Komise Rady Asociace krajů ČR pro cestovní ruch
31. 10. 2011
V rámci Karlovarského týdne se 7. října 2011 v salonku
Beethowen karlovarského Gradhotelu Pupp uskutečnilo zasedání Komise Rady
Asociace krajů ČR pro cestovní ruch. V přestávce po prezentaci České
centrály cestovního ruchu jsem požádal její předsedkyni paní Lidií
Vajnerovou o pár slov k tomuto zasedání.
CzechTourism nám představil svoji novou rozpracovanou marketingovou strategii.
Konstatovali jsme, že se snaží jít s dobou. Byla bych ráda, kdyby si zde
nastíněné parametry, jež snesou srovnání se strategiemi
nejúspěšnějších evropských turistických centrál, udržela i ve fázi
realizace.
Jak generální ředitel CzechTourismu Rostislav Vondruška, tak
ředitel Odboru strategie a marketingové komunikace Marek Mráz zdůrazňovali
význam zpětné vazby. Sepětí činnosti CzechTourismu s praxí a monitoring
jejího dopadu na rozvoj cestovního ruchu v regionech.
Je dobře, že kompetentní pracovníky státní agentury CzechTourism
zajímají názory podnikatelů v regionech a že tyto informace intenzivně
shromažďují a pracují s nimi. Ostatně nedávno, 22. září 2011, se na
Krajském úřadě v Liberci konalo veřejné slyšení CzechTourismu pro
podnikatele v cestovním ruchu, kde jsme diskutovali o současných
problémech cestovního ruchu v regionech. Tyto krajské mítinky CzechTourismu
vnímám jako další z pozitivních kroků, které mohou pomoci zvyšovat
výkonnost cestovního ruchu na konkrétních místech v krajích České
republiky.
Paní předsedkyně, před tím, než se generální ředitel
CzechTourismu rozhovořil o chystané marketingové strategii, pan Aleš
Hozdecký hovořil o připravovaném návrhu zákona o cestovním
ruchu.
Ano, naše komise po dosouhlasení vydá prohlášení a požádá Radu Asociace
krajů ČR, aby se v Parlamentu zasazovala o schválení tohoto návrhu
zákona, který počítá se zavedením jasné struktury organizace, řízení a
financování cestovního ruchu. Komise již na minulých zasedáních
připravený návrh tohoto zákona schválila. Zákon by měl umožnit
flexibilní reakci na světové trendy a události, které výkonnost
cestovního ruchu ovlivňují, jako jsou mezinárodní hospodářská a
bezpečnostní situace, tedy i různé konflikty, živelné události apod.
Zkrátka hospodárněji cílit peníze na rozvoj a řízení
cestovního ruchu.