Menu

Nejlepší reklama je
poskytovat lidem jako službu něco navíc.
L.H.

La Provence – něco navíc

22. 03. 2001

Restaurant La Provence se nachází nedaleko Staroměstského náměstí v centru staré Prahy. Nabízí provensálskou a tradiční francouzskou kuchyni i gastronomické speciality. Víno si zde můžete vybrat z bohatého vinného lístku, v němž jsou zastoupeny všechny významné vinařské oblastí. Vše, co zde najdete, okouzlí lehkostí, vůní a pohodlím a umožní vám přenést se do rázovité provensálské venkovské atmosféry. Na lavicích pestrobarevné nadýchané polštáře, ze stropu provazce česnekových palic. Obklopují vás věci, které by mohly vyprávět letité příběhy. Protipólem této poklidné atmosféry se ve večerních hodinách stává „Crazy bar“ – Banana café a Tapas bar, kde můžete vychutnat atmosféru nočního života a pestrost každodenních programů módních přehlídek, travesty show, tanečních vystoupení apod. La Provence není jen restaurací. Je místem setkávání pro každého, kdo nachází uspokojení v příjemném prostředí a atmosféře, o čemž vypovídá zelená kniha hostů, kteří přišli, zažili a řekli…

Pane Hedrichu, únorový klubový den ACK ČR se konal v příjemném prostředí vašeho restaurantu La Provence. Jeho scénář náležel k těm z nejzdařilejších. Ministerští úředníci i další řečníci hovořili stručně a k věci. K pohodovému průběhu přispěl nejen střízlivý program, ale i (díky decentně instalované fungující audiotechnice) dobrá slyšitelnost. Proč jste se rozhodli být hostiteli účastníků klubového dne Asociace českých cestovních kanceláří?
Abychom v předvečer oslav 6. výročí otevření restaurantu La Provence cestovním kancelářím prezentovali své možnosti. Po dobu téměř 6 let jsme zde totiž něco vytvářeli. Něco, co v začátcích nebylo dokonalé. Do současné doby jsme ale vypilovali i ty nejmenší detaily. Kterýkoliv gastronom vám potvrdí, že gastronomie se skládá z detailů. Pokud máte v pořádku základní věci a můžete se věnovat detailům, jste na dobré cestě stát se dobrou, populární, hosty vyhledávanou restaurací. Díky tomu se La Provence řadí k nejlepším restauracím současné Prahy.

Slavíte šesté výročí – šestiletou cestu. Jak jste v ní figuroval vy osobně?
Já? Od základu jsem si zde prošel prakticky všechno. Než jsem do La Provence nastoupil, pracoval jsme s lidmi, kteří tuto restauraci otvírali. Před tím jsem byl v restauraci Praha hotelu Hilton Prague. Chtěl jsem být tam, kde bych se mohl cele profesionálně realizovat. Do La Provence jsem nastoupil jako číšník a pak jsem pomáhal otevřít restauraci Bazaar Mediterranée v Nerudově ulici. Tam jsme za půltřetího roku zvedli chod restaurace, zahrady a celého objektu na vysokou úroveň, která tam panuje dosud. Když jsem v listopadu loňského roku přišel sem, dostal jsem nabídku, abych převzal vedení restaurace. La Provence byla a stále je to pro mne velikou výzvou i odměnou za mé dosavadní obětavé služby této společnosti.

Pane Hedrichu, za to se ale v životě obvykle tvrdě piká. Nicméně, přestanu nejapně filozofovat a raději zavedu hovor na to, co bylo nám, účastníkům klubového dne ACK ČR, servírováno: tygří krevety, ústřice, výborně ošetřené víno et cetera
To, co jste mohli dnes ochutnat, od tygřích krevet ve slanině, ústřic, tatarského bifteku, tataráku z lososa aj. (předvedli jsme jen malou část sortimentu), zde běžně máme v kterýkoliv den. Nabízíme to v nejlepších úpravách a (ač je chuť smysl vysoce individuální) té nejlepší chuti. La Provence má stálý jídelní lístek. Mimo to 2× v týdnu měníme denní nabídky, které se skládají ze tří jídel: předkrmu, dvou hlavních a dezertu – každé pondělí a čtvrtek v nové podobě. Na začátku zde působil francouzský šéfkuchař, od kterého se současný chef de chef pan Martin Klikar naučil spoustu věcí. Pokud člověk tuto práci dělá se zápalem a patří mezi vyvolené jako Martin, je to na kvalitě a následném zájmu hostů opravdu znát. Martin se od francouzského šéfkuchaře naučil vše, co se jen dalo. Dnes se v naší kuchyni čaruje ještě zdařileji, než tomu bylo před rokem za jeho vynikajícího předchůdce.

Vaše restaurace je prostorná, v pohodě se sem, kromě denní hostů, vejdou dva autobusy turistů. Vy jste ale rovněž naznačoval, že fungujete také jako místo, které navštíví mnoho lidí během obědů.
Co se týká obědů, zajišťujeme je pro zaměstnance firem, úřadů a bankovních domů z okolí. Hosté, kteří k nám pravidelně docházejí na oběd, jsou spokojení a jejich pozitivní reference k nám přivádějí další zákazníky. Kromě osobních doporučení, nás díky internetové prezentaci (www.laprovence.cz) či náhodně objevují individuální turisté. Měli jsme zde např. klienty z Dánska, kteří nám říkali, že restaurace La Provence je místem, po kterém lidé sami touží jej navštívit. Ať do Prahy cestují z Dánska, Švédska, Finska či dalších zemí. Reklama funguje i tímto způsobem. Nejlepší reklama je poskytovat lidem jako službu něco navíc.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001