Logo pestrobarevné nabídky Třeboně
26. 02. 2012
Ing. Jiří Houdek
Lázeňský komplex Aurora se nachází na západním okraji jihočeského města Třeboně v klidném prostředí rozsáhlého parku na břehu rybníka Svět. Specializuje se na léčení poruch pohybového aparátu, revmatických chorob, poúrazových a pooperačních stavů a celkovou rekondici těla i mysli. Hlavní léčebnou metodou jsou slatinné koupele a zábaly a dále pak bylinné, uhličité či perličkové koupele, vířivé lázně horních a dolních končetin, skotské střiky, elektroléčebné a světloléčebné procedury, pohybové terapie, masáže, parafínové zábaly, kryoterapie, akupunktura, inhalace, oxygenoterapie, plynové injekce, floating. Pro maximální účinek léčby se doporučují klasické léčebné pobyty v délce tří až čtyř týdnů. V nabídce jsou ale i krátkodobé relaxační programy (víkendové nebo týdenní) a jednotlivé volně prodejné procedury. Ubytovací kapacita v jednolůžkových a dvoulůžkových pokojích nebo apartmánech je 450 lůžek ve 287 pokojích. Dalších 250 lůžek je k dispozici v depandancích v docházkové vzdálenosti. Součástí lázeňského komplexu jsou i kongresové prostory, restaurace, bary, obchody, plavecký bazén se slanou vodou, aqua centrum s vodními atrakcemi, fitness, tělocvična, sauna, solárium, squash, bowling, kadeřnictví, kosmetika, manikúra, pedikúra a internetová místnost.
Se starostou Třeboně Ing. Jiřím Houdkem se potkáváme
9. února 2012 na Holiday World v Praze u stánku jeho města, jemuž
dominuje zbrusu nové logo.
Pane starosto, proč vůbec logo?
Třeboň vždycky měla svůj historický znak. My jsme se ale rozhodli, že
jako moderní město, které staví na cestovním ruchu – turistice a
lázeňství, bychom měli mít i marketingovou značku. Vydali jsme se cestou,
kterou jde celá řada dalších měst. Vytvořit logo není jednoduchá
záležitost. Často se stává určitým politikem, tématem diskuzí ve
veřejnosti. Logo města je natolik stěžejní nástroj pro profilaci sídla,
že jeho koncipování by mělo být věcí spíš odborníků, než jen laiků
či politiků. Výběru loga se zhostili profesionální hodnotitelé. Do
soutěže, kterou jsme vyhlásili, se přihlásily tři návrhy. Logo, které
zvítězilo, připomíná kamennou rožmberskou růži, historické centrum
města, a také barevností vyjadřuje charakteristiku Třeboně, o které se
říká, že je městem pestrobarevné nabídky. Ať už je to lázeňství,
vodní plochy a krásná příroda, cykloturistika, rybolov, ale i záležitost
čistého a bezpečného města. Logo není barevné pouze ve výrazu pestrosti
pro návštěvníky. Každou tu barvu získaly i jednotlivé společnosti
města. Modrou a modrou stylizovanou růži mají lázně. Městské kulturní
středisko má oranžovou. Naše vodohospodářská společnost světle modrou
barvu. Lesy a rybníky zelenou. Městský úřad má cihlově červenou barvu.
Ale ne proto, že bychom se tím vraceli k nějakým dobám dávno minulým,
ale proto, že je to moderní barva. Neznamená, že úředníci města musí
pracovat až na krev, ale je barvou energie, která by z našeho úřadu měla
vyzařovat. Technické služby budou mít fialovou barvu, která v ústředním
logu není, ale složíte-li barvy městského loga Třeboně, tak dostanete
i fialovou, stejně jako černou, kterou má naše městská policie.
Městské slatinné lázně a zejména Lázně Aurora právě
procházejí velkorysou rekonstrukcí.
Zejména Lázně Aurora, které 1. dubna představí novou ubytovací kapacitu.
Rekonstrukce je financovaná z rozpočtu města, jež si na to vzalo
devadesátimilionový úvěr. Do kompletní rekonstrukce pavilonu „A“ a
pavilonu „B“, s kapacitou čtyři sta dvaceti lůžek, Městský úřad
Třeboň dává kolem sto třiceti milionů korun. Dalších třicet milionů
dávají lázně na kompletní vybavení pavilonu „A“ novým nábytkem a na
další investice. 1. dubna 2012 tak v Třeboni otevřeme velmi atraktivní
ubytovací pavilon na úrovni čtyřhvězdičkového hotelu superior. Pavilon
„B“ bude o hvězdičku nižší kategorie. Třeboň se tak konečně
dočká kvalitního ubytování v samotném areálu lázní, což nám umožní
získat řadu dalších samopláteckých klientů.