Malý rodinný Olympus hrdinou Invexu
01. 02. 2002
Naším zájmem je přicházet s inovací stávající techniky,
vytvářet nové standardy a technologie,
aby byl život našich zákazníků jednodušší.
S marketingovým ředitelem OLYMPUS C & S spol. s r.o.
Ondřejem Typoltem jsme se potkali v Brně na Invexu a dlužno podotknout, že
tento veletrh byl pro Olympus velmi úspěšný.
Ano. Získali jsme zde čtyři oficiální ocenění. Dvě z nich jsme mohli
rámcově ovlivnit tím, že jsme do soutěže vyhlašované Veletrhy Brno
přihlásili dva exponáty. Dvě žhavé novinky, které byly deset dnů před
Invexem v celosvětové premiéře představeny na veletrhu Photokina
v Kolíně nad Rýnem. Rodinný digitální fotoaparát s rozlišením
5 milionů obrazových bodů Camedia C-50ZOOM a systém paměťových karet
„xD-PictureCard“ ve spojení s poloprofesionálním digitálním
fotoaparátem Camedia C-5050ZOOM. Akademie informačních technologií oba
exponáty ocenila Křišťálovým diskem. Za dvanáctiletou historii
udělování Křišťálových disků to bylo podruhé (poprvé se to povedlo
Microsoftu), kdy někdo dostal v rámci jednoho ročníku dva Křišťálové
disky. Třetí ocenění se nazývá The Best of Invex 2002. Uděluje ho
skupina odborných novinářů. Ti si rovněž vybrali Camedia C-50ZOOM. Náš
malý foťáček se tak stal největším hrdinou Invexu, protože si odnesl
dvě prestižní ceny.
Čtvrtá cena nám dělá největší radost. 1. místo v elektronické
čtenářské anketě Volba 2002 pořádané časopisy Chip, Level a Počítač
pro každého v kategorii nejoblíbenějších produktů z oblasti
informačních a telekomunikačních technologií. Získal ji náš digitální
fotoaparát Camedia C-2100 UZ.
Jaké jsou vaše pocity z veletržního Brna?
Atmosféra je tam vždycky pěkná. V době kolem Invexu trávím v Brně
devět dnů. Jedu tam o dva dny dříve a snažím se, aby byl náš stánek
pro návštěvníky co nejpřitažlivější. Letos jsem měl pocit, že daleko
větší roli začaly sehrávat softwary pro domácnost nad technologickou
částí. Invex, možná stejně jako každý jiný veletrh (u něj je to
naprosto zřejmé), je příležitostí pro to, aby se v jednu chvíli na
jednom místě potkali všichni, kteří jsou z dané branže. Zahajovací
večer, na němž jsme se v hotelu International potkali, je krásná chvíle a
příležitost vidět se v klidu a ne ve stresu na stáncích při itinerářem
limitovaných schůzkách.
Sebedokonalejší technologie či početnost realizačního týmu
nedokáží zastřít povrchnost, pokud to, co je produkováno, je pouze jako, a
ne doopravdy. V tom je obrovská přednost řady projektů a pravděpodobně
i Všudybylu. V nevypočitatelném lidském faktoru. Čím prostší
technické prostředky, tím větší prostor, ba dokonce nezbytí prokázat, co
v kom je. Tím větší šance dát dílu lidskou dimenzi… Nejen brněnský
Invex a dvojnásobný úspěch malého fotoaparátu pro volný čas a rodinu
Camedia C-50ZOOM ale ohlašuje soumrak „obyčejných“ fotoaparátů.
Jsem přesvědčen, že obavy z digitálních fotoaparátů už nejsou
namístě. Mezi digitálními fotoaparáty najdete všechno to, co nacházíte
u fotoaparátů na kinofilm. Můžete si vybrat jak mezi plnoautomatickým
fotoaparátem, kde za vás všechno udělá elektronika, až po fotoaparáty,
kde veškeré parametry můžete nastavovat sám. Jde jen o to najít správnou
míru či kombinaci vašich potřeb a schopností fotoaparátu. Již zmiňovaný
digitální foťáček Camedia C-50ZOOM může pracovat jako plně automatický.
Vyndáte jej s kapsy, zapnete, vyfotíte, vypnete, strčíte do kapsy, Stejně
tak může fungovat jako plně manuální fotoaparát. Můžete nastavovat
jednotlivé režimy snímání, čas, clonu…
Lobovat za obor a podmínky podnikání v rámci vlastních řad,
přesvědčovat poučené, je nošením dříví do lesa. Proto projekt
Všudybyl dbá na to, aby fungoval mezi lidmi s vysokými rozhodovacími
pravomocemi i mimo rámec cestovního ruchu. Všichni tito dohromady jsou
potenciálními uživateli vašich přístrojů. Tím teď ale rozhodně nemám
na mysli pouze produkty Olympus pro zdravotní diagnostiku a je v roli
pacientů. Spíše cosi, co se snad dá shrnout pod pojem kancelářská
technika.
Víte, není to úplně to, co si lidé okamžitě představí pod pojmem
kancelářská technika. Pod tím si představí faxy, kopírky, tiskárny.
Tohle my neděláme. Děláme věci, které pomáhají lidem, kteří si
potřebují zaznamenat buď určité myšlenky nebo situace. Máme digitální a
analogové fotoaparáty. Analogové a digitální záznamníky zvuku všeobecně
nazývané diktafony. Vezmu-li si kombinaci záznamníku zvuku a obrazu,
dokáži si představit modelovou situaci, při níž jsem schopen si s nimi
plně vystačit. Digitálním fotoaparátem si nafotím poznámky
přednášejícího z obvykle používaného posteru či tabule a až se
vrátím domů, přenesu si je do počítače.
A záznam zvuku? Ve vedlejších prostorách právě probíhá jednání
zástupců pětadvaceti partnerů, kteří se podílejí na výstavbě našeho
nového sídla. Koordinují jednotlivé činnosti od výstavby až po
zasíťování, vybavení interiérů apod. Těch pětadvacet lidí se musí
nějak domluvit. Musí si stanovit koordinovaný harmonogram dílčích kroků.
Ne všichni si ale jsou schopni zapamatovat šestihodinové jednání do všech
detailů. Tak jsem kolegům půjčil diktafon, který má dobu záznamu od
jedenácti do dvaadvaceti hodin. Každý z účastníků, než začne hovořit,
řekne své jméno, a takhle to půjde zhruba těch šest hodin. Potom kartičku
se zvukovým záznamem dáme do počítače a pro každého uděláme kopii.
Když se bavíme o tom, co dělá společnost Olympus, pak bych si to dovolil
charakterizovat, že naším zájmem je přicházet s inovací stávající
techniky, vytvářet nové standardy a technologie, aby byl život našich
zákazníků jednodušší.