KZPS chce systémová opatření ve prospěch cestovního ruchu
01. 11. 2016
Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů České
republiky se zaměřuje na zpracovávání a prosazování hospodářské
strategie státu. Zastupuje přes dvaadvacet tisíc členských subjektů
s milionem tři sta tisíci zaměstnanci. Formuluje podnikatelské a
zaměstnavatelské zájmy svých členů, které prosazuje v součinnosti se
státními orgány a ostatními zaměstnavatelskými organizacemi a odbory. Je
jedním ze sociálních partnerů zastupujících podnikatele v Radě
hospodářské a sociální dohody – tripartitě. 19. září 2016 jsem
o krátké vyjádření požádal jejího prezidenta Jana Wiesnera.
Pane prezidente, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských
svazů České republiky je povinným připomínkovým místem v rámci
legislativního procesu. V souvislosti s chystanými legislativními úpravami
bych se vás rád zeptal, jaký postoj zaujímá konfederace k cestovnímu
ruchu.
Konfederace rozvoj cestovního ruch podporuje už proto, že cestovní ruch je
v rámci Evropské unie považován za největšího zaměstnavatele, neboť
poptávka a kupní síla příchozích spotřebitelů (výletníků, turistů,
obchodních cestujících, členů delegací apod.) zvětšuje trh. Rozšiřuje
odbytiště. Umožňuje tak výrobě, službám a s nimi spjatým obchodním
aktivitám zvyšovat výkonnost za hranice možností kupní síly stálých
obyvatel navštěvovaných zemí a regionů. Chceme proto, aby se v České
republice ve prospěch cestovního ruchu udělala řada systémových
opatření. Tedy zejména na podporu domácího cestovního ruchu a incomingu a
s mírou jejich úspěšnosti těsně spjatého budování dobrého jména
České republiky a našich regionů už proto, že si uvědomujeme, že boom ve
výrobě nebude trvat věčně. Nehledě na to, že díky technologickému
pokroku a zejména robotizaci bude výroba zaměstnávat méně lidí. Proto
s tím, jak bude pokračovat automatizace výrobních procesů, bude potřeba
vytvářet podmínky pro jiná pracovní uplatnění obyvatel Česka.
Předpokládáme, že nastupující generace je budou nacházet v oblasti
služeb. Jednak takových, které se uplatňují v každodenním životě
stálých obyvatel měst a obcí, jednak služeb pro příchozí spotřebitele,
tedy v rámci tržní platformy cestovního ruchu. Proto se Konfederace
zaměstnavatelských a podnikatelských svazů České republiky aktivně
zajímá, jaká legislativní opatření, aby tržní platforma cestovního
ruchu byla s to daleko víc přispívat k vytváření pracovních míst a ke
zvyšování výkonnosti českého hospodářství, dělá Ministerstvo pro
místní rozvoj ČR, do jehož kompetence cestovní ruch spadá. Jaké kroky
činí jím zřizovaná státní agentura na podporu cestovního ruchu
CzechTourism a další klíčové instituce.