Dynamická sféra business travel resp. corporate travel – zajišťování pracovních cest, kongresových, incentivních a dalších firemních akcí skýtá velmi široké spektrum možných variant. BCD Travel spojuje služby nejvyšší kvality s nejprogresivnějšími technologiemi, inteligentní analýzou dat a strategickými řešeními. Garantuje výhody řízení travel managementu pro všechny typy zákazníků na celém světě. Jeho integrovaná a globální technologická infrastruktura je vynikajícím nástrojem k čerpání informací pro operativní rozhodování. BCD Travel poskytuje zdroje umožňující klientským firmám v každém okamžiku přístup k aktuálním datům týkajícím se plnění jejich firemních cestovních programů. Komplexní služby BCD Travel a široké spektrum informací přispívají k vysoké spokojenosti zákazníků. Racionalizací firemní cestovní politiky, včetně optimalizace nákladů, firmám vytváří stěžejní předpoklady pro to, aby mohly všechny své síly kumulovat na dosahování svých prioritních, tj. pracovních podnikatelských cílů.
Laťka kterou jsme nastavili, je pro většinu konkurence příliš vysoká
24. 03. 2009
S panem Marko Vidicem jsme se potkali v rámci příprav
společné korporátní akce BCD Travel a Exportního klubu Ligy pro cestovní
ruch pro obchodní partnery 1. dubna 2009.
Pane řediteli, BCD Travel je na trhu od roku 2006.
Ano, ačkoliv jsme mladou značkou, nejsme corporate travel agenturou, která by
měla historii starou pouhé tři roky. Subjekty, jejichž fúzí jsme vznikli,
mají dlouhou tradici. Například zakladatel BCD Travel v České
republice – Hapag-Lloyd Business Travel, otevřel první kancelář
v Německu už v roce 1946. Současná éra BCD Travel byla odstartována
transakcí dvou velmi silných partnerů – World Travel Partners, kteří
byli do roku 2006 jedním z hlavních akcionářů Business Travel
International a (TUI AG), mateřské společnosti TQ3 Travel Solutions
Management Holding GmbH. Ani jedna ze jmenovaných firem nebyla spokojena se
systémem fungování agentur, které je v daných zemích zastupovaly.
A protože World Travel Partners byli silní hlavně v Severní a Jižní
Americe a v Austrálii a TQ3 Travel Solutions v Evropě a Africe, vytvořili
si vlastní distribuční síť. V České republice působíme od roku 1997,
zprvu pod značkou Hapag-Lloyd. Od roku 1999 jsme do svého portfolia přibrali
cestovní část společnosti Thomas Cook, kterou do té doby rovněž vlastnil
TUI AG. Neustále se držíme v první trojici agentur světa, jež se
zabývají zajišťováním služebních cest. Naší specializací není pouze
prodej letenek, ale poskytování komplexních služeb business travel.
Před několika lety, kdy jsem se tématem letenkových agentur
výrazněji zabýval, nastupovaly tendence leteckých společností zrušit
prodejcům letenek jakékoliv agenturní provize. Takže, není to dnes už
naruby? Nemusíte aerolinkám dávat provize, abyste vůbec směli prodávat
jejich letenky?
Tak daleko to ještě nedošlo. Naopak. Naše obchodní vztahy jsou velmi
korektní a oboustranně prospěšné. Celkový trend v oblasti business travel
odpovídá světovému hospodářskému vývoji. Současná poptávka po
letenkách je oproti předchozím letům diametrálně odlišná. České BSP
(Billing Settlement Plan) od loňského listopadu poprvé od roku
1996 meziročně klesá. Paradoxně, oproti snižování obratu, neubývá
cestujících. Naopak. BCD Travel prodává větší objemy letenek, avšak
jejich průměrná cena je o cca 20 % nižší. Pokles cen je zřetelný
i u konkurence a v ostatních zemích světa.
Cestovní ruch zdaleka není pouze o cestování – to je
věcí dopravy. Podstatou cestovního ruchu je poskytování služeb. Takže,
pane řediteli, co BCD Travel a firemní akce, golfové turnaje
atd.?
Služby cestovního ruchu umíme veskrze komplexně. Včetně firemních
golfových turnajů, teambuildingových programů, prezentací produktů,
školení, zabezpečení valných hromad, výjezdních zasedání, zajištění
vstupenek na sportovní a kulturní akce, rozmanitých programů atd. Žádný
dílčí ani celkový požadavek klienta nevnímáme jako přehnaný. Vždy se
jej snažíme splnit. A nejenže dotyčnou službu zajistíme, ale o své
klienty pečujeme i v průběhu jejího čerpání. Naším směřováním je
dosahovat co nejvyšší kvality služeb. To se odráží i v charakteru
expanze BCD Travel na českém trhu. Není frontální, protože se nechceme
snížit na úroveň agentur, které soupeří hlavně cenou. Soupeříme
kvalitou. A kvalitu je třeba zaplatit. Máme zkušenost, že zákazníci,
kteří našich služeb využívají, byť jim s námi skončily kontrakty a
oni to zkusili jinde i u tzv. věhlasných agentur, se většinou do dvou
tří měsíců vrátili k BCD Travel. Hlavně proto, že laťka kterou jsme
nastavili, je pro většinu konkurence hodně vysoká a co se týče know-how,
finančních a lidských zdrojů příliš náročná. Provozujeme technicky
zřejmě nejlepší on-line systémy „B2B“ na nákup letenek, ubytování,
pronájem automobilů, vlakových jízdenek v České republice. Distribuujeme
dva systémy, které jsou do itineráře schopny agregovat více než dvě
služby, neboť jsou technologicky daleko vyspělejší než většina
konkurenčních systémů.
Pane řediteli, připravujeme korporátní akci pro zaměstnance
svých partnerů. Co ale vaši lidé?
Sehraný tým, to je u podnikatelské činnosti, kterou provozujeme, to
nejdůležitější. Kolektiv zaměstnanců BCD Travel je od roku
2001 stabilní. Fluktuaci máme pod 3 %, což je v tomto oboru výjimečně
nízká hodnota. V našem byznysu, v corporate travel, je u lidí v provozu
fluktuace i 15 až 20 %. Šikovní letenkáři se totiž všude na světě
téměř vyvažují zlatem. Nám se ale teď např. vrátila zaměstnankyně,
která odešla na mateřskou s prvním dítětem v roce 2000. Tedy měsíc
před tím, než jsem sem (tehdy do Hapag-Lloydu k Ing. Jiřímu Krejčovi)
nastoupil. Stabilní tým zaměstnanců je pro BCD Travel obrovskou
konkurenční devizou, protože naši firmu velmi dobře znají, a nejen, že
umí – jsou v tom kterém svém oboru vysoce specializovanými experty, ale
mají i vnitřní potřebu v zájmu dosahování co největší spokojenosti
klienta dělat vstřícné kroky navíc, což je pro poskytování vysoce
kvalitních služeb business travel příznačné.