje rizika při správě majetku, jako jsou řešení pokut
za propadlé revize, neproplacení pojistných událostí kvůli nedodržení
zákonných povinností, nečekané výdaje a chaos v dokumentaci.
Informační systém KLID vyvinula společnost EASY FM, která letos přichází
s dalším obdobně užitečným produktem – mobilní aplikací zaměřenou
na správu provozů a provozních procesů hotelových zařízení. S jejím
jednatelem Ing. Ondřejem Antošem jsem loňský rozhovor začal
konstatováním, že jejich software KLID výrazně přispívá k tomu, aby
hotely, výrobní podniky, úřady či jiné organizace měly správu svého
majetku, sešněrovávanou dalšími a dalšími normativy, plně pod kontrolou
a mohly se věnovat tomu, k čemu byly zřízeny. Ke stejnému účelu, co se
týče hotelových prostor, mobiliáře a procesů sledování jejich údržby
a oprav, přispívá i jejich nová mobilní aplikace KLID. Tedy aby hotel
měl co největší prostor věnovat se poskytování služeb hostům a tvořit
zisk a nezahlcovat se některými provozními věcmi.
Pane inženýre, co vás vedlo k vytvoření mobilní aplikace
KLID?
Popudem byl vstup společnosti EASY FM do světa provozování velkých
hotelů. Pilotní projekt je částí aplikace zaměřené na hlášení poruch
a stavu jejich opravy. Mobilní aplikaci jsme vyvinuli společně s jedním
velkým hotelem. Problémy, které řešíme softwarem KLID, o kterém jsme
loni psali, souvisejí s hlídáním termínů dodržování legislativních
povinností, revizí a údržeb. Jenomže praxe v mnoha velkých hotelech
ukazuje, že další tamní kostrbatě řešenou záležitostí je, vyskytne-li
se na hotelovém pokoji nebo jinde v objektu závada, nebo dokonce havárie,
jak co nejrychleji zařídit, aby byla odstraněna. Jak to okamžitě oznámit,
zajistit opravu a případně připravit náhradní řešení. Předávání
těchto informací se děje různými způsoby. Telefonicky, prostřednictvím
vysílaček, písemnými papírovými vzkazy, vše obvykle přes hotelovou
recepci, což je poměrně komplikované řešení, a přitom se nezřídka
pořádně neví, jestli se to opravdu opravilo a zda je například pokoj
přichystán k nastěhování. Hlášení se často dublují. Zejména když se
střídají směny pokojských. Ta, která nastoupí další směnu, závadu
obvykle hlásí znovu.
Jak aplikace funguje?
Mobilní aplikace KLID vyžaduje chytrý telefon. Telefonem najedete na QR kód
dané místnosti. Uvidíte třeba, že tam nesvítí lampa. Nakliknete si lampu
a už máte k výběru definované závady. Takže odkliknete danou závadu
a v ten moment zpráva odejde na údržbu. Ještě předtím vidíte, zdali
už závadu někdo nahlásil. Pokud ne, během deseti sekund jste schopen
přímo na údržbu do jejich telefonu dostat zprávu, že na tom a tom
pokoji je ta a ta závada. Údržba zase může velmi rychle zaevidovat, jestli
už ji někdo odstranil.
Aplikace minimalizuje chyby v přenosu informací. Hlášení jsou doručována
přímo osobám odpovědným za danou fázi procesu. Klíčové úspory tak
mobilní aplikace KLID přináší v efektivitě a úspoře času.
Monitorovali jsme si zájem našich stávajících klientů z oblasti
hotelnictví a oni říkali: „My to děláme tak, že závadu nahlásíme
na recepci.“ Avšak recepce se má především věnovat odbavování hostů,
a ne řešit, jestli údržba dostala pokyn odstranit závadu, v jaké fázi
oprava je a jak dlouho ještě bude trvat. Při velkém množství pokojů je
totiž tenhle způsob řešení nahlašování a odstraňování závad schopen
recepci zahltit.
Náš způsob nahlašování a řešení závad ušetří provozovateli hotelu
čas a peníze a přinese KLID.