Nejlepší reklama je
poskytovat lidem jako službu něco navíc.
L.H.
La Provence – něco navíc
22. 03. 2001
Restaurant La Provence se nachází nedaleko Staroměstského náměstí v centru staré Prahy. Nabízí provensálskou a tradiční francouzskou kuchyni i gastronomické speciality. Víno si zde můžete vybrat z bohatého vinného lístku, v němž jsou zastoupeny všechny významné vinařské oblastí. Vše, co zde najdete, okouzlí lehkostí, vůní a pohodlím a umožní vám přenést se do rázovité provensálské venkovské atmosféry. Na lavicích pestrobarevné nadýchané polštáře, ze stropu provazce česnekových palic. Obklopují vás věci, které by mohly vyprávět letité příběhy. Protipólem této poklidné atmosféry se ve večerních hodinách stává „Crazy bar“ – Banana café a Tapas bar, kde můžete vychutnat atmosféru nočního života a pestrost každodenních programů módních přehlídek, travesty show, tanečních vystoupení apod. La Provence není jen restaurací. Je místem setkávání pro každého, kdo nachází uspokojení v příjemném prostředí a atmosféře, o čemž vypovídá zelená kniha hostů, kteří přišli, zažili a řekli…
Pane Hedrichu, únorový klubový den ACK ČR se konal
v příjemném prostředí vašeho restaurantu La Provence. Jeho scénář
náležel k těm z nejzdařilejších. Ministerští úředníci i další
řečníci hovořili stručně a k věci. K pohodovému průběhu přispěl
nejen střízlivý program, ale i (díky decentně instalované fungující
audiotechnice) dobrá slyšitelnost. Proč jste se rozhodli být hostiteli
účastníků klubového dne Asociace českých cestovních
kanceláří?
Abychom v předvečer oslav 6. výročí otevření restaurantu La Provence
cestovním kancelářím prezentovali své možnosti. Po dobu téměř 6 let
jsme zde totiž něco vytvářeli. Něco, co v začátcích nebylo dokonalé.
Do současné doby jsme ale vypilovali i ty nejmenší detaily. Kterýkoliv
gastronom vám potvrdí, že gastronomie se skládá z detailů. Pokud máte
v pořádku základní věci a můžete se věnovat detailům, jste na dobré
cestě stát se dobrou, populární, hosty vyhledávanou restaurací. Díky tomu
se La Provence řadí k nejlepším restauracím současné Prahy.
Slavíte šesté výročí – šestiletou cestu. Jak jste v ní
figuroval vy osobně?
Já? Od základu jsem si zde prošel prakticky všechno. Než jsem do La
Provence nastoupil, pracoval jsme s lidmi, kteří tuto restauraci otvírali.
Před tím jsem byl v restauraci Praha hotelu Hilton Prague. Chtěl jsem být
tam, kde bych se mohl cele profesionálně realizovat. Do La Provence jsem
nastoupil jako číšník a pak jsem pomáhal otevřít restauraci Bazaar
Mediterranée v Nerudově ulici. Tam jsme za půltřetího roku zvedli chod
restaurace, zahrady a celého objektu na vysokou úroveň, která tam panuje
dosud. Když jsem v listopadu loňského roku přišel sem, dostal jsem
nabídku, abych převzal vedení restaurace. La Provence byla a stále je to pro
mne velikou výzvou i odměnou za mé dosavadní obětavé služby této
společnosti.
Pane Hedrichu, za to se ale v životě obvykle tvrdě piká.
Nicméně, přestanu nejapně filozofovat a raději zavedu hovor na to, co bylo
nám, účastníkům klubového dne ACK ČR, servírováno: tygří krevety,
ústřice, výborně ošetřené víno et cetera
To, co jste mohli dnes ochutnat, od tygřích krevet ve slanině, ústřic,
tatarského bifteku, tataráku z lososa aj. (předvedli jsme jen malou část
sortimentu), zde běžně máme v kterýkoliv den. Nabízíme to
v nejlepších úpravách a (ač je chuť smysl vysoce individuální) té
nejlepší chuti. La Provence má stálý jídelní lístek. Mimo to 2×
v týdnu měníme denní nabídky, které se skládají ze tří jídel:
předkrmu, dvou hlavních a dezertu – každé pondělí a čtvrtek v nové
podobě. Na začátku zde působil francouzský šéfkuchař, od kterého se
současný chef de chef pan Martin Klikar naučil spoustu věcí. Pokud člověk
tuto práci dělá se zápalem a patří mezi vyvolené jako Martin, je to na
kvalitě a následném zájmu hostů opravdu znát. Martin se od francouzského
šéfkuchaře naučil vše, co se jen dalo. Dnes se v naší kuchyni čaruje
ještě zdařileji, než tomu bylo před rokem za jeho vynikajícího
předchůdce.
Vaše restaurace je prostorná, v pohodě se sem, kromě denní
hostů, vejdou dva autobusy turistů. Vy jste ale rovněž naznačoval, že
fungujete také jako místo, které navštíví mnoho lidí během
obědů.
Co se týká obědů, zajišťujeme je pro zaměstnance firem, úřadů a
bankovních domů z okolí. Hosté, kteří k nám pravidelně docházejí na
oběd, jsou spokojení a jejich pozitivní reference k nám přivádějí
další zákazníky. Kromě osobních doporučení, nás díky internetové
prezentaci (www.laprovence.cz) či
náhodně objevují individuální turisté. Měli jsme zde např. klienty
z Dánska, kteří nám říkali, že restaurace La Provence je místem, po
kterém lidé sami touží jej navštívit. Ať do Prahy cestují z Dánska,
Švédska, Finska či dalších zemí. Reklama funguje i tímto způsobem.
Nejlepší reklama je poskytovat lidem jako službu něco navíc.