Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava
25. 02. 2011
Vít Neiser
Mamaison Business & Conference Hotel Imperial Ostrava je vyhledávaným kongresovým a business hotelem. Nacházíme se v srdci Ostravy, v blízkosti ostravského výstaviště, hlavních pamětihodností, administrativních, obchodních a zábavních center. Naše interiéry nabízejí energií nabité, a přitom klidné místo pro pobyt hostů. Mimo jiné venkovní a podzemní parking, vysokorychlostní internet, satelitní TV, bezplatný vstup do Relax centra s bazénem se slanou vodou a saunou, hostům je k dispozici masážní, kosmetický a kadeřnický salon. Disponujeme 151 pokojem a 11 apartmá a variabilním konferenčním zázemím – 7 sály (25 až 238m2) s celkovou kapacitou až 480 hostů. Náš gurmánský restaurant Legend a příjemná kavárna La Brasserie jsou oblíbeným útočištěm milovníků dobrého jídla. Zajišťujeme catering pro všechny typy akcí, přičemž klademe důraz na špičkové ingredience.
S generálním ředitelem Mamaison Business & Conference
Hotelu Imperial Ostrava Vítem Neiserem se potkáváme 26. ledna
2011.
Pane řediteli, váš řetězcový kolega Jiří Gajdošík koncem
loňského roku konstatoval zlepšování situace na trhu hotelových služeb
(viz www.e-vsudybyl.cz, článek
„Pražské hotely Mamaison Hotels and Residences “). Zaznamenáváte tyto
signály i u vás?
Situace v Ostravě je stabilizovaná. Největší konkurent našeho hotelu je
otevřen již od roku 2008 a Mamaison Business & Conference Hotelu Imperial
se stále daří být v Ostravě číslem jedna. Jak do počtu ubytovaných
hostů, tak co do výše dosahovaných cen. Mnohá konkurence ve snaze získat
klienty šla s cenami dolů, což je špatně, protože ceny se jen těžko
budou vracet do předchozích relací, které daleko víc odpovídaly významu
moravskoslezské metropole. Začátkem roku 2010 jsme proto i my museli
nepatrně snížit ceny, avšak od května 2010, v porovnání s rokem 2009,
už byly vyšší. Zatímní průběh roku 2011 je záhadou. Leden je stejný,
jako přes kopírák. V březnu tohoto roku se však v Ostravě otvírá
další velký hotel, a tak jakékoliv předpovědi by byly věštěním,
protože nevíme, co to s poptávkou a ostravským trhem hotelových
služeb udělá.
V minulém vydání Všudybylu předseda představenstva akciové
společnosti VÍTKOVICE, a.s. Ing. Jan Světlík říká: „Když jsme
v rámci kandidatury na titul Evropské hlavní město kultury
2015 prezentovali projekt „Ostrava 2015“, jehož mottem bylo: „Místo pro
šťastný život“, hlavní výtka byla, že je na Ostravu příliš
ambiciózní.“ (viz www.e-vsudybyl.cz,
článek: „Tam, kde bychom měli být rychlejší a dravější, jsme
pomalejší a hloupější“). Jak se chcete vyrovnat s tím, že i díky
takovémuto upozaďování hrozí v Ostravě přebytek hotelových
kapacit?
Plán máme, ale ten zatím nebudu prozrazovat. Není to obranný plán, ale
útočný. Chceme ukázat, že náš hotel je v Ostravě jedničkou už od roku
1904, a jsme přesvědčeni, že jí i nadále budeme, protože vždy můžeme
nabídnout víc než ostatní hotely v našem regionu.