Kongresové centrum U HÁJKŮ– Kongresy s tváří
11. 07. 2010
S paní Lenkou Voplatkovou, ředitelkou Kongresového centra
U Hájků, se potkáváme 10. června 2010. Paní ředitelko, jaký byl pro
vaše centrum loňský rok?
Úspěšný, byť jsme jeho provoz zahájili teprve loni. Obdobně tak nás
těší i letošní rok. Toto jaro bylo v podstatě naší první řádnou
kongresovou sezonou. Klienti a hosté nám zůstali věrní a navyšují
své požadavky. Velkou radost mám zejména z ohlasu kongresových agentur a
profesionálních organizátorů MICE. Některé agentury u nás pořádají
i více než šest velkých akcí ročně. Že se na nás spoléhají a
přemísťují k nám své akce, je pro nás velkým zadostiučiněním. Mj. se
ukazuje, jak moc jim vyhovuje naše lokace a dopravní dostupnost. Jsme na
okraji centra Prahy, takže i na Václavák lze odsud dojít procházkou.
Parkování máme vlastní, v podzemních garážích. Zastávka tramvaje
Bílá labuť je přímo před vchodem, velmi blizoučko je i výstup ze
stanice metra Florenc. Dalším důvodem, proč nás rádi využívají, je
atmosféra kongresového sálu a vůbec design celého projektu, který byl
vytvořen architektem Pleskotem. Cení si variability prostor. Můžeme jim
připravit jeden sál pro 400 osob divadelně, a za půl hodiny z něho
vytvořit pět různých salonků. Do sálu se vejde deset osobních aut nebo
jiné velkorozměrové předměty. Ve foyer máme vestavěnou plasmovou
obrazovku s úhlopříčkou 3,2 m.
Na kongresové prostory navazuje ubytování ve sto pokojích ve standardu
čtyř hvězdiček. Neposledním důvodem, proč jsou nám klienti věrní, je,
že důsledně naplňujeme, že jsme Kongresové centrum s tváří a že
konkrétní tvář mají i ti, kdo se o klienty starají. Každého klienta
má na starosti jeden člověk od nás od začátku až do konce. Nemáme
složitou hierarchii jako řada hotelových kongresových center. Jsme vlastně
rodinný podnik a jsme s klientem od rána do večera. U nás se nestane, že
by zůstal pouze s obsluhujícím personálem, což se ve velkých hotelích ke
konci pracovní doby stává.
Jaká je perspektiva kongresových center?
Určitě budou potřebná i v příštích desetiletích. To, že by se
přestaly pořádat společenské, firemní a kongresové akce, nehrozí.
Naopak, pokud hovořím s představiteli klientů, konstatují, že vzhledem
k hospodářské situaci sice zrušili mnohá ze svých setkání a nahrazují
je videokonferencemi, ale že to není ono. Jsou věci, které se po telefonu
či videu vyřešit nedají. Jsem proto přesvědčena, že se firemní akce
vrátí k předchozímu normálu. Vzájemná setkávání lidí totiž
nenahradí žádná technologie a budou vždy potřeba.
A Pasáž U Hájků je příjemným místem i ke schůzkám
s obchodními partnery a přáteli.
Jsem ráda, že tyto prostory nestojí na jedné aktivitě. Naší hlavní
činností sice je poskytovat zázemí a služby organizátorům kongresových,
firemních a společenských akcí, avšak těžíme z toho, že naším
šéfkuchařem je pan Martin Záhora, který k nám přišel z restaurace
Maze, kde vařil po boku slavného šéfkuchaře Gordona Ramseyho. Bistro Le
Marc je otevřeno denně i pro hosty z ulice. Každý den máme zvláštní
denní menu, které je postaveno na tom, že si děláme radost a pro hosty
(zejména z firem z okolí) vaříme věci, které nás baví. Vaříme
všechno. Od degustačních menu vysoké gastronomie na objednávku až po
českou klasiku pro denní polední menu. Ale když pětihvězdový kuchař
vaří rajskou, tak je prostě rajská! Ostatně vzhledem k tomu, že máme
dobré WiFi pokrytí zdarma (a zázemí vybaveného business centra
s kopírkou, tiskárnou či skenerem), přicházejí k nám často hosté
i s notebooky a my se stáváme jejich detašovaným pracovištěm,
disponujícím i malým vyhrazeným kuřáckým sektorem.