LE Hotels Group má na území Prahy 1 v nejatraktivnější části
hlavního města tři obchodní, rekreační a konferenční hotely ve čtyř- a
pětihvězdičkovém segmentu a Kongresové centrum U Hájků.
Designhotel Elephant pod barokní fasádou nabízí vysokou kvalitu a
moderní vybavení pro pohodlný pobyt. 178 pokojů ve třech kategoriích
zdobí elegantně propojené kontrastní detaily. V každém je zřejmý důraz
na individualitu a vytváření prostoru užít si neokoukaný design. Od
opulentního stylu Asie, přes minimalistický evropský až po jedinečnou
formální modernu. Integrálně je s hotelem spojeno Bistro U Hájků
s českou a mezinárodní kuchyní a Kongresové centrum U Hájků –
komplex pasáže a variabilních konferenčních sálů až pro pět set osob a
parking v podzemních garážích.
Hotel Grand Majestic Plaza je rovněž situován v jedné
z nejatraktivnějších pražských lokalit Prhy. Disponuje 196 prostornými
designovými pokoji včetně 6 luxusních apartmá; Atrium restaurantem se
zahradní terasou s mezinárodní kuchyní i výběrem českých specialit;
variabilní konferenční místností s high–tech vybavením až pro
260 osob a hotelovou garáží.
Pětihvězdičkový Grandior Hotel Prague byl v centru Prahy otevřen
v březnu 2014 a je vlajkovou lodí společnosti Le-Investment. Má
214 prostorných designových pokojů včetně luxusních apartmánů, fitness
centra s pivními lázněmi a lokaci v ulici Na Poříčí. Restaurace
nabízí speciality české a mezinárodní kuchyně; variabilní konferenční
sály s high-tech vybavením a kapacitou až tisíc osob a
hotelovou garáž.
LE Hotels Group
27. 10. 2014
S Cluster General Managerem LE Hotels Group Ing. Petrem
Lžičařem se potkáváme 23. září v Praze v Kongresovém centru
U Hájků, na místě, kde jsem v listopadu 2009 pod záštitou Finančního
arbitra České republiky za jeho účasti a přítomnosti jeho hostů ze světa
financí pořádal Koktejl party Ligy pro cestovní ruch. Ostatně, i dnes je
Kongresové centrum U Hájků obsazeno účastníky MICE akce.
Pane inženýre, pod společnost LE Investment patří veškeré hotely
inženýra Xuana Long Le.
Nicméně po koupi a dobudování tohoto ještě nedokončeného projektu
v objektu U Hájků jsme vytvořili novou hotelovou skupinu, novou značku LE
Hotels. Patří pod ni luxusní designové hotely Grand Majestic Plaza,
Designhotel Elephant a Grandior Hotel Prague včetně kongresového centra.
Jedním z důvodů, proč vám bylo svěřeno vedení těchto
podniků, je i skutečnost, že jste se osvědčil jako ředitel hotelu Grand
Majestic Plaza v Truhlářské ulici.
Ano. Na základě dlouhodobých a přesvědčivých výsledků se majitel
rozhodl změnit zaběhnutý model a svěřit nejdůležitější hotely
portfolia jednomu řediteli. Do té doby vždy preferoval konkurenční
prostředí i v rámci vlastní firmy. Teď, abychom byli obchodně
efektivnější a optimalizovali provozní náklady, jsem se po jmenování do
funkce rozhodl vytvořit hotelovou skupinu. Proto mám coby funkční postavení
na vizitce uvedeno Cluster General Manager a na starosti tři domy a obchodní a
marketingové oddělení. Sjednotili jsme i rezervační oddělení. Jsme
efektivnější, protože jsme synchronizovali obchodní strategie hotelů.
Všechny naše hotely disponují odborně zdatným personálem, díky jehož
příjemnému, pozornému a vysoce profesionálnímu vystupování, a
samozřejmě i jedinečnému geniu loci Prahy, se do našich hotelů hosté
rádi vracejí nebo je díky referencím vyhledávají.
Řadu let jste pracoval pro americkou hotelovou společnost
Marriott International. Ostatně byl jsem u toho, když pan Marriott přijel
otevřít první český hotel tohoto řetězce. V následujících letech se
mi pak podařilo udělat v něm interview s několika významnými byznysmeny
včetně předsedy představenstva kopřivnické Tatry nebo majitele Travelexu
Lloyda Dorfmana, jehož fotografie se poté ocitla na titulní straně
Všudybylu.
Ano, deset let jsem pracoval pro společnost Marriott International. Dalo mi to
cenné základy, abych měl šanci stát se erudovaným hotelovým top
manažerem. V době po sametové revoluci jsme totiž my, dnešní
čtyřicátníci, byli příliš mladí na to, abychom měli šanci si nějaké
hotely zprivatizovat nebo investovat do jejich nákupu. My šťastnější jsme
pracovali v Hiltonu, Marriottu či InterContinentalu, což byla taková česká
líheň budoucích profesionálů, kteří se vyprofilovali na generální
ředitele renomovaných hotelů. Problém nastal ve chvíli, kdy hotelový
průmysl v Praze začal mít stále více hotelů a lidé s naší průpravou
už byli rozebráni. Investoři tak sahali po různých alternativách, a
nastávaly tak situace, jako když osmnáctiletému klukovi dáte tělo
třicátníka nebo když svátečního řidiče posadíte do Ferrari. Prostě
nabourají. Vyústěním byl dumping. Nikdo nepřemýšlel o diverzifikací
rizik a ubytovací kapacita Prahy dál stoupala. Dnes je větší, než má
celá Vídeň. Což je další problém, i když ne pro Prahu 1. Lokace
hotelů LE Investment právě zde je totiž jedním z evidentně základních
klíčů našeho úspěchu. Hospodářská soutěž, respektive konkurenční
boj se nejvíc projevují v nízké sezoně, kdy hotely, které jsou v té
vysoké relativně v pořádku, strádají. Hosté raději navštěvují
konkurenční destinace, jako je Barcelona či Istanbul, kde není tak chladno a
sychravo jako v Praze. V mimosezoně organizátoři kongresů (PCO) proto
preferují jižněji položená města. A to pamatuji, že před deseti
patnácti lety po nich coby kongresových destinacích téměř nikdo nevzdechl.
Dnes Praze hodně „zatápějí“. Rovněž tak Berlín. Prosadit jej jako
kongresovou a incentivní destinaci a multikulturní evropskou metropoli se
podařilo teprve nedávno díky úsilí celého Německa. Dnes bere Praze
byznys, protože disponuje perfektní infrastrukturou, kvalitními službami,
dobrou dopravní dostupností a účinným PR. Všechno německy perfektní.
Vše tam funguje.
Nedomnívám se, že by úroveň zdejších hotelů byla nižší
než hotelů v jiných Česku konkurujících zemích. Samozřejmě záleží,
jak který podnik, ale celková úroveň je srovnatelná. To, co brzdí vyšší
vytíženost hotelů, je málo témat, proč v mimosezoně navštěvovat
Česko. Jste členem představenstva Prague Convention Bureau. Cílem
takovýchto institucí je prosazovat svoji destinaci. V případě pražského
bureau Prahu a příliv MICE akcí do Prahy.
Souhlasím. Kvalita služeb, a nejen v Praze, se zvýšila. Leckde je na
skvělé úrovni. Co se týká dřív opomíjených metropolí naší země,
jako bývala třeba Plzeň, i tam už nadnárodní hotelové řetězce
zainvestovaly a jejich hotely prosperují. A co se týká důvodů, proč
jezdit do Prahy? Máme obrovské štěstí. Praha je nádherné město. Navíc
je tu řada subjektů, které k prosazování se Prahy coby kongresové,
incentivní a turistické destinace výrazně přispívají. Zejména pak
subjekty sdružené v Prague Convention Bureau, jehož posláním je držet
hlavní město ve sféře MICE co nejvíc konkurenceschopným. Přál bych si
proto, aby činnost Prague Convention Bureau byla podporována všemi subjekty
operujícími na tomto trhu, protože pokud Prahu prosazujeme jen jako leisure a
nikoliv i jako MICE destinaci, škodíme sami sobě. Každý, jehož aktivity
těží z proslulosti Prahy, by měl být členem pražského bureau. Její
věhlas je totiž to, co nás živí. Rozhodující je, jak nastavit členské
příspěvky. Od firmy s malým obratem je nesmysl chtít, aby platila stejně
jako velká společnost. Ostatně, pokud bude mít bureau hodně členů, nebude
nutné hradit vysoké členské příspěvky, a i menší firmy si tím pádem
budou moci členství v Prague Convention Bureau dovolit. Rozhodně by bylo
prospěšné, aby Prague Convention Bureau mělo co nejširší základnu a toho
z mého pohledu docílíme tím, že poplatky budou pro všechny hráče
cestovního ruchu povinné.