Lázeňská inspirace v lázeňských místech
12. 01. 2018
Velké Losiny 23. a 24. listopadu 20107 hostily jubilejní 20. konferenci
Sdružení lázeňských míst ČR pořádanou ve spolupráci s agenturou
CzechTourism, obcí Velké Losiny a Termálními lázněmi Velké Losiny. Jejím
letošním podtitulem bylo „Lázeňská inspirace v lázeňských
místech“. Osobností českého lázeňství 2017 předseda
Sdružení lázeňských míst ČR a primátor statutárního města Karlovy
Vary Ing. Petr Kulhánek spolu s tajemnicí Sdružení lázeňských míst ČR
Ing. Lucií Řehořovou slavnostně vyhlásili místopředsedu představenstva
Lázní Bělohrad, a. s., Ing. Radima Kalfuse za jeho obrovské
zásluhy o české léčebné lázeňství.
Předseda SLM ČR Petr Kulhánek na úvod řekl: „20. konference
Sdružení lázeňských míst ČR se koná v příznivé době. Nyní se
lázně mohou nadechnout a rozvíjet. O jejich služby roste zájem domácí
i zahraniční klientely. Téma konference klade hlavní důraz na spolupráci
mezi lázeňskými místy v rámci Evropy.“
Příklady zazněly v příspěvcích reprezentantů samospráv lázeňských
sídel. Dotýkaly se i využití léčivých zdrojů, léčebné rehabilitace
v rámci spolupráce nemocnic a lázní, výzkumu a inovací v českém
lázeňství. Součástí programu byly přednášky zahraničních
účastníků. V bloku určeném léčebným metodám, inovacím a postupům se
například prezentovaly Prírodné liečebné kúpele Smrdáky. V oblasti
turismu polská strana Euroregionu Těšínské Slezsko a generální tajemník
Grand Spas od Europe Paul Simons prezentovali benefity pro lázeňská místa
plynoucí ze zápisu na seznam UNESCO.
Silným trendem v hledáčku zahraničních turistů jsou podle produktového
manažera agentury CzechTourism Miroslava Klusáka regionální tradice. Mimo
jiné k tomu poznamenal: „V roce 2019 se chceme zaměřit na regiony.
Na to nejlepší, co v regionech funguje.“
S postupem nominace jedenácti evropských lázeňských míst včetně
západočeského lázeňského trojúhelníku a Luhačovic na zapsání na
seznam UNESCO seznámil účastníky konference předseda SLM ČR Petr
Kulhánek: „Jsme si jisti, že zápis se odrazí v renomé a popularitě
lázeňských míst. Klient vnímá UNESCO jako statut prémiové
destinace.“