Konkurenční prostředí přeje inovativním konceptům
31. 10. 2004
Generálního
ředitele Corinthia Panorama hotelu pana Kamila Madeje jsem zeptal, jak se pro
hotel Corinthia Panorama a pro český hotelový průmysl vyvíjí letošní
rok?
Z pohledu našeho hotelu nadmíru úspěšně, a to jak v porovnání s lety
minulými, kdy byl hotelový průmysl v České republice negativně ovlivněn
vnějšími faktory jako například nepříznivou mezinárodně politickou
situací a místními povodněmi, tak i v porovnání s našimi finančními
plány pro letošní rok. Jedním z důvodů, proč je situace příznivá, je
příliv dalších investic do České republiky a s tím spojený nárůst
business klientely, která sem pravidelně cestuje. Z toho profitujeme nejen
my – Corinthia Hotels International, ale samozřejmě také ostatní
hotelové společnosti a v neposlední řadě nepřímo i další
podnikatelské subjekty. Pevně věřím, že i v budoucnosti se tento trend
nadále udrží a že my, jako poskytovatelé hotelových a restauračních
služeb, i v souladu s tímto nárůstem udržíme tempo vylepšování
kvality a obměny našich služeb stále k lepšímu.
Ano, hotel Corinthia Panorama se dost výrazně orientuje na obchodní
klientelu. Jak této klientele vycházíte vstříc?
V lokalitě Praha – Pankrác se díky developmentu kancelářských prostor,
který zde probíhá, usadila řada velmi významných i menších firem
s vysokým potenciálem. My jsme se již v počátku výstavby těchto
kancelářských budov, jakými jsou například sousední Empiria či BB
Centrum, soustředili na oslovení nově příchozích společností
s nabídkou ubytovacích a stravovacích služeb, ale i s nabídkou pro
volný čas. Naším cílem je být těmto společnostem místem, kde budou
probíhat jejich byznys mítinky, tréninky, školení či místem pro dobrý
oběd a v neposlední řadě hotelem s kvalitní nabídkou ubytovacích
kapacit.
Podnikání je o lidech a osobnostech. Hotel Corinthia Panorama si
vede velmi dobře. Je tedy možné konstatovat, že si jeho akcionáři uměli
vybrat člověka, který dokázal vybrat a vychovat schopné lidi.
Vybrat schopné lidi je jedna stránka věci, druhá důležitější je
pozitivně je motivovat a vést k vytčenému cíli. O tomto cíli by měl
být každý člen týmu vnitřně přesvědčen a s ním ztotožněn. Co se
týče kritérií volby spolupracovníků – v první řadě je to
spolehlivost, preciznost a důslednost. Tyto tři základní vlastnosti jsou pro
mne předpokladem úspěšné spolupráce, a to jak interně v rámci firmy,
tak i ve vztahu k vnějším subjektům, jako jsou zákazníci a dodavatelské
firmy. Dalším velmi důležitým charakterovým prvkem na jakékoli pozici je
kreativita a schopnost přicházet s novými podněty a posléze je
implementovat. Toto je samozřejmě úzce spjato s neustálým procesem „být
in“, tedy neustále se informovat o nových trendech a vzdělávat v oboru.
Zvyšující se požadavky klientů a konkurenční prostředí přeje
inovativním konceptům, které se rychle přizpůsobí jejich potřebám. Proto
v hotelech Corinthia klademe velký důraz na vyhodnocení spokojenosti klienta
a kontrolu a kvalitu služeb.
Česko je součástí Evropské unie, obdobně jako naši nejbližší
sousedé Rakousko nebo Německo. Liší se od sebe nějak trendy např.
v českém a německém hotelnictví?
Ze svých vlastních zkušeností s pohostinstvím v Rakousku či Německu
můžu říci, že rozdíly jsou více než patrné. Německo s rozlohou cca.
360 000 km2 a větší vzdáleností dojezdu/dosahu má daleko více
rozvinuté regionální/místní pohostinství. Klientela v německých
hotelích je z velké části německá, a ta se rozděluje na tzv.
Geschäftsreisende a na klientelu turistickou, která více využívá hotely
mimo města. V těchto hotelích se klade důraz na rodinné tradice, na
krajovou kuchyni. Trendy se v poslední době ubírají směrem k
„wellness“ v menším hotelu rodinného typu. Obchodní klientela, která
se ubytovává v městských hotelích, vyhledává hotely cenově dostupné,
jednoduché, čisté a funkční. Myslím si, že přepych a nadbytečný luxus
není již na pořadu dne. Oproti tomu v České republice, resp. v Praze se
od našich čtyř či pětihvězdičkových hotelů očekává daleko větší
luxus za přijatelnou (levnou) cenu. Toto vše je zatím podle mne dáno jistou
psychologickou bariérou z let minulých, která ale ovšem pomalu mizí a
mění se. Věřím, že Praha, resp. celá Česká republika bude již během
několika příštích let vnímána jako standardní člen Evropské unie (ne
jako nováček), a myslím, že se náš hotelový průmysl bude vyvíjet jako
v ostatních zemích EU a bude stále konkurenceschopný.