Menu

Dynamická sféra business travel resp. corporate travel – zajišťování pracovních cest, kongresových, incentivních a dalších firemních akcí skýtá velmi široké spektrum možných variant. BCD Travel spojuje služby nejvyšší kvality s nejprogresiv­nějšími technologiemi, inteligentní analýzou dat a strategickými řešeními. Garantuje výhody řízení travel managementu pro všechny typy zákazníků na celém světě. Jeho integrovaná a globální technologická infrastruktura je vynikajícím nástrojem k čerpání informací pro operativní rozhodování. BCD Travel poskytuje zdroje umožňující klientským firmám v každém okamžiku přístup k aktuálním datům týkajícím se plnění jejich firemních cestovních programů. Komplexní služby BCD Travel a široké spektrum informací přispívají k vysoké spokojenosti zákazníků. Racionalizací firemní cestovní politiky, včetně optimalizace nákladů, firmám vytváří stěžejní předpoklady pro to, aby mohly všechny své síly kumulovat na dosahování svých prioritních, tj. pracovních podnikatelských cí­lů.

Laťka kterou jsme nastavili, je pro většinu konkurence příliš vysoká

24. 03. 2009

S panem Marko Vidicem jsme se potkali v rámci příprav společné korporátní akce BCD Travel a Exportního klubu Ligy pro cestovní ruch pro obchodní partnery 1. dubna 2009.
Pane řediteli, BCD Travel je na trhu od roku 2006.
Ano, ačkoliv jsme mladou značkou, nejsme corporate travel agenturou, která by měla historii starou pouhé tři roky. Subjekty, jejichž fúzí jsme vznikli, mají dlouhou tradici. Například zakladatel BCD Travel v České republice – Hapag-Lloyd Business Travel, otevřel první kancelář v Německu už v roce 1946. Současná éra BCD Travel byla odstartována transakcí dvou velmi silných partnerů – World Travel Partners, kteří byli do roku 2006 jedním z hlavních akcionářů Business Travel International a (TUI AG), mateřské společnosti TQ3 Travel Solutions Management Holding GmbH. Ani jedna ze jmenovaných firem nebyla spokojena se systémem fungování agentur, které je v daných zemích zastupovaly. A protože World Travel Partners byli silní hlavně v Severní a Jižní Americe a v Austrálii a TQ3 Travel Solutions v Evropě a Africe, vytvořili si vlastní distribuční síť. V České republice působíme od roku 1997, zprvu pod značkou Hapag-Lloyd. Od roku 1999 jsme do svého portfolia přibrali cestovní část společnosti Thomas Cook, kterou do té doby rovněž vlastnil TUI AG. Neustále se držíme v první trojici agentur světa, jež se zabývají zajišťováním služebních cest. Naší specializací není pouze prodej letenek, ale poskytování komplexních služeb business travel.

Před několika lety, kdy jsem se tématem letenkových agentur výrazněji zabýval, nastupovaly tendence leteckých společností zrušit prodejcům letenek jakékoliv agenturní provize. Takže, není to dnes už naruby? Nemusíte aerolinkám dávat provize, abyste vůbec směli prodávat jejich letenky?
Tak daleko to ještě nedošlo. Naopak. Naše obchodní vztahy jsou velmi korektní a oboustranně prospěšné. Celkový trend v oblasti business travel odpovídá světovému hospodářskému vývoji. Současná poptávka po letenkách je oproti předchozím letům diametrálně odlišná. České BSP (Billing Settlement Plan) od loňského listopadu poprvé od roku 1996 meziročně klesá. Paradoxně, oproti snižování obratu, neubývá cestujících. Naopak. BCD Travel prodává větší objemy letenek, avšak jejich průměrná cena je o cca 20 % nižší. Pokles cen je zřetelný i u konkurence a v ostatních zemích světa.

Cestovní ruch zdaleka není pouze o cestování – to je věcí dopravy. Podstatou cestovního ruchu je poskytování služeb. Takže, pane řediteli, co BCD Travel a firemní akce, golfové turnaje atd.?
Služby cestovního ruchu umíme veskrze komplexně. Včetně firemních golfových turnajů, teambuildingových programů, prezentací produktů, školení, zabezpečení valných hromad, výjezdních zasedání, zajištění vstupenek na sportovní a kulturní akce, rozmanitých programů atd. Žádný dílčí ani celkový požadavek klienta nevnímáme jako přehnaný. Vždy se jej snažíme splnit. A nejenže dotyčnou službu zajistíme, ale o své klienty pečujeme i v průběhu jejího čerpání. Naším směřováním je dosahovat co nejvyšší kvality služeb. To se odráží i v charakteru expanze BCD Travel na českém trhu. Není frontální, protože se nechceme snížit na úroveň agentur, které soupeří hlavně cenou. Soupeříme kvalitou. A kvalitu je třeba zaplatit. Máme zkušenost, že zákazníci, kteří našich služeb využívají, byť jim s námi skončily kontrakty a oni to zkusili jinde i u tzv. věhlasných agentur, se většinou do dvou tří měsíců vrátili k BCD Travel. Hlavně proto, že laťka kterou jsme nastavili, je pro většinu konkurence hodně vysoká a co se týče know-how, finančních a lidských zdrojů příliš náročná. Provozujeme technicky zřejmě nejlepší on-line systémy „B2B“ na nákup letenek, ubytování, pronájem automobilů, vlakových jízdenek v České republice. Distribuujeme dva systémy, které jsou do itineráře schopny agregovat více než dvě služby, neboť jsou technologicky daleko vyspělejší než většina konkurenčních systémů.

Pane řediteli, připravujeme korporátní akci pro zaměstnance svých partnerů. Co ale vaši lidé?
Sehraný tým, to je u podnikatelské činnosti, kterou provozujeme, to nejdůležitější. Kolektiv zaměstnanců BCD Travel je od roku 2001 stabilní. Fluktuaci máme pod 3 %, což je v tomto oboru výjimečně nízká hodnota. V našem byznysu, v corporate travel, je u lidí v provozu fluktuace i 15 až 20 %. Šikovní letenkáři se totiž všude na světě téměř vyvažují zlatem. Nám se ale teď např. vrátila zaměstnankyně, která odešla na mateřskou s prvním dítětem v roce 2000. Tedy měsíc před tím, než jsem sem (tehdy do Hapag-Lloydu k Ing. Jiřímu Krejčovi) nastoupil. Stabilní tým zaměstnanců je pro BCD Travel obrovskou konkurenční devizou, protože naši firmu velmi dobře znají, a nejen, že umí – jsou v tom kterém svém oboru vysoce specializovanými experty, ale mají i vnitřní potřebu v zájmu dosahování co největší spokojenosti klienta dělat vstřícné kroky navíc, což je pro poskytování vysoce kvalitních služeb business travel příznačné.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001