Latinská Amerika – jeden z nejdůležitějších zdrojových trhů České republiky
23. 02. 2014
Latinská Amerika – dynamicky se rozvíjející trh s řadou obchodních příležitostí pro české firmy! V roce 2014 jim zahraniční zastoupení agentury CzechTourism nabízí řadu příležitostí na tento trh vstoupit nebo na něm upevnit své postavení.
Latinská Amerika
je trhem s více než půl miliardou obyvatel. V posledních letech patří
k hospodářsky nejrychleji se rozvíjejícím částem světa. V centru
pozornosti jsou především Brazílie a Mexiko. Ekonomický růst a politická
stabilita téměř všech latinskoamerických zemí se stále více promítá do
zvýšeného zájmu o cestování.
Od roku 2006,
kdy bylo otevřeno zastoupení agentury CzechTourism, do roku 2012 se počet
latinskoamerických turistů v České republice zvýšil o 124 %. V roce
2012 to bylo 144 930 lidí. Předběžné statistiky za rok 2013 naznačují
pokračování pozitivního růstu a rok 2014 je také očekáván se značným
optimismem.
Jedná se o poměrně homogenní trh,
a cestovní zvyklosti jeho obyvatel jsou si velmi podobné: vysoké výdaje
během pobytu, zájem o nákupy, gastronomii, památky a kulturu, preference
španělštiny a portugalštiny před angličtinou, ubytování v hotelech,
většinou kategorie 3–4 hvězdičky, ale existuje poměrně početná skupina
turistů, kteří vyžadují luxusní ubytování a individuální VIP
služby.
Mezi tradiční evropské destinace
patří Španělsko, Francie a Itálie, kam obvykle směřuje první cesta
turistů z jižní a střední Ameriky do Evropy. Při druhé návštěvě se
jejich zájem obrací i na střední Evropu, kde většinou kombinují několik
zemí. V případě České republiky je prvním cílem Praha se svým
v Latinské Americe proslulým Pražským jezulátkem. Kromě Prahy jsou dnes
v Latinské Americe známé především Karlovy Vary a Český Krumlov,
nejčastěji se však cesta sem spojuje s návštěvou okolních zemí.
Většina latinskoamerických turistů
rezervuje své zájezdy v cestovní kanceláři. Na síle stále víc nabývá
také internet. Klient se na webu informuje, méně již rezervuje a kupuje.
Sociální sítě jsou na vzestupu, jejich obliba roste. Jedná se především
o Facebook a Twitter.
Při jednání s partnery
v Latinské Americe platí dvě zásady: osobní kontakt a komunikace ve
španělštině. V Brazílii je to portugalština, poté španělština a
v krajním případě angličtina.
Českým subjektům doporučujeme,
vzhledem k poměrně vysoké konkurenci v segmentu evropských okruhů
s garantovanými odjezdy, zaměřit se na nabídku služeb pro individuální
klienty (včetně luxusní turistiky), skupiny a incentivní turistiku.
Přínosné je nabízet nejen Českou republiku, ale také okolní země,
případně země východní Evropy.
Zahraniční zastoupení CzechTourismu
v roce 2014 nabízí pro české subjekty následující příležitosti:
- prezentaci profilu společnosti a balíčků služeb na webové stránce www.CzechTourism.com, v sekci Trade, a publikování jejich nabídek v sociálních sítích;
- účast na stánku České republiky nebo prospektový servis na veletrzích: Vitrina Anato (26.–28. 2., Bogota), WTM Latinamerica (23.–25. 4., Sao Paulo), Travel Week (6.–9. 5., Sao Paulo), Euroal (5.–7. 6., Torremolinos), LGBT Business Expo (12.–14. 6., Puerto Vallarta), FIT (25.–28. 10., Buenos Aires).
Více informací:
Petr Lutter
Ředitel zahraničního zastoupení Latinská Amerika
tel.: +52.5545.8000
e-mail: lutter@czechtourism.com